بارش شهابی برساوشی امسال را از دست ندهید؛ شنبه 21 مرداد 96 ، آسمان خدا

بارش شهابی برساوشی از جمله بارش های شهابی معروف است که در شامگاه شنبه 21 مرداد 96 به اوج خود می‌رسد و این شهاب باران در ایران نیز قابل مشاهده و رصد خواهد بود.

بر اساس اعلام مدیر انجمن نجوم اهواز، بارش شهابی برساوشی در شامگاه فردا شنبه 21 مرداد و بامداد یکشنبه به اوج خود می‌رسد. امکان مشاهده و رصد این بارش شهابی معروف در ایران وجود دارد. این بارش شهابی هر ساله در بازه زمانی 22 تیر تا 4 شهریور رخ می‌دهد و در مدت زمان 3 تا 10 ساعته،‌ اوج آن خواهد بود.

جعفری زاده اعلام کرد بارش شهابی برساوشی با حداکثر 100 شهاب در ساعت با جو زمین برخورد می‌کند و سرعت هر شهاب برابر با 59 کیلومتر بر ثانیه خواهد بود که این سرعت نسبتا زیادی برای شهاب‌ها محسوب می‌شود. این بارش های شهابی جزو شهاب‌های پرسرعت به شمار می‌روند و پس از آن،‌ بارش اتادلوی و جباری پرسرعت‌ترین بارش‌های شهابی در زمان برخورد با جو زمین هستند. وی همچنین تاکید کرد که بارش شهابی برساوشی ،‌ بازمانده دنباله داری به نام سویی تاتل p/109 است. این دنباله دار هر 130 سال یک بار به ملاقات خورشید می‌آید.

بارش شهابی برساوشی

اوج بارش شهابی برساوشی در ساعت 20 و 30 دقیقه روز 21 مرداد

طبق محاسبات انجام شده،‌ این بارش شهابی معروف و پر سرعت در تاریخ 12 آگوست یا 21 مرداد 96 و در ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت ایران به اوج خود می‌رسد. به گفته مدیر انجمن نجوم اهواز،‌ وضعیت رصدی بارش شهابی برساوشی به دلیل فاز بالای ماه که همان درخشندگی بالای ماه است،‌ بسیار سخت خواهد بود و با این وضعیت، تنها می‌توان شهاب‌های پرنور را رصد کرد.

بارش شهابی برساوشی تا شهریورماه ادامه دارد و می‌توان شب‌ها و پس از زمان اوج بارشی، آن را مشاهده کرد. بهترین زمان برای عکاسی از این بارش شهابی با توجه به نور بالای ماه،‌ پس از زمان اوج است. در شب‌های آینده و پس از اوج بارش،‌ ماه با فاز 40 درصد یعنی نور کمتر می‌تابد و از این رو رصد بارش‌ها راحت‌تر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*