طراحي استاديوم المپيک توکيو توسط طراح معروف عراقی ، زاها حدید

 طرح جدید استادیوم جدید المپیک توکیو علاوه بر طراحی منحصر به فرد، از انطباق کامل با مناظر اطراف و سیستم خطوط جاده‌ای پایتخت این کشور برخوردار است. معماران برجسته ای از سراسر جهان در رقابت طراحی استادیوم ملی ژاپن شرکت کردند که در نهایت طرح ارائه شده توسط «زاها حدید» بعنوان طرح برتر انتخاب و معرفی شد.

مختصری در مورد زاها حدید :
زاها حدید در بغداد متولد شد ودر سال1977 در انگلستان فارغ التحصیل گردید.وی از معماران برجسته عصر حاضر است و طرح های او، دکنستروکتیویزم در معماری رامعرفی میکنند.کنفرانس ها و درسهای او در نقاط مختلف جهان  مورد توجه قرار گرفته و در سال 1994، پس ازکنزوتانجه،کرسی تدریس طراحی در دانشکده ی معماری هاروارد، به وی واگذار شد. فعالیتهای حرفه ای او، از آفرینش فضای شهری کلان و طراحی بناهای شگفت انگیز  تا خلق اجزای زینتی و مبله داخلی، ابعاد جهانی دارند.

این ورزشگاه که ظاهری شبیه کلاه ایمنی دوچرخه سواران دارد، مجهز به سقف شیشه‌ای برای تأمین نور در طول روز و جمع‌آوری آب در هنگام بارندگی است که دومین نمونه پس از استادیوم Cowboys ‌در آرلینگتون ایالت تگزاس محسوب می شود.

استادیوم ملی جدید ژاپن گنجایش 80 هزار نفر را داشته و می تواند شانس این کشور برای کسب میزبانی مسابقات المپیک تابستانی 2020 را افزایش دهد.از دلایل اصلی انتخاب این طرح، هماهنگی کامل طراحی با مناظر اطراف محل احداث ورزشگاه و انطباق با سیستم جاده‌ای توکیو عنوان شده است.ورزشگاه جدید در محل استادیوم فعلی المپیک توکیو که متعلق به سال 1964 میلادی است، احداث می شود.بودجه پیش بینی شده برای احداث استادیوم المپیک توکیو 1.6 میلیارد دلار پیش بینی شده است که تا سال 2019 میلادی به بهره برداری خواهد رسید.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*