نگاهی به برترين خودرو هاي الکتريکي جهان

ساختار خوردوهای الکتریکی (EV) در حال رشد و پیشرفت بوده و مفهوم این نوع خودروها، نویدبخش آینده‌ای متفاوت است.خودروهای الکتریکی نسبت به همتایان بنزینی خود، از لحاظ هزینه سوخت و عدم وابستگی به سوخت‌های فسیلی ارجحیت دارند. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به برترین خودروهای الکتریکی که در حال حاضر موجود بوده و یا در آستانه ورود به بازار هستند.

۱- Chevy Volt

شاید این خودرو جالب ترین و مبهم‌ترین خودروی الکتریکی باشد. این خودرو یک اتومبیل کاملاً الکتریکی نیست، بلکه خودروایی هیبریدی به همراه موتور بنزینی است. محدوده حرکت Volt در حالت الکتریکی بین ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر است. در حال حاضر کمپانی جنرال موتورز، تولیدکننده این خودرو، تولید آن را به طور موقت متوقف کرده است.

۲- Ford C-Max

این خودرو وسیله نقلیه ایی مقرون به صرفه‌ به شمار می‌آید، چرا که هم هیبریدی است و هم هیبریدی-انرژی پلاگین. فروش آن با نرخ پایه ۲۵٫۹۹۵ دلار آغاز شد و آخرین قیمت انرژی پلاگین آن ۳۲٫۹۵۰ دلار بوده است. محدوده حرکت نوع الکتریکی آن بیش از ۸۰ کیلومتر است، در حالی که محدوده حرکت نوع بنزینی + الکتریکی آن ۹۵۰ کیلومتر است. حداکثر سرعت نوع انرژی آن ۱۳۶ کیلومتر در ساعت است

۳- Tesla Model S

این مدل دارای همه آن چیزهایی است که شما از یک اتومبیل می‌خواهید. صندلی برای هفت نفر، شتاب اتومبیل کورسی، مرکز کنترل لمسی ۱۷ اینچی به همراه ظاهری براق و جذاب. قمیت این مدل اصلی کمتر از ۵۰٫۰۰۰ دلار خواهد بود. این اتومبیل، خودرویی تماماً الکتریکی است.

۴- Nissan Leaf

خودرویی تماماً الکتریکی با محدوده حرکت ۱۱۷ کیلومتر است. این خودرو دارای سرعت ۱۵۸ کیلومتر در ساعت بوده و از ویژگی‌ آن، توانایی شارژ در حین حرکت است.

۵- Fisker karma

همانند Volt، این خودرو هم دارای هر دو قدرت بنزینی و الکتریکی است. علی‌رغم Volt، اتومبیلی کورسی بوده که دارای تجهیزات بسیار لوکس و با تکنولوژی بالا است. این خودرو ساخت کشور دانمارک دارای برچسب قیمت حدود ۱۰۰٫۰۰۰ دلار است. حداکثر سرعت آن در حالت الکتریکی ۸۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر محدوده حرکت آن ۴۸۰ کیلومتر است. این خودرو دارای بزرگترین سقف شیشه‌ای خورشیدی است که تاکنون تولید شده است.

۶- Mitsubishi i-MiEV

یکی از معدود وسائط نقلیه کاملاً الکتریکی است که به لحاظ قیمت پایین و مقرون به صرفگی، مورد توجه است.

۷- BMW i8 Spyder

این اتومبیل، خودرویی مفهومی با هر دو قدرت الکتریکی و بنزینی است. تولید آن از سال ۲۰۱۵ آغاز می‌شود. این خودرو دو سرنشین با سقف رو باز، دارای قدرت ۳۵۴ اسب بخار است.

۸- Infiniti LE

این خودرو، نوع تجملی و لوکس خودرو نیسان است. این خودرو دارای سیستم شارژ بی‌سیم است. این خودرو هنوز در حال توسعه است و تا دو سال دیگر به بازار نخواهد آمد.

۹- Tesla Model X

S در مدل S علامت سدان و X در مدل X علامت SUV است. این اتومبیل تماماً الکتریکی، جادوی نسل بعد طراحی و مهندسی الکتریکی است. درب‌های آن به سمت بالا باز و بسته می‌شوند و از این رو خودرو شبیه به یک پرنده است. این خودروی هفت نفره دارای صفحه کنترل لمسی ۱۷ اینچ و سیستم تمام چرخ موتور دوگانه است.

۱۰- Cadillac ELR

کادیلاک ELR کوپه‌ای ۲+۲ است، یعنی صندلی‌های عقب مناسب کودکان یا مواد خوراکی هستند. براساس برنامه‌ریزی‌ها این خودرو در سال ۲۰۱۳ به عنوان مدل ۲۰۱۴ رونمایی می‌شود. محدوده حرکت این خودرو الکتریکی ۶۴ کیلومتر و حداکثر سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است. شارژ کامل آن سه ساعت به طول می‌انجامد.

۱۱- Ford Focus Electric

محدوده حرکت این خودرو ۱۲۵ کیلومتر به ازای هر بار شارژ بوده و حداکثر سرعت آن ۱۶۸ کیلومتر در ساعت است. محدوده تولید این خودرو در ابتدا فقط در ایالت‌های کالیفرنیا، نیویورک و نیوجرزی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*