جاسوسی سیا

یکی دیگر از ابزارهای جاسوسی سیا برای دستکاری دوربین های امنیتی توسط ویکی لیکس افشا شد

سایت ویکی لیکس در ادامه افشاگری‌های خود، این بار یکی دیگر از ابزارهای جاسوسی سیا به نام دامبو با قابلیت کنترل و دستکاری دوربین های امنیتی را افشا کرد.

سایت افشاگر ویکی لیکس (Wikileaks) هنوز دست از سر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا برنداشته و جزئیات جدیدی را از جاسوسی های سیا منتشر کرده است. این بار این سایت به افشاگری در مورد یکی دیگر از ابزارهای جاسوسی سیا پرداخته که قابلیت کنترل و دستکاری اطلاعات ثبت شده توسط دوربین های مداربسته امنیتی را دارد.

جاسوسی سیا از دوربین های مداربسته با استفاده از Dumbo

این ابزار که دامبو (Dumbo) نام دارد قادر است دوربین های امنیتی مداربسته را از کار انداخته و تصاویر و ویدیوهای ثبت شده در رایانه‌ها را به کمک ویندوز ایکس پی و نسخه جدیدتر سیستم عامل مایکروسافت دستکاری کند. ابزار مذکور به وسیله یک USB کوچک به صورت مستقیم به رایانه حاوی ویدیوها و تصاویر ثبت شده، دسترسی پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش سایت افشاگر ویکی لیکس، این ابزار جاسوسی سیا می‌تواند سیستم‌های ردیابی در رایانه هدف را شناسایی، کنترل و دستکاری کرده و همچنین دستگاه‌های نصب شده مانند دوربین مداربسته و میکروفون‌ها را شناسایی کند. معمولا این دستگاه‌ها به وسیله شبکه وای فای یا بلوتوث به هم متصل می‌شوند.

جاسوسی سیا

اپراتور دامبو توانایی توقف تمامی فرایندهای مرتبط با دستگاه‌های ردیابی شده را دارد و به این صورت با حذف یا دستکاری اطلاعات ثبت شده، اپراتور می‌تواند با حذف شواهد اصلی، شواهد جعلی را جایگزین آن کند. این اولین باری نیست که ویکی لیکس دست به افشاگری در مورد روش‌های جاسوسی سیا زده و از ماه مارس تاکنون 8 هزار و 761 سند CIA از پروژه Vault7 توسط این وبسایت منتشر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*