ویژگی آیفون

5 ویژگی آیفون که کاربران اندروید را به مهاجرت به آی او اس تشویق می‌کند

چند ویژگی آیفون به اندازه‌ای کاربردی و مهم هستند که مهاجرت از اندروید به آی او اس را برای برخی کاربران ضروری می‌کنند. در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

انتخاب یک گوشی موبایل، تنها منحصر به نوع برند، اندازه نمایشگر، کیفیت دوربین و نوع تراشه نمی‌شود. یکی دیگر از مهمترین بخش‌هایی که کاربران باید مد نظر قرار بدهند پلتفرم دستگاه است، چرا که قدرتمندترین سخت افزارها بدون نرم افزار مناسب کاری از پیش نخواهند برد. در حال حاضر، تنها گزینه‌های پیش رو اندروید و آی او اس هستند، چرا که دیگر پلتفرم‌ها صحنه رقابت را ترک کرده و موارد جدید نیز توانایی عرض اندام در برابر این دو ندارند.

تعداد کاربران اندروید به مراتب بیشتر از کاربران سیستم عامل موبایل اختصاصی اپل است، به همین دلیل بحث مهاجرت از این پلتفرم به آی او اس بیشتر مطرح می‌شود. اما کدام ویژگی های آیفون کاربران دستگاه‌های اندرویدی را به ترک پلتفرم کنونی خود تشویق خواهند کرد؟

ویژگی آیفون

یکی از مهمترین تفاوت های اندروید و آی او اس به میزان روان بودن رابط‌های کاربری آن‌ها مربوط می‌شود. به عبارت دیگر، حین جابه‌جایی میان صفحه‌های خانه، صفحه‌های منوی برنامه‌ها و مخصوصا حین باز کردن یک اپلیکیشن، سرعت واکنش دستگاه به دستور کاربر در هر یک از این دو پلتفرم موبایل با دیگری متفاوت است.

اگرچه رابط کاربری آی او اس در تمامی دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل وضعیت یکسانی دارد، اما از آنجایی که دستگاه‌های اندرویدی توسط کارخانه‌های مختلف تولید می‌شوند، رابط کاربری هر کدام بسته به سازنده آن متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان پیرامون سرعت رابط کاربری اندروید یک نسخه کلی پیچید. با این حال، از نظر بیشتر کاربران، محیط سیستم عامل موبایل اپل در مقایسه با پلتفرم متن باز اندروید به مراتب روان‌تر بوده و سریع‌تر به دستورات لمسی کاربر پاسخ می‌دهد.

ویژگی آیفون

اما در مقایسه با گذشته، به دلیل بهبودهای نرم افزاری و مخصوصا استفاده از سخت افزارهای فوق‌العاده قدرتمند در دستگاه‌های اندرویدی جدید همچون گلکسی اس 8 و گوگل پیکسل، بحث تاخیر یا کندی در پاسخ به دستورات کاربر بسیار کمتر مطرح می‌شود.

از آنجایی که امروز رابط کاربری هر دو پلتفرم از نظر روان بودن تقریبا در یک سطح قرار می‌گیرند، برای قانع کردن کاربران اندروید به مهاجرت به سیستم عامل رقیب باید به دنبال معرفی چند ویژگی آیفون باشیم که در دستگاه‌های آن‌ها یافت نمی‌شوند. اکنون 5 ویژگی آیفون را معرفی می‌کنیم که تاکنون، کاربران اندرویدی زیادی را به ترک پلتفرم خود راضی کرده‌اند.

iMessage

ویژگی آیفون

در بالای لیست iMessage قرار دارد. این برنامه یکی از نقاط قوت سیستم عامل موبایل اپل بوده و تقریبا تمام کاربران به آن علاقه‌مند هستند. اپل نیز از محبوبیت iMessage در بین بی‌شمار اپلیکیشن پیام‌رسان باخبر بوده و به همین دلیل حین عرضه هر به‌روزرسانی، چندین قابلیت ویژه و جدید به آن اضافه می‌کند.

به عنوان نمونه، وقتی آی او اس 10 در سال گذشته معرفی شد، شاهد افزوده شدن قابلیت‌های بسیار جدیدی به iMessage بودیم. هیچ بخش دیگری به اندازه اپلیکیشن پیام‌رسان این سیستم عامل مورد توجه قرار نگرفت. اگرچه پیام‌رسان‌هایی همچون واتس اپ، فیس بوک مسنجر، الو، تلگرام و دیگر موارد از محبوبیت خاصی نزد کاربران برخوردارند، اما هیچ‌کدام هرگز نتوانستند جای iMessage را بگیرند.

این برنامه بسیار غنی بوده و سبب می‌شود برای هر نوع ارتباط، هیچ نیازی به استفاده از ابزارهای جانبی نباشد. به عنوان نمونه می‌توان به انیمیشن‌های قرار گرفته در دل آن اشاره کرد. بالن‌ها و بادکنک‌های متحرک، آتش‌بازی‌های زنده در قالب انیمیشن و قلب‌های زیبا، از جذابیت‌های ظاهری این اپلیکیشن پیام‌رسان هستند.

ویژگی آیفون

علاوه بر زیبایی‌های ظاهری، قابلیت‌های کاربردی بسیار زیادی همچون جوهر نامریی نیز در این برنامه وجود دارند. به لطف این ویژگی، دیگر در مکان‌های عمومی همچون مترو و اتوبوس، مشکلی از بابت حریم خصوصی حین خواندن متون و یا دیدن تصاویر وجود نخواهد داشت. یک ویژگی آیفون که همواره بر روی آن تاکید می‌شود امنیت دستگاه است و همانطور که می‌بینید، این موضوع حتی در اپلیکیشن پیام‌رسان آن نیز رعایت می‌شود.

چندین اپلیکیشن کاربردی به منظور استفاده در درون iMessage توسعه پیدا کرده‌اند، به همین دلیل برای ورود به آن‌ها نیازی به ترک برنامه پیام‌رسان نخواهید داشت. به عنوان نمونه اگر حین گفتگوی دست جمعی با دوستان خود، به واریز پول برای یکی از آن‌ها احتیاج پیدا کردید، می‌توانید این کار را در دل iMessage انجام دهید.

ویژگی آیفون

همچنین در صورت نیاز به انتخاب یک مکان برای دور هم جمع شدن و صرف غذا، می‌توانید چندین گزینه مختلف در برابر دوستان خود قرار داده و بعد از انتخاب نهایی، در همان لحظه کارهای مربوط به رزرو میز را انجام دهید. تعداد اپلیکیشن‌های موجود برای افزایش کارایی iMessage بسیار زیاد است.

در اندروید، بیشتر کاربران از پیام‌رسان‌های مختلف استفاده می‌کنند، اما جامعه آی او اس همگی به iMessage تکیه کرده و چیزی را جایگزین آن نمی‌کنند. همین جامعه آماری بالا یکی از مهمترین مزایای استفاده از این پیام‌رسان است.

ویژگی آیفون

علاوه بر پیام‌رسان‌های جانبی، هر گوشی‌ساز، دستگاه‌های اندرویدی خود را به صورت پیش‌فرض همراه با یک اپلیکیشن پیام‌رسان متفاوت در مقایسه با دیگری عرضه می‌کند. اگرچه برخی از آن‌ها بسیار کاربردی هستند، اما ویژگی‌های iMessage و همچنین ابزارها و اپلیکیشن‌های جانبی آن را نداشته و از نظر تعداد کاربر، بسیار کمتر هستند. امیدواریم شرکت‌های سازنده دستگاه‌های اندرویدی هر چه زودتر بر سر یک پیام‌رسان به توافق رسیده و همگی، آن را در محصولات خود به کار ببرند.

AirDrop

ویژگی آیفون

یکی از مهمترین و پرکاربردترین اعمالی که متاسفانه در دستگاه‌های اندرویدی راهکار سرراست و مشخصی برای انجام آن وجود ندارد، انتقال ویدیو، عکس و در کل انواع فایل است. هر کاربر از یک نوع اتصال و یا اپلیکیشن استفاده کرده و اطلاعات خود را به صورت باسیم و یا بی‌سیم منتقل می‌کند، اما درست همانند زمان استفاده از iMessage در آیفون، در اینجا نیز راهکاری یکسان برای تمام کاربران وجود ندارد. انتقال فایل از موبایل به کامپیوتر از این نیز سخت‌تر بوده و حتی کاربران آیفون را نیز درگیر می‌کند.

اما یک ویژگی آیفون حین انتقال بی‌سیم، آن را چند سر و گردن از دستگاه‌های اندرویدی بالاتر قرار می‌دهد. AirDrop به کاربر اجازه می‌دهد از یک دستگاه ساخت اپل به دیگر دستگاه‌ها با استفاده از اتصال بلوتوث فایل جابه‌جا کند.

ویژگی آیفون

پس اگر نیاز دارید حجم بسیار زیادی از تصاویر را از آیفون به مک بوک‌ خود و یا حتی یک آیفون دیگر منتقل کنید، AirDrop کار را برایتان راحت می‌کند. در منوی اشتراک‌گذاری عادی و در زمان انتخاب یک فایل، در صورت وجود دستگاهی به منظور انتقال فایل به آن، یک آیکون AirDrop ظاهر خواهد شد.

درست همانند پیام‌رسان‌های اندرویدی، به منظور انتقال فایل نیز ابزارهای بسیار زیادی برای این سیستم عامل وجود دارند که شاید محبوبترین آن‌ها AirDroid ،Pushbullet و Vysor باشند.

ویژگی آیفون

دو سرویس Google Drive و Dropbox نیز می‌توانند برای انتقال فایل مورد استفاده قرار بگیرند. تعدد سرویس‌های موجود در کنار داشتن مزیت‌، مشکلات خاص خود را دارد. اما وقتی در اکوسیستم اپل باشید، انتقال فایل با AirDrop شیرین‌تر از هر کار دیگری خواهد بود.

Handoff

ویژگی آیفون

چند سال قبل، وقتی اپل آی او اس 8 و همچنین OS X Yosemite را معرفی کرد، یک ویژگی آیفون با نام Handoff پا به عرصه وجود گذاشت. ما اکنون در یک دنیای چند صفحه‌ای (مالتی اسکرین) زندگی می‌کنیم. به عنوان نمونه ممکن است حین تماشای تلویزیون، برای خرید از یک فروشگاه اینترنتی از لپ تاپ خود استفاده کرده و در همان زمان به منظور پاسخ دادن به پیام یک دوست در فیس بوک، یک نگاه دیگر به نمایشگر گوشی هوشمند خود داشته باشید. انجام چندین کار به صورت همزمان دیگر عملی غیر منتظره نیست.

اهمیت این موضوع در محل کار و برای مقاصد خارج از تفریح و سرگرمی بیشتر می‌شود. به عنوان نمونه، ممکن است در زمان حضور در جلسه نتوانید یک لپ تاپ‌ به همراه خود ببرید و فقط مجاز به بردن یک گوشی و یا تبلت باشید. اما بعد از اتمام جلسه و بازگشت به میز کار خود، چطور می‌توانید کارتان را در لپ تاپ ادامه دهید؟

ویژگی آیفون

منطق این ویژگی آیفون بسیار ساده است. به لطف آن، کاربر می‌تواند یک عمل را در یک دستگاه آغاز کرده و در دستگاهی دیگر ادامه بدهد. وقتی در جلسه هستید، مجبور به یادداشت‌برداری با سرعتی بالا خواهید بود. اما پیش از ارسال صورت‌ جلسه به مراتب بالاتر، باید آن را ویرایش کرده و چند تصویر ضمیمه‌اش کنید. Handoff اجازه می‌دهد دقیقا همان فایل ایجاد شده در آیفون و یا آیپد را در لپ تاپ مشاهده کرده و سپس ویرایش کنید. بالعکس این عمل نیز ممکن است. بعید نیست پیش از اتمام پروژه، ساعت کاری به پایان برسد. پس می‌توانید ادامه کار را در مسیر خانه با استفاده از دستگاه موبایل آی او اسی خود انجام دهید.

ویژگی آیفون

این ویژگی آیفون همراه با بیشتر اپلیکیشن‌های اختصاصی اپل همچون Mail ،Safari ،Calendar و Keynote قابل استفاده است. البته تعداد اپلیکیشن‌های جانبی سازگار با Handoff نیز کم نیست. به عنوان بهترین نمونه می‌توان به مرورگر کروم اشاره کرد.

متاسفانه در دستگاه‌های اندرویدی، چنین ویژگی وجود ندارد. البته در اپلیکیشن‌هایی همچون Evernote و مرورگر کروم، به لطف امکان همگام‌سازی فعالیت‌ها می‌توان در هر دستگاه اعم از لپ تاپ، دسکتاپ یا موبایل، به آخرین تغییرات اعمال شده توسط دستگاهی دیگر دسترسی داشت، اما دیگر از ویژگی همچون Handoff به منظور سازماندهی تعداد بیشتری از ابزارها خبری نیست.

Apple Pay

ویژگی آیفون

پرداخت با استفاده از موبایل، هم به خاطر امنیت و هم به خاطر عدم نیاز به حمل وسایل اضافی در سراسر دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اگرچه این یک ویژگی آیفون نبوده و در دستگاه‌های اندرویدی نیز یافت می‌شود، اما از نظر محبوبیت و همچنین گستردگی مکان‌های پشتیبانی‌کننده از این سرویس‌ها، Apple Pay در وضعیت بهتری قرار دارد. طبق گفته‌ رییس بخش Apple Pay شرکت اپل، بیش از 4 میلیون مکان مختلف در سرتاسر آمریکا از این سیستم پشتیبانی می‌کنند.

گسترده‌تر شدن این شیوه پرداخت، به هر دو طرف خریدار و فروشنده بستگی دارد. اگر فروشندگان از سیستم‌های پرداخت موبایل پشتیبانی نکنند، مجهز بودن دستگاه‌‎های کاربران به آن‌ها بی‌فایده است. از طرفی اگر کاربران از دستگاه‌های فاقد Apple Pay و یا Android Pay استفاده کنند، تجهیز فروشگاه‌ها به پایانه‌های پرداخت آن‌ها بی‌معنی خواهد بود.

ویژگی آیفون

خوشبختانه در مدت زمان اخیر، هر دو طرف برای گسترده‌تر شدن تکنولوژی پرداخت موبایل دست به دست هم داده‌اند. در این راستا، نه تنها گوگل، بلکه برخی شرکت‌ها نیز تکنولوژی منحصر به خود را ارائه کردند که شاید معروف‌ترین آن‌ها Samsung Pay باشد. پس، مزیت استفاده از این ویژگی آیفون به جای رقبای آن در پلتفرم اندروید چیست؟

با توجه به اختصاصی بودن Apple Pay برای دستگاه‌های موبایل شرکت اپل، بهتر با سخت افزار آن‌ها به صورت یکپارچه در می‌آید. به عنوان نمونه، همچون زمان استفاده از یک گوشی اندرویدی نیازی ندارید پیش از وارد شدن به Android Pay، دستگاه را با وارد کردن پین کد باز کنید. کافی است آیفون خود را به نزدیکی پایانه پرداخت برده و انگشتتان را بر روی تاچ آیدی نگه دارید.

علاوه بر آسودگی و سرعت حین خرید حضوری با Apple Pay، می‌توان از آن برای خریدهای آنلاین نیز استفاده کرد. اگرچه امکان انجام چنین کاری با استفاده از Android Pay نیز وجود دارد، اما همانند تعدد پایانه‌های پشتیبانی‌کننده، تعداد اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌های پشتیبانی‌کننده از سیستم پرداخت اپل نیز به مراتب بیشتر است. امکان استفاده از این سیستم در سایر دستگاه‌های ساخت اپل اعم از آیپد و یا حتی مک بوک از دیگر مزایای Apple Pay است.

دریافت مرتب آپدیت، مهمترین ویژگی آیفون

ویژگی آیفون

ارائه به‌روزرسانی نرم افزاری به صورت مرتب، یکی از مهمترین ویژگی‌های پلتفرم موبایل اپل بوده و کاربران اندرویدی بسیار زیادی را به مهاجرت به آی او اس سوق داده است. به عنوان نمونه، بعد از انتشار لیست آیفون‌ها و آیپد‌های دریافت‌کننده آی او اس 11 مشخص شد حتی آیفون 5 اس که عرضه آن به سال 2013 باز می‌گردد نیز این به‌روزرسانی سیستم عامل را دریافت خواهد کرد. این در حالی است که گوشی‌سازان اندرویدی، نسخه جدید این سیستم عامل را در بهترین حالت فقط برای پرچمداران عرضه شده طی دو سال اخیر منتشر می‌کنند.

کاربران زیادی یک گوشی اندرویدی خریداری کرده و بعد از گذشت زمان و عدم دریافت آپدیت برای آن، از خرید خود احساس ناراحتی کرده‌اند، چرا که به عقیده آن‌ها، شرکت سازنده به مشتریان خود احترام نمی‌گذارد.

ویژگی آیفون

تنها محصولات اندرویدی که به صورت مرتب هم آپدیت سیستم عامل و هم آپدیت‌های نرم افزاری جزیی را دریافت می‌کنند، گوشی‌ها و تبلت‌های سری نکسوس، و گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال هستند، چرا که به شرکت پشتیبان اندروید یعنی گوگل تعلق دارند.

کاربران آی او اس به صورت مرتب آپدیت‌های OTA مختلفی دریافت می‌کنند که قابلیت‌هایی جدید را به دستگاه اضافه کرده و به خاطر در دل داشتن پچ امنیتی، آخرین باگ‌های کشف شده سیستم عامل را نیز رفع می‌کنند.

نتیجه‌گیری

موارد ذکر شده، از جمله دلایلی هستند که کاربران زیادی را به کنار گذاشتن اندروید قانع کرده‌اند. بعید نیست برخی کاربران، این چند ویژگی آیفون را کاربردی ندانسته و همچنان به سیستم عامل دستگاه خود علاقه‌مند باقی بمانند.

از طرفی دیگر، برخی قابلیت های جذاب اندروید هنوز در آی او اس وجود نداشته و به طور بالعکس، کاربران را به بدرود گفتن سیستم عامل موبایل اپل و سلام کردن به اندروید تشویق می‌کنند. اگر جزو کاربران اندروید بوده و این چند ویژگی آیفون برایتان کاربردی به نظر می‌رسند، بهتر است به فکر مهاجرت بین آن‌ها باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. کاربران اندروید همین که بتونن مسیج گوشیشون رو بدون لگ باز کنن از خوشحالی دق میکنن.

  2. واقعا اینا هم شد برتری خخخخ