کوچکترین و کاملترین کامپیوتر دسک تاپ دنیا معرفی شد

سال گذشته لنوو کوچکترین کامپیوتر شخصی دسک تاپ دنیا را با نام IdeaCentre Q180 معرفی کرد و امروز خود لنوو مجددا این رکورد را برای خود مستحکم تر از قبل کرده و مدل جدید IdeaCentre Q190 را با پردازنده ای 80 درصد سریع تر و دو برابر رم در برابر هارد 1 ترابایتی معرفی کرده است .

Q190 با ابعاد ۱۵۵ در ۱۹۲ در ۲۲ میلیمتر، تکنولوژی قدرتمندی را در قالب جعبه ای زیبا و شکیل به رخ می کشد. این کامپیوتر با دو مدل پردازنده عرضه شده است: اینتل دو هسته ای Celeron 887 با سرعت 1.5 گیگاهرتز و نسل دوم اینتل Core i3-2365M با سرعت 1.4 گیگاهرتز که به صورت مجتمع با گرافیک HD اینتل است. این کامپیوتر جمع و جور می تواند تا ۸ گیگابایت رم DDR3 با باس 1333 مگاهرتز را درون خود جای دهد.

کاربران این مدل از دسک تاپ های لنوو می توانند در کنار هارد دیسک دستگاه خود از درایو SSD هم بهره مند شوند. البته لنوو برای جلوگیری از افزایش قیمت زیاد، حجم SSD را از ۱۲۸ گیگابایت در مدل Q180 به ۲۴ گیگابایت در Q190 کاهش داده است.

این کامپیوتر که با ویندوز 8 مدیریت می شود، از پورت های ورودی و خروجی نسبتا کاملی بهره می برد. پورت S/PDIF خروجی صدای 5.1 کانال سوراند را برای تان فراهم می آورد و البته از طریق پورت HDMI علاوه بر تصویر عالی، صدای 7.1 فراگیر را هم در اختیار دارید. برای ارتباط با ابزارهای جانبی هم ۴ پورت USB 2.0 و دو پورت USB 3.0 بر روی Q190 لنوو تعبیه شده. برای استفاده از کارت های حافظه جانبی هم شما یک کارت خوان ۱-۶ با پشتیبانی از حافظه های SDXC را در اختیار دارید. اینترنت را هم می توانید از طریق پورت LAN گیگابیتی یا وای فای 802.11b/g/n به خدمت بگیرید.

اگر چه شما همراه این کامپیوتر کوچک یک صفحه کلید با نور پس زمینه و یک موس خوش دست هم در اختیار دارید، اما درایو نوری کاملا حذف شده است. هرچند که در صورت نیاز می توانید از رایترهای اکسترنال دی وی دی یا بلوری لنوو بهره ببرید. علاوه بر این شما یک کنترل از راه دور نوری برای کارکردهای رسانه ای کامپیوتر دریافت می کنید. این کامپیوتر کوچک از ژانویه ۲۰۱۳ با حداقل قیمت ۳۳۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*