تصویری واقعی از گوشی سونی اکسپریا XZ1

تصویری واقعی از گوشی سونی اکسپریا XZ1 در کنار مدل دیگری به نمایش درآمد

گوشی سونی اکسپریا XZ1 به همراه گوشی دیگری از این کمپانی در یک تصویر واقعی خودنمایی کرد. طراحی پرچمدار جدید سونی بدین شکل خواهد بود.

کنفرانس خبری سونی در نمایشگاه ifa 2017 در تاریخ 31 آگوست (9 شهریور) برگزار خواهد شد و در آن روز انتظار می‌رود که سه گوشی هوشمند جدید از این کمپانی ژاپنی به روی صحنه برود. در چند ماه گذشته شایعات مختلفی درباره این سه دستگاه شنیده می شد. سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت (Sony Xperia XZ1 Compact)، سونی اکسپریا ایکس زد 1 (Sony Xperia XZ1) و سونی اکسپریا ایکس 1 (Sony Xperia X1) نام این سه گوشی جدید است و اکنون سونی اکسپریا ایکس زد 1 که جانشین اکسپریا ایکس زد شده است، در یک تصویر واقعی خودی نشان داد.

به نظر می‌رسد که گوشی سونی اکسپریا XZ1 دارای شماره سریال G8341 است. این شماره مدل تاکنون در بنچمارک‌های مختلفی دیده شد و در این فرآیند مشخصات آن نیز آشکار شد. امروز چهار تصویر زنده از دستگاه‌های بعدی سونی منتشر شد و یکی از آنها که همان سونی G8341 است با صفحه نمایش روشن که بخش Settings آن مشخص است، خودنمایی کرد.

گوشی سونی اکسپریا XZ1 در حال اجرای اندروید 8.0.0 است و این ممکن است به معنای آن باشد که این دستگاه اولین گوشی هوشمندی است که جدیدترین نسخه از سیستم عامل گوگل را در اختیار خواهد داشت –البته شاید این عنوانی باشد که مشترکا با گوشی نوکیا 8 حاصل شود-

در سه تصویر دیگر حداقل دو گوشی مختلف به نمایش گذاشته شده است (برای بررسی این موضوع می‌توانید به موقعیت دوربین سلفی جلو دقت کنید). متاسفانه این تصاویر با هیچ اطلاعاتی همراه نبود تا درک درستی از تمامی جزئیات حاضر به ما ارائه دهد.

با توجه به این تصاویر به سرعت می‌توان سنسور اثر انگشت در پنل پشتی یکی از گوشی‌ها را تشخیص داد، بنابراین حداقل یکی از سه گوشی هوشمند بعدی سونی دارای سنسور اثر انگشتی در پنل پشتی خواهد بود و این اولین بار است که این کمپانی اسمارت فونی را با چنین موقعیت سنسوری برای اثر انگشت، عرضه می‌کند.

تعبیه نشدن این سنسور در دکمه پاور بدان معناست که احتمالا این شرکت تصمیم گرفته است تا به طور جدی به بازار ایالات متحده وارد شود؛ چراکه پتنت این ویژگی (تعبیه سنسور اثر انگشت در دکمه پاور) توسط اپل در ایالات متحده به ثبت رسیده و به همین دلیل شرکت‌های دیگر مجاز به استفاده از آن در این کشور نیستند.

با دیدن نمای پنل جلویی به خوبی می‌توان حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر را در آخرین طراحی سونی دید. متاسفانه گویا سونی چندان به حذف حاشیه‌های صفحه نمایش که دیگر به یک استاندارد جهانی در گوشی‌های امروزی تبدیل شده است، اعتقادی ندارد. در هر صورت، گوشی‌های جدید سونی در نمایشگاه ایفا 2017 رخ نشان خواهند داد و در آن روز همه جزئیات آشکار خواهد شد.