سينماگراف ، جادوي عکاسي مدرن + گالري عکس

سینما گراف یا تصاویر جادویی، سبک جدید در عکاسی دیجیتال است. سبکی که در آن گوشه‌ای از لحظه‌های زندگی شما در همان زمان متوقف شده  به حرکت در می‌آیند و با این که زمان اندکی از شروع  آن می‌گذرد ولی طرفداران بسیاری برای خود پیدا کرده است.در ادامه با گالري تصاوير و آشنايي بيشتر با سينما گراف با گجت نيوز همراه باشيد.

تصاویر جادویی در نگاه اول ثابت به نظر می‌رسند، اما اگر دقت کنید، بخشی یا فردی در این تصویر ثابت بصورت نامحسوسی در حال حرکت است. بخشی که چشم بیننده را به خود جذب کرده و موجب حیرت و تعجب او می‌شود به طوری که عکس در فرمت GIF است اما شبیه Jpg.  این هنر جلوه ی فوق العاده ای به تصاویر می دهد که تصور میکنید فیلم است!
سینما گراف یا تصاویر جادویی، توسط دو هنرمند به نام‌های جیمی بک Jamie Beck (عکاس)و کوین بورگ Kevin Burg (گرافیست و طراح صفحات وب) ابداع شده است.
اکنون این دو هنرمند با استفاده از اینترنت پرسرعت موفق شده‌اند که به این تصاویر زندگی با اثری شگفت‌انگیز ببخشند. به گفته بک،‌ کار آنها افزودن کمی حرکت به تصاویر ثابت است. در بسیاری از موارد وی به ثبت تصاویر پرداخته و بورگ طی چندین ساعت ویرایش پرزحمت، مقداری گرافیک حرکتی به آنها اضافه می‌کند. در مورد تصاویر پیچیده، این کار ممکن است یک روز کامل طول بکشد.

بک در گفت‌وگو با مجله آتلانتیک اظهار کرد:

چیزی جادویی در تصاویر ثابت از ثبت یک لحظه در زمان وجود دارد که می‌تواند به طور همزمان خارج از چهارچوب ثانیه و ثبت شاتر وجود پیدا کند. به نظر ما برنامه‌های کاربردی هیجان‌انگیز زیادی برای اینگونه تصاویر متحرک وجود دارد. جیمی بک در مورد این تصاویر می‌افزاید؛ وقتی کاری خارج از چار چوب و معیارهای تعیین شده مانند، ثبت ثانیه و شاتر انجام می‌شود کمی عجیب و گاهی عنوان جادوگری به خود می گیرد. به نظر من، کار ما تنها کاربرد عکاسی نخواهد داشت، بلکه روزی برنامه‌های کاربردی هیجان‌انگیزتری می توان از این تصاویر متحرک  بوجود آورد. این هنر یه به نوعی فن جلوه‌ بی نظیری به تصاویر می‌بخشد که تصور‌می کنید به یک فیلم نگاه می‌کنید.

{photo}91/09/11/cinemagraph{/photo}

این دو همکار اهل امریکا و در ایالت نیویورک ساکن هستند. در حال حاضر، آنها تنها بخش کوچکی از یک تصویر ثابت را می توانند متحرک سازند، در صورتیکه آنها امیدوارند با تلاش و کار مدام، این بخش های کوچک را گسترش داده و جذابیت بیشتری به تصاویر ثابت بدهند.
جیمی و سایر همکارانش در تلاش تهیه یک کتاب راهنما در زمینه سبک جدید عکاسی به نام “سینما گراف” هستند. البته آنها معتقدند این کتابچه راهنما تنها راهنمای اولیه برای شروع کار است و نمی توان تمامی تجربیات کاری آنها را شامل شود. آنها می گویند؛ احساس می کنیم برنامه‌های بسیار زیبا و هیجان‌انگیزتری را می‌توان در این راستا طراحی و اجرا کرد. برنامه‌هایی که تنها به ایجاد یک حرکت کوچک نباشد، بلکه ابعاد وسیعتر و متنوع تری را در یک تصویر ثابت بتوان دچار تغییر و تحول کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*