اپل نسخه 11 نرم افزار iTunes را با امکانات جديد منتشر کرد

آیتونز یکی از محبوب ترین نرم‌افزارهای پخش موسیقی، در حال حاضر است و سرانجام پس از تعویق‌های بسیار، ساعتی پیش اپل نسخه ۱۱ این برنامه پرطرفدار را جهت دانلود بر روی سایت خود قرار داد. آیتیونز 11 از نظر ظاهری دستخوش تغییراتی گردیده و در آن تمرکز بیشتری بر آلبوم‌های موسیقی شده است. علاوه بر تغییرات ظاهری امکانات تازه‌ای نیز در این نرم‌افزار اضافه شده است.

در نسخه جدید، رابط کاربری برنامه از لحاظ گرافیکی شامل تغییرات بسیاری شده و محیطی جذاب‌تر در اختیار کاربران قرار گرفته است. لوگوی آیتونز نیز همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تغییراتی را به خود دیده است. از قسمت‌هایی که می‌توان تغییر گرافیکی آن‌ را هیجان انگیز دانست، پخش کننده کوچک یا Mini Player است که اکنون دوست داشتنی تر از هر زمان دیگر شده است، iTunes Store نیز همچنین تغییراتی اساسی را به خود دیده است.

اما آیتونز ۱۱ تنها محدود به تغییرات گرافیکی نمی‌شود و از لحاظ عملکرد نیز بهبود یافته است. در آیتونز جدید شما می‌توانید به کمک قابلیت Up Next، آهنگ‌های بعدی که قرار است پخش شوند را مشاهده و در صورت تمایل ترتیب آن‌ها را عوض کرده و یا تعدادی را از نوبت پخش خارج نمایید. iCloud نیز به اعماق آیتونز نفوذ کرده و اکنون ارتباط بسیار بهتری بین این دو سرویس اپل برقرار شده است؛ برای مثال شما می‌توانید دیدن سریالی را در آیفون خود آغاز کنید و سپس تصمیم بگیرید که ادامه آن را روزی دیگر در آیپد به تماشا نشینید، iCloud در این شرایط دقیقه‌ای که شما دیدن سریال را رها کرده‌اید را به خاطر می‌سپارد و هنگامی که می‌خواهید تماشای سریال را مجددا آغاز کنید، فیلم از همان دقیقه برای شما پخش می‌شود. قسمت جستجوی محتوا نیز از دیگر قسمت‌هایی است که عملکرد آن در آیتونز جدید بهینه شده است و شما اکنون می‌توانید در یک چشم بهم زدن آنچه را می‌خواهید از Library عظیم آیتونز خود پیدا کنید.

اما یکی از قابلیت‌های جالبی که آیتونز ۱۱ به آن مجهز شده است، امکان اسکن کردن گیفت کارت ها است. شما اکنون این امکان را دارید تا با استفاده از دوربین دستگاه خود، Redeem Code کارت هدیه را اسکن کرده و به راحتی وارد آیتونز کنید، توجه داشته باشید که این ویژگی تنها برای دستگاه‌های مک، قابل استفاده است.

جدیدترین نسخه آیتونز برای سیستم‌ عامل‌های مک ( با حجم ۱۹۸ مگابایت ) و ویندوز ( با حجم ۸۳ مگابایت ) آماده شده است که برای دانلود آن به سایت اپل مراجعه کنید. در ادامه می‌توانید اسکرین‌‌شات‌هایی را از محیط برنامه مشاهده نمایید.

{photo}91/09/10/iTunes-11{/photo}


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*