غیر فعال کردن موقت تاچ آیدی

غیر فعال کردن موقت تاچ آیدی در آی او اس 11 با ترفندی ساده وسریع امکان‌پذیر است

غیر فعال کردن موقت تاچ آیدی (Touch ID)، در سیستم عامل آی او اس 11 با استفاده از یک دکمه با نام Cop Button ممکن است. در ادامه بیشتر با کاربرد آن آشنا می‌شویم.

آی او اس 11 مدتی پیش معرفی شد و پیش از انتشار نسخه پایدار آن، رفته رفته با قابلیت‌های این سیستم عامل جدید آشنا می‌شویم. اپل در نسخه جدید سیستم عامل موبایل خود راهکاری بسیار ساده و سریع به منظور غیر فعال کردن تاچ آیدی در اختیار کاربران قرار داده است.

به لطف تنظیمات جدید، که برای برقراری تماس خودکار با شماره‌های ضروری طراحی شده، کاربران آیفون می‌توانند با فشردن سریع دکمه پاور برای پنج مرتبه با شماره اضطراری 911 تماس بگیرند. البته با فشردن پیاپی دکمه پاور، به صورت پیش‌فرض با شماره یاد شده تماس گرفته نمی‌شود، بلکه امکان انجام این کار در اختیار کاربر قرار گرفته و در کنار آن تاچ آیدی نیز به صورت موقت غیر فعال می‌شود.

حال تا زمانی که کاربر رمز عبور را وارد نکند، دستگاه حتی با قرار دادن اثر انگشت بر روی حسگر باز نخواهد شد. کاربران نسخه بتای آی او اس 11 حین گشت‌زنی در سیستم عامل جدید متوجه وجود چنین قابلیتی شدند.

غیر فعال کردن موقت تاچ آیدی

مزیت غیر فعال کردن موقت تاچ آیدی

پیش از این برای غیر فعال کردن موقت تاچ آیدی باید دستگاه را ری‌استارت کرده و بعد از انتظار تا زمان نمایش پیغام ورود رمز عبور، یک اثر انگشت اشتباه را برای چندین مرتبه وارد می‌کردیم. راه دیگر، ورود به تنظیمات گوشی و غیر فعال کردن آن به صورت مستقیم بود. اما راهکار جدید اپل به منظور قفل کردن دستگاه به مراتب هوشمندانه‌تر به نظر می‌رسد، مخصوصا وقتی که بر اساس شرایط، ممکن است فردی کاربر را به باز کردن قفل گوشی وادار کند. کاربر می‌تواند ادعای فراموشی رمز عبور را مطرح کند، اما اثر انگشت وی در کسری از ثانیه قفل دستگاه را باز خواهد کرد!

غیر فعال کردن موقت تاچ آیدی

طی ماه‌های گذشته، باز کردن گوشی هوشمند با استفاده از حسگر اثر انگشت تبدیل به موضوعی داغ برای درخواست‌های قانونی شده است. به عنوان نمونه، پلیس شهر میشیگان آمریکا چندی پیش با استفاده از اثر انگشت سه بعدی بازسازی شده یک قربانی قتل، یک دستگاه هوشمند را باز کرد. اما با غیر فعال کردن موقت تاچ آیدی می‌توان مطمئن بود دیگر اثر انگشت برای باز کردن دستگاه کارساز نبوده و تا زمان ورود رمز عبور نمی‌توان به گوشی دسترسی پیدا کرد.

وقتی قابلیت باز کردن گوشی با نمایش چهره خود، که قرار است در برترین آیفون سال 2017 ارائه شود را در نظر بگیرید، این ویژگی بیشتر معنی پیدا می‌کند. به این ترتیب می‌توان هر دو سد امنیتی را برای جلوگیری از حوادث احتمالی خیلی سریع غیر فعال کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*