چیپست کایرین 970

چیپست کایرین 970 هواوی رسما معرفی شد؛ جایگاه هوش مصنوعی در گوشی‌ها پررنگ می‌شود

سرانجام چیپست کایرین 970 هواوی (Kirin 970) در ایفا 2017 معرفی شد. این تراشه از قدرت فوق‌العاده‌ای برای پردازش هوش مصنوعی برخوردار است و احتمالا در گوشی میت 10 استفاده خواهد شد. در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

بخش بزرگی از اهداف شرکت هواوی در طول سالیان اخیر، بهبود سخت افزار داخلی گوشی‌های هوشمند آن‌ها است و آخرین چیپست موبایلی معرفی شده توسط آن‌ها نیز به نوعی تکمیل کننده این چالش عظیم است. امروز در IFA 2017 چیپست کایرین 970 هواوی رسما معرفی شد که با بهره گیری از اجزای نسخه قبلی خود، اینک آماده است یک نیروگاه قدرتمند از پردازش هوش مصنوعی را ارائه کند. هرچند هواوی اوایل امسال گوشی میت 9 خود را معرفی کرد، اما میت 9 با این سخت افزار جدید می‌تواند به برخی از اشکالات مزاحم مربوط به هوش مصنوعی پایان دهد.

در حالی که هوش مصنوعی مبتنی بر فضای ابری به تکامل نسبی رسیده است، محاسبات هوش مصنوعی داخلی دیوایس‌ها با نیاز به سنسورها برای ارسال اطلاعات بدون انتظار و دست و پنجه نرم کردن با اتصالات بی سیم همچنان به رشد ادامه می‌دهد. پردازش داخلی هوش مصنوعی امکان تشخیص صدا و تصویر و همچنین «عکاسی هوشمند»‌ را تسریع می‌بخشد. چیپست کایرین 970 هواوی از نسل قبلی پردازنده 8 هسته‌ای همراه با 4 هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A73 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53 قدرت می‌گیرد، اما آن به جای تکنولوژی پردازش 12 نانومتری، مبتنی بر تکنولوژی پردازش 10 نانومتری به تولید رسیده است.

چیپست کایرین 970

به نقل از وب‌سایت WinFuture این تراشه از ترانزیستورهای به مراتب بیشتری (5.5 میلیارد ترانزیستور) ‌نسبت به تراشه شرکت کوالکام (با 3.1 میلیارد ترانزیستور) برخوردار است که شکاف عمیقی بین این دو ایجاد می‌کند. این میزان ترانزیستور بیشتر، شامل یک واحد پردازش عصبی اختصاصی است که ظاهرا به خاطر هدفی خاص از جنس سیلیکون ساخته شده (همانطور که شایعات ادعا می‌کنند اپل نیز مشغول انجام چنین کاری است) و نسبت به چیپست اسنپدراگون 835 به کار رفته در گوشی‌هایی همچون گلکسی اس 8 و ال جی وی 30 متفاوت است. در اینجا همچنین یک DSP (پردازشگر سیگنال دیجیتال)‌ شش گوشه برای نوع دیگری از ساخت تراشه استفاده شده است که هم رکاب با تراشه به بهبود عملکرد هوش منصوعی کمک خواهد کرد.

چیپست کایرین 970

در همین حال کمپانی آرم نیز پلتفرم هسته Core-A73 (که کوالکام و هواوی بر آن‌ها تکیه دارند)‌ را به‌روزرسانی کرده است که می‌تواند سال آینده عرضه شده و از جهات دیگری به افزایش قدرت هوش مصنوعی دیوایس‌ها کمک کند.

چیپست کایرین 970 هواوی در میت 10؟

چیپست هواوی کایرین 970 هواوی از پردازنده 8 هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی 12 هسته‌ای استفاده می‌کند که به ادعای آن‌ها تا 25 برابر در عملکرد و 50 برابر در کارایی بهتر از یک پردازنده 4 هسته‌ای با هسته‌های Cortex A-73 عمل می‌کند. به لطف این طراحی جدید، این چیپ می‌تواند اطلاعات را با استفاده به مراتب کمتر از انرژی باتری، با سرعتی بیشتر جابجا کند؛ چیزی که همه‌ی ما باید قدردان آن باشیم. هواوی در این رویداد خبری هیچ صحبتی از گوشی‌هایی که قرار است از این تراشه میزبانی کنند نکرد، اما ما مطمئنیم که هواوی میت 10 (Huawei Mate 10)‌ می‌تواند یکی از قطعی‌ترین گزینه‌های ممکن باشد.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع هارد اکسترنال و همچنین هارد اکسترنال ترنسند و همچنین انواع کارت حافظه موجود در بازار ایران در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*