موجودات فضایی در ستاره 107 ماهی

آیا موجودات فضایی در ستاره 107 ماهی مسبب انتشار سیگنال های عجیب هستند؟

دانشمندان اخیرا از کشف 11 سیگنال مرموز از فضا خبر داده‌اند. یوفولوژیست‌ها معتقدند که احتمالا موجودات فضایی در ستاره 107 ماهی مسبب انتشار سیگنال عجیب هستند.

رویای ملاقات با موجودات فضایی ، یک آرزوی دیرینه برای نسل بشر به شمار می‌رود. با پیشرفت علم و به لطف یافته‌هایی که اخیرا دانشمندان به آنان دست یافته‌اند، امروزه قادر هستیم بخش وسیع‌تری از جهان اطراف خود را تماشا کنیم. در این میان، افسانه‌ها و داستان‌های اساطیری بسیاری نیز در قالب کتب تخیلی نوشته و طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به خود جذب کرده است.

در اواخر قرن بیست و دوم میلادی پروژه‌ای فضایی در حال انجام است تا در نتیجه آن، سیاره‌ای تحت عنوان سلیکا (Selika) به مستعمره انسانی تبدیل شود. این سیاره در مدار ستاره‌ای تحت عنوان 107 ماهی (107 Piscium) در گردش است و نسبت به زمین 24 سال نوری فاصله دارد. از سوی دیگر، طرح‌های موجود برای احیای دوباره شرایط مناسب در زمین به بن‌بست خورده و دولت‌ها چاره‌ای به جز خروج از زمین نمی‌بینند.

این بخشی از متن داستان تخیلی استارهاوک (Starhawk) به نویسندگی جک مک‌دیویت (Jack McDevitt) است که در قالب این رمان علمی تخیلی، تصویری کلی از وضعیت زمین و ماموریت فضایی آینده انسان‌ها را به نمایش می‌گذارد. اما از آن‌جا که ستاره 107 ماهی یکی از ستاره‌های موجود در صورت فلکی ماهی است، شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون آن وجود دارد. اخیرا گروهی از دانشمندان با تنظیم دقیق تلسکوپ‌های رادیویی، سیگنال‌ های فضایی مرموزی را از این ستاره دریافت کرده‌اند که باری دیگر افسانه‌های مربوط به این ستاره را در سرتیتر رسانه‌های خبری قرار می‌دهد.

چندی پیش پروژه «گوش دادن پیشگامانه» (Breakthrough Listen) با حمایت پروفسور استیون هاوکینگ اولین مجموعه از داده‌های کشف شده خود را منتشر کرد. این پروژه با هدف جستجوی حیات بیگانه و ارتباط تمدن‌ های فضایی راه‌اندازی شد و اکنون با بهره‌گیری از رادیو تلسکوپ گرین بنک (Green Bank Telescope) در ویرجینیای غربی، داده‌های کشف شده از 692 ستاره مختلف را جمع‌آوری و منتشر کرده است. نتایج جمع‌آوری شده توسط این تلسکوپ‌ها توسط یک نرم افزار پیچیده مورد بررسی قرار گرفت تا سیگنال‌های مربوط به تمدن‌های بیگانه را شناسایی کند.

موجودات فضایی در ستاره 107 ماهی

با وجود اینکه شواهد مستقیمی از پیام‌های بیگانگان وجود ندارد، با این حال 11 رویداد مهم در میان آنان توجه دانشمندان را به خود جلب نموده است. به عقیده کارشناسان، از این تعداد حداقل یک مورد از آنان در حال انتشار یک سیگنال مرموز است که احتمالا طرفداران بسیاری را در میان علاقه‌مندان به داستان‌های علمی تخیلی به خود اختصاص خواهد داد. متخصصان در پروژه Breakthrough Listen، این مورد عجیب را HIP7981 نام‌گذاری کرده‌اند که علاوه بر آن، با نام ستاره 107 ماهی نیز شناخته می‌شود. کشف چنین سیگنالی از این جهان دوردست، سوالی هیجان‌انگیز را برای ما مطرح می‌کند: آیا موجودات فضایی در ستاره 107 ماهی مسبب انتشار سیگنال های عجیب هستند؟

با نگاهی عمیق‌تر به سایر آثار علمی تخیلی و یا سرودهای اساطیری، می‌توان به نشانه‌هایی از حضور پر رنگ ستاره 107 ماهی دست پیدا کرد که از جمله آنان می‌توان به رمان Absolution Gap اشاره کرد.

باید توجه داشت که متخصصان در پروژه Breakthrough Listen، هرگز به طور قطع نگفته‌اند که 11 سیگنال مذکور متعلق به بیگانگان است. با وجود اینکه این احتمال نیز به قوت خود باقی‌ست، دانشمندان بر این باورند که شاید این سیگنال‌ها به علت تداخل تکنولوژی‌های انسانی توسط این تلسکوپ‌ها دریافت شده و از این جهت نمی‌توان آنان را به عنوان شواهدی منطقی برای حضور بیگانگان در سیارات دیگر به شمار آورد.

با این حال دانشمندان سعی دارند که این سیگنال‌‌ها را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند؛ چرا که به عقیده بسیاری موجودات فضایی در ستاره 107 ماهی مسبب انتشار سیگنال های عجیب هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*