دوربین نوکیا 8

دوربین نوکیا 8 : دوربین دوگانه این گوشی چگونه کار می‌کند و قابلیت Bothie آن چیست؟

در این مقاله قصد داریم به معرفی سه دوربین نوکیا 8 (Nokia 8) بپردازیم. این گوشی شامل دوربین دوگانه پشتی و دوربین سلفی بسیار باکیفیت است.

نوکیا 8 سرانجام معرفی شد و اینک ما می‌دانیم که مجهز به دوربین‌هایی فوق‌العاده جذاب است: سه دوربین یکسان که همگی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی بهره می‌برند. دو دوربین آن در قسمت پشتی گوشی تعبیه شده است. یکی از آن‌ها از سنسور رنگی برخوردار بوده که ارائه کننده تثبیت کننده تصویر است، دوربین دوم قاب پشتی نیز در اصل یک سنسور سیاه و سفید است و این درحالیست که دوربین سوم بر روی قاب جلویی تعبیه شده است.

بررسی دوربین نوکیا 8

بیایید در ابتدا نگاهی به مشخصات فنی این سه دوربین نوکیا 8 بی‌اندازیم:

  • سنسور 13 مگاپیکسلی رنگی (ظاهرا سنسور Sony IMX 258) همراه با اندازه هر پیکسل 1.12 میکرون پیکسل، اندازه سنسور 1/3.06، تثبیت کننده اپتیکال تصویر، لنز f/2.0 برند Zeiss
  • سنسور 13 مگاپیکسلی سیاه و سفید (ظاهرا سنسور Sony IMX 258)، فاقد تثبیت کننده تصویر، لنز f/2.0
  • سنسور 13 مگاپیکسلی جلویی مجهز به فوکوس خودکار (سنسور مشابه)، لنز f/2.0

ترکیب پیشرفته تصاویر و عکس‌هایی بهتر در نور کم

همانطور که مشاهده می‌کنید، دوربین نوکیا 8 شبیه به دوربین دوگانه پرچمداران هواوی عمل می‌کند: دوربین اصلی رنگی است و دوربین ثانویه نیز سیاه و سفید خواهد بود که به شما اجازه می‌دهد در نور کم جزئیات بیشتر و وضوح بهتری را ثبت کنید. به گفته نوکیا، این امر به لطف الگوریتم ترکیب پیشرفته تصاویر صورت می‌گیرد که می‌گیرد که به دوربین کمک می‌کند در هر شرایطی عملکرد خودش را ارائه کند.

دوربین نوکیا 8

این ترکیب سنسورها همچنان اجازه می‌دهد تا آنچه را که نوکیا افکت “Live Boke” یا «بوکه زنده»‌ می‌نامد نیز در اختیار شما قرار گیرد. به لطف این افکت سوژه کاملا شفاف است و پس زمینه‌ی آن تار خواهد شد تا جلوه‌ای زیبا به تصاویر شما ببخشد. این دقیقا مشابه همان افکتی است که هواوی در گوشی‌های خود ارائه می‌کند. هر دو پلتفرم عملکرد یکسانی دارند که می‌تواند تصاویر تهیه شده را شبیه به عکس‌های گرفته شده توسط یک دوربین DSLR حرفه‌ای کند.

قابلیت Bothie

اما یکی دیگر از جذاب‌ترین بخش‌های دوربین نوکیا 8 ، قابلیتی به نام Bothie‌ است. این قابلیت در اصل چیست؟

دوربین نوکیا 8

به لطف این قابلیت شما می‌توانید به صورت همزمان دوربین پشتی و جلویی گوشی را فعال کنید و به عکاسی یا فیلمبرداری بپردازید. اما این پایان ماجرا نیست، شما یک دکمه را نیز در اپلیکیشن دوربین در اختیار خواهید داشت که می‌توانید با آن به صورت زنده تصاویرتان را بر روی یوتیوب یا فیس بوک پخش کنید. نوکیا می‌گوید «این یک فصل تازه در داستان سرایی است».

و اما سلفی

در انتها، باید اشاره کنیم که دوربین سلفی این گوشی نیز بسیار قدرتمند است. آن یکی از معدود دوربین‌های سلفی موبایلی است که به فوکوس خودکار مجهز شده است تا شما مطمئن شوید فوکوس شفاف‌تری در تصاویر شما بر روی چهره‌تان اعمال خواهد شد. جزئیات از طریق این سنسور 13 مگاپیکسلی می‌تواند به مراتب بیشتر از دوربین سلفی سایر گوشی‌ها تولید شود، بنابراین عاشقان سلفی باید ششم سپتامبر (پانزدهم شهریور)، زمان عرضه گوشی نوکیا 8 را به خاطر بسپارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*