جک تی 6

جک تی 6 (JAC T6)؛‌ معرفی وانت پیکاپ جدید کرمان موتور در بازار ایران

جک تی 6 (JAC T6) وانت پیکاپ جدیدی از کشور چین است که در آینده نزدیک توسط شرکت کرمان موتور در ایران عرضه خواهد شد. در ادامه با این خودرو بیشتر آشنا می‌شویم.

کلاس وانت پیکاپ‌ها در بازار ایران از تنوع زیادی برخوردار نیست. به همین دلیل شرکت کرمان موتور که تاکنون در تولید و عرضه خودروهای سواری شرکت خودروسازی چینی جک فعالیت می‌کرده و تا حدودی هم به موفقیت رسیده بود،‌ تصمیم گرفت در این سگمنت خودرویی حضور داشته باشد. کرمان موتور به سراغ شریک قدیمی خود رفته و آخرین وانت پیکاپ این شرکت یعنی جک تی 6 را برای ورود به بازار ایران انتخاب کرده است. به همین بهانه در این مطلب قصد داریم مشخصات، امکانات و طراحی این خودرو را بررسی کنیم.

شرکت جک سابقه‌ای در تولید وانت پیکاپ‌ها ندارد و T6 را می‌توان اولین محصول این خودروساز چینی در این کلاس دانست. پیش از آن، جک از یک وانت پیکاپ با نام 43R رونمایی کرده بود که یک کپی مطلق از پیکاپ فورد 150 بود و به همین دلیل پس از شکایت شرکت خودروسازی فورد آمریکا،‌ این خودروساز چینی مجبور شد از تولید پیکاپ 43R دست بکشد.

جک تی 6

جک تی 6 در سپتامبر 2015 رونمایی شد و در اوایل سال 2016 به بازار چین راه پیدا کرد. این وانت پیکاپ نیز از مدل قدیمی فورد رنجر الهام گرفته و با تغییراتی در طراحی ظاهری تبدیل به اولین پیکاپ جدی جک شده است. این خودرو دارای ظاهری تنومند و پر ابهت با خطوط ملایم و شیب‌دار بوده و گلگیرها، درب کاپوت و درب‌ها همگی به صورت متورم و عضلانی طراحی شده‌اند و همه این‌ها در کنار هم، چهره‌ای قدرتمند را از این پیکاپ ارائه می‌دهند.

در نمای روبروی خودرو، جلوپنجره کرمی‌شکل و متورم به همراه لوگوی جدید محصولات جک بیشتر از همه جلب توجه می‌کند. چراغ‌های بیضی‌شکل در طرفین این جلوپنجره قرار گرفته‌اند. در پایین سپر هم دو پروژکتور دایره‌ای کوچک درون قاب مشکی‌رنگ دیده می‌شوند. آینه‌های جانبی بزرگ نیز به چراغ‌های راهنما مجهز شده‌اند.

جک تی 6

در نمای جانبی خودرو، ارتفاع زیاد جک T6 به وضوح قابل مشاهده است. خطوط کمربندی از چراغ‌های عقب با شیب ملایم تا سمت جلوی خودرو ادامه پیدا کرده و رینگ‌های 17 اینچی در زیر بدنه به چشم می‌خورند. نمای عقب این وانت پیکاپ بسیار ساده طراحی شده و هیچ جایی برای تعریف یا انتقاد کردن نگذاشته است. وقتی به کابین خودرو نگاه می‌کنیم، انتظارمان از یک پیکاپ نسبتا ارزان‌قیمت برآورده می‌شود. جلو داشبورد جک تی 6 به صورت سه تکه طراحی شده و قسمت بالایی توسط یک خط قوس‌دار از قسمت میانی جدا شده است. در وسط داشبورد، سیستم تهویه مطبوع،‌ دکمه‌ها و صفحه نمایش 7 اینچی به شکلی ساده اما مناسب تعبیه شده‌اند. صفحه آمپر و صفحه کیلومتر پشت فرمان به شکل دو دایره کشیده شده به سمت بیرون طراحی شده‌اند و حالتی اسپورت و جوان‌پسند را به نمایش می‌گذارند. در نهایت،‌ صندلی‌های چرم با دوخت قرمز، زیبایی دو چندانی را به فضای داخلی جک تی 6 بخشیده‌اند.

جک تی 6

جک T6 دارای ابعادی معادل 5.315 متر طول، 1.83 متر عرض و 1.815 متر ارتفاع بوده و دو محور خودرو نیز 3.09 متر با یکدیگر فاصله دارند. به این ترتیب این خودرو ابعادی نزدیک به تویوتا هایلوکس دارد و تنها چند میلی‌متر از‌ آن کوتاه‌تر است.

برای وانت پیکاپ جک، چند پیشرانه مختلف ارائه شده است. موتور 2 لیتری بنزینی با قدرت 147 اسب بخار و موتور 2.8 لیتری توربو دیزل با قدرت 120 اسب بخار، گزینه‌های قابل انتخاب هستند. شرکت خودروسازی جک برای این پیکاپ تنها یک گیربکس 6 سرعته دستی در نظر گرفته و خبری از گیربکس اتوماتیک نیست. هر دو موتور از استاندارد آلایندگی یورو 4 بهره می‌برند و مصرف سوخت مدل بنزینی برابر با 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده است. شرکت کرمان موتور نیز به دلیل محدودیت‌های گمرکی، به احتمال زیاد نمونه 2 لیتری بنزینی را وارد ایران خواهد کرد. از جمله نقاط ضعف این خودرو می‌توان به نبود قابلیت چهار چرخ محرک اشاره کرد که بر روی توانایی‌های آفرود تاثیر می‌گذارد.

جک تی 6

در مورد امکانات رفاهی و ایمنی نیز باید اشاره کرد که نباید از یک وانت پیکاپ، انتظارات زیادی داشت. جک تی 6 دارای تجهیزات محدودی مانند صفحه نمایش لمسی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، صندلی و تودوزی چرمی، دو کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو و سیستم‌های ترمز ABS و EBD ساخت کمپانی بوش است.

جک T6 با قیمت 85 هزار و 800 تا 101 هزار و 800 یوآن در بازار چین به فروش می‌رسد و احتمالا در بازار ایران، قیمتی در حدود 60 تا 70 میلیون تومان خواهد داشت. برای صحبت دقیق‌تر در این مورد باید منتظر اعلام رسمی شرکت کرمان موتور در مورد قیمت این محصول در کشورمان باشیم. با توجه به مشخصات فنی و طراحی نسبتا مناسب، در صورت قیمت‌گذاری معقولانه توسط کرمان موتور می‌توان انتظار موفقیت این خودرو را در بازار وانت پیکاپ‌های ایران داشت.

گالری عکس های جک تی 6

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*