بزرگترین تلویزیون QLED جهان

سامسونگ از بزرگترین تلویزیون QLED جهان رونمایی کرد؛ غول 88 اینچی با کیفیت شگفت انگیز

کمپانی سامسونگ امروز از بزرگترین تلویزیون QLED جهان رونمایی کرد. این تلویزیون 88 اینچی ارائه کننده دقت رنگ 100 درصدی و وضوح UHD است. در ادامه بیشتر با این غول شگفت انگیز کره‌ای آشنا خواهیم شد.

در حالی که تکنولوژی پرتوهای کاتد برای محدود سازی اندازه تلویزیون‌ها استفاده می‌شود، حرکت به سمت فناوری صفحات نمایش مسطح ساخت پنل‌هایی غول پیکر را به همراه داشته است. در همین راستا سامسونگ موفق شده بزرگترین تلویزیون QLED جهان را همراه با یک پنل 88 اینچی مهیای ورود به بازار کند؛ اگرچه ماه گذشته شاهد رونمایی از تلویزیون 262 اینچی شرکت گمنام C Seed بودیم، اما آن از پنل ال ای دی استفاده کرده بود و با این محصول متفاوت است.

اوچ کیفیت و دقت رنگ با بزرگترین تلویزیون QLED جهان

پیش از آن که ما به بررسی تلویزیون 88 اینچی Q88 سامسونگ بپردازیم، ابتدا باید توضیحاتی را در مورد تکنولوژی به‌روز شده‌ی QLED که در آن به کار رفته ارائه کنیم. در تلویزیون های کوانتوم دات یک لایه نازک از بلورهای نیمه هادی وجود دارد که بین نور پس زمینه و صفحه LCD قرار می‌گیرد. در تلویزیون های QLED این نقاط کوچک با یک آلیاژ فلزی طراحی شده‌اند تا بتوانند تولید رنگ و کنتراست بهتری را نسبت به پنل‌های OLED ارائه کنند. به ادعای سامسونگ این تکنولوژی اجازه می‌دهد تلویزیون‌های سری Q فضای رنگ DCI-P3 را ارائه کرده و دقت رنگ 100 درصدی را در اختیار تماشاگران خود بگذارند.

بزرگترین تلویزیون QLED جهان

مطمئنا قبل از این که بتوانید از کیفیت تصویر با بزرگترین تلویزیون QLED جهان لذت ببرید باید جایگاه مناسبی را برای آن تدارک ببینید تا سر شما به همان اندازه قابلیت چرخش داشته باشد! این تلویزیون 88 اینچی از عرض 197.9 سانتی‌متری (78 اینچی) برخوردار است و حتی بزرگ‌تر از قرارگیری 4 تلویزیون 43 اینچی کنار یکدیگر در یک مستطیل است. به طور مثال اگر بخواهیم عرض این تلویزیون را بیشتر برای شما شرح دهیم، باید گفت که اگر 200 دستگاه گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ را کنار یکدیگر قرار داد، به عرض آن خواهیم رسید. بدین ترتیب باید اطمینان داشته باشید فضای کافی در منزل شما وجود داشته باشد.

مشخصات فنی

این صفحه نمایش غول پیکر ارائه کننده نرخ رفرش 240 هرتز و وضوح 3840×2160 UHD همراه با یک سیستم 10 بیت HDR است. در بخش ارتباطات نیز این محصول حاوی چهار درگاه HDMI، بلوتوث و وای فای است. سامسونگ به جای آن که خریداران را مجبور کند از کابل کشی‌های معمول که بعضا باعث زشت کردن چهره‌ی منزل می‌شوند استفاده کند، زیر تلویزیون خود از یک کابل نوری شفاف استفاده کرده است که به نوعی می‌توان آن را نامرئی خواند.

بزرگترین تلویزیون QLED جهان

نظیر بقیه‌ی نمایشگرهای QLED سامسونگ، این نمایشگر 88 اینچی نیز همراه با مشخصاتی بسیار باریک و حاشیه‌های کمی طراحی شده است. شما همچنین می‌توانید آن را به صورت مستقیم بر روی دیوار نصب کنید.

قیمت

همانطور که مطمئنا انتظار دارید، خرید بزرگترین تلویزیون QLED جهان چندان هم برای شما ارزان تمام نمی‌شود. شما باید مبلغ 20 هزار دلار را برای این غول خانگی کنار بگذارید. سامسونگ همچنین مجموعه‌ای از تلویزیون‌های QLED در اندازه 55-65 و 75 اینچ را نیز در کنار این مدل رونمایی کرده است که قیمت مدل 55 اینچی آن 2 هزار و 500 دلار خواهد بود.

لازم به ذکر است تلویزیون 4K و 262 اینچی شرکت C Seed که پیشتر به آن اشاره کرده بودیم نیز دارای قیمت 549 دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*