رابط کاربری MIUI 9

پیش نمایش رابط کاربری MIUI 9 شیائومی؛ بررسی قابلیت‌های جدید

فردا دو گوشی هوشمند جدید مجهز به رابط کاربری MIUI 9 توسط شیائومی معرفی خواهد شد. اما پیش از معرفی، برخی قابلیت‌های این رابط کاربری منتشر شده است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

معرفی برخی ویژگی‌های جدید رابط کاربری MIUI 9

اجرای هم‌زمان اپلیکیشن ها

رابط کاربری MIUI 9

قابلیت اجرای چند اپلیکیشن و استفاده هم‌زمان از آنها سرانجام به رابط کاربری MIUI 9 اضافه شده است. این ویژگی نخستین بار در اندروید 7.0 نوقا معرفی شد و بنابر دلایلی، گوشی های شیائومی فاقد آن بودند. هرچند، برخی منابع از پشتیبانی گوشی می مکس 2 از این قابلیت خبر داده‌اند.

به گفته سازندگان، این قابلیت به گوشی های هوشمند شیائومی می 6، می میکس، می نوت 2، می مکس، می مکس 2، می 5 و ردمی نوت 4 ایکس اضافه خواهد شد. لیست کامل محصولات سازگار با نسخه جدید این سیستم نرم افزاری نیز بعد از برگزاری مراسم، رسما اعلام می‌شود.

میان‌برها در قفل صفحه نمایش

رابط کاربری MIUI 9

یکی از قابلیت‌های کاربردی و خوب نسخه جدید رابط کاربری MIUI، اضافه شدن میان‌برها به لاک اسکرین است. کاربران با لمس صفحه و کشیدن آن به سمت راست با پنجره موجود در تصویر ضمیمه‌شده رو به رو خواهند شد.

در این تصویر، میان‌برهای Mi Home ،Mi Remote ،Mi Pay ،Transport Card و Torch (چراغ قوه) به صورت پیش‌فرض در منوی قفل صفحه نمایش قرار گرفته‌‌اند که امیدواریم شخصی‌سازی آنها نیز امکان‌پذیر باشد چرا که بیشتر این گزینه‌ها در بازارهای خارج از کشورهای آسیایی کاربردی ندارند.

تم‌های جدید

بنبار اطلاعات منتشر شده از انجمن MIUI، سه تم جدید به با نام‌های Cool Black ،No Boundary و Color Fantasy به اپلیکیشن اختصاصی شیائومی اضافه خواهند شد. هرچند، به نظر می‌رسد نام انگلیسی این تم‌ها نهایی نشده‌اند.

یکی از موارد قابل توجه در این تم‌ها، عدم نمایش نام یا علامت‌های دیگر زیر آیکون‌هایی است که در بخش پایینی قرار می‌گیرند. در واقع هدف اصلی مهندسان، ایجاد محیطی ساده و خلوت در سراسر صفحه اصلی بوده است.

رابط کاربری MIUI 9 یک‌باره برای تمام گوشی ها عرضه نمی‌شود و می 6 و ردمی نوت 4 ایکس اولین محصولاتی خواهند بود که این به‌روزرسانی نرم افزاری را دریافت می‌کنند.

به علاوه، در این انجمن به برخی پیشرفت‌ها در حوزه فناوری نیز اشاره شده که البته جزئیات آن مشخص نیست. کنفرانس رسمی شیائومی، فردا در پکن برگزار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*