درایو اکسترنال SSD سامسونگ تی 5

معرفی درایو اکسترنال SSD سریع و کوچک سامسونگ تی 5

سامسونگ به تازگی از یک درایو اکسترنال SSD به نام سامسونگ T5 رونمایی کرده است. سامسونگ تی 5 (Samsung T5) بسیار گران، اما از ابعاد کم و سرعت شگفت انگیزی برخوردار است.

ما چیزهایی در مورد فناوری 96 لایه و V-NAND برای استفاده در حافظه‌های ذخیره سازی شنیده‌ایم، اما آن‌ها وقتی به محصولات واقعی می‌آیند چه معنایی می‌دهند؟ سامسونگ پاسخ این سوال را با یک درایو اکسترنال SSD بسیار سریع به نام سامسونگ تی 5 داده است. این درایو از  تکنولوژی bleeding-edge شست و چهار لایه V-NAND  استفاده می‌کند و می‌تواند با استفاده از نسل دوم تکنولوژی USB 3.1 فرض بر این که کامپیوتر شما شرایط میزبانی را داشته باشد، سرعت انتقال حداکثری 540MB/s را فراهم کند.

بدون شک این درایو اکسترنال SSD از سرعت خارق‌العاده‌ای برخوردار است و کمتر محصولی توان رقابت با آن را خواهد داشت. به طور مثال، با استفاده از این سرعت شگفت انگیز شما می‌توانید ویدیوهای 4K‌ با فرمت RAW را به راحتی ویرایش کنید. سامسونگ همچنین نسخه‌های 250 گیگابایتی، 500 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی درایو سامسونگ تی 5 را ارائه خواهد کرد. در حالی که این درایو اطلاعات را به شکل دیسک‌های مکانیکی در خود نگه نمی‌دارد، قادر به ارائه سرعت 540MB/s است که می‌تواند تقریبا پنج برابر سرعت آن‌ها باشد. همچنین طول عمر، قابلیت اطمینان و مقاومت آن نیز از یک هارد دیسک بیشتر است.

درایو اکسترنال SSD سامسونگ تی 5

درایو اکسترنال SSD سامسونگ تی 5 از ابعاد 3.0 در 2.3 در 0.4 اینچ و وزن 51 گرم برخوردار است. آن می‌تواند از سیستم رمزگذاری سخت افزاری 256 بیتی پشتیبانی کرده و همچنین حاوی یک اپلیکیشن موبایلی است. سامسونگ به همراه درایو کوچک و سریع خود دو کابل USB-C‌ به C و USB-C به A‌ را نیز ارائه خواهد کرد تا مطمئن شود شما می‌توانید به راحتی آن را به تمامی دیوایس‌هایتان متصل کنید. به نقل از سامسونگ،‌ اگر می‌خواهید از حداکثر سرعت این حافظه (تا 10Gbps جهت رسیدن به تمام 540MB/s) استفاده کنید، کامپیوتر شما باید از نسل دوم تکنولوژی USB 3.1 برخوردار باشد.

قیمت سامسونگ تی 5

نکته‌ای که در مورد این درایو وجود دارد، قیمت بسیار بالای آن در قبال امکاناتی است که در اختیار کاربران قرار می‌دهد. لازم به ذکر است هدف سامسونگ از تولید چنین محصولی تمامی کاربران نبوده‌ است، بلکه هدف آن‌ها کاربران حرفه‌ای چندرسانه‌ای (نظیر یوتیوبرها)‌ است که به سرعت بالا و پایداری مناسبی نیازمند هستند.

شما می‌توانید نسخه 25 گیگابایتی این درایو اکسترنال را با قیمت 130 دلار خریداری کنید (که به مراتب قیمتی بالاتر از یک هارد اکسترنال 3 ترابایتی دارد). همچنین مدل 1 ترابایتی آن با قیمت 400 دلار و مدل 2 ترابایتی آن نیز با قیمت 800 دلار به فروش خواهد رسید. این مدل 2 ترابایتی از قیمتی حدود شش برابر یک هارد درایو برخوردار است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*