باتری بزرگ‌تر در گلکسی S9 سامسونگ

باتری بزرگ‌تر در گلکسی S9 سامسونگ به لطف یک مادربورد جدید ممکن شد

یک شایعه جدید ادعا می‌کند سامسونگ قصد دارد در گوشی گلکسی S9 خود از یک مادربورد جدید مبتنی بر تکنولوژی SPL‌ استفاده کند. این مادربورد جدید به سامسونگ اجازه می‌دهد باتری بزرگ‌تری را بدون نیاز به تغییر سایز دستگاه در گلکسی اس 9 خود بگنجاند.

به نقل از رسانه کره‌ای “ETNews”، سامسونگ به دنبال عبور از برخی محدودیت‌های جاری در سال آینده است. رسانه‌ها گزارش داده‌اند که احتمالا گوشی گلکسی S9 سامسونگ از یک نوع جدید مادربورد مبتنی بر تکنولوژی SPL (بستری مانند PCB) برخوردار خواهد بود. SPL به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا بدون گذاشتن ردپایی از خود، قطعات بیشتری را در یک بورد قرار دهند و لایه‌های اضافی از اجزا را در حالی که اندازه بورد ثابت می‌ماند ایجاد کنند.

ظاهرا این تکنولوژی آماده‌ی استفاده قرار گرفته است،‌ بنابراین سامسونگ می‌توانند از یک باتری بزرگ‌تر در گوشی بعدی خانواده Galaxy S خود مورد استفاده قرار دهد و یک گوشی با طول عمر باتری بالا را در اختیار کاربرانش بگذارد. با این حال ETNews عنوان می‌کند که این تکتولوژی جدید می‌تواند برای نسخه‌های مجهز به چیپست اگزینوسی گلکسی S9 سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد و نسخه‌های کوالکامی همچنان باید از تکنولوژی کم بازده‌تر HDI استفاده کنند.

آیا مادربورد جدید گلکسی S9 به تفاوت بیشتری در نسخه اگزینوسی و اسنپدراگونی این گوشی می‌انجامد؟

در گذشته،‌ تفاوت کمی بین نسخه‌های کوالکامی (که در بازارهای غربی به فروش می‌رسند)‌ و اگزینوسی گوشی های سامسونگ بود و اختلاف آن‌ها به حجم کمی از تفاوت عملکردی خلاصه می‌شد. اما حالا اگر دو نسخه مختلف گوشی گلکسی اس 9 از مادربورد متفاوتی استفاده کنند،‌ این بدان معناست که اندازه باتری آن‌ها متفاوت خواهد بود و یا سایز بدنه آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت خواهد داشت (نسخه کوالکام اگر بخواهد از یک باتری بزرگ‌تر هم اندازه با نسخه اگزینوسی استفاده کند، ناچارا باید از بدنه‌ی بزرگتری استفاده کند). این خبر تاکید می‌کند که اگر سامسونگ قصد استفاده از باتری بزرگ‌تری را بر روی گوشی‌های خود دارد باید حتما از مادربوردی با تکنولوژی جدیدتر استفاده کند تا فاجعه‌ی انفجار باتری گوشی های گلکسی نوت 7 بار دیگر رخ ندهد. شاید این چیزی نباشد که سامسونگ به دنبالش است؛‌ بنابراین این شایعه شاید هرگز به واقعیت تبدیل نشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*