اشیای مرموز در مدار سیارک فلورنس

ماجرای اشیای مرموز در مدار سیارک فلورنس ؛ دانشمندان توضیح می دهند

سیارک فلورنس (Florence) از در تاریخ دهم شهریور از نزدیکی کره زمین عبور کرد. حال دانشمندان به توضیح ماجرای اشیای مرموز در مدار سیارک فلورنس پرداخته‌اند.

یکم سپتامبر مصادف با دهم شهریور، یک سیارک غول‌پیکر موسوم به فلورنس از فاصله 7 میلیون کیلومتری کره زمین عبور کرد. آژانس فضایی ناسا (NASA) که از چند دهه قبل تاکنون، حرکت سیارک‌ها و اجرام فضایی را زیر نظر دارد، مدعی شده که سیارک فلورنس بزرگ‌ترین سیارک در نوع خود است. در هنگام مشاهده این پدیده، وجود اشیای مرموز در مدار سیارک فلورنس توجه ناظران را به خود جلب کرد.

این پدیده در نوع خود یک رویداد منحصر به فرد در تاریخ نجوم و ستاره‌شناسی به شمار می‌رود. از این گذشته، وجود اشیای مرموز در مدار سیارک فلورنس نیز توجه بسیاری از ستاره‌شناسان را به خود جلب کرد. تصویربرداری‌های صورت گرفته از این رویداد، دو شی عجیب و غریب با قطرهای 100 و 300 متر را نشان می‌دهد که در گرانش این سیارک به دام افتاده و به دور آن گردش می‌کنند.

بر اساس اظهارات دانشمندان آزمایشگاه پیش‌رانش جت (JPG)، این تصویر به کمک مرکز شبکه فضای دوردست گلداستون (Goldstone Space Communications Complex) تهیه شده و قطر سیارک فلورنس را در حدود 4.4 کیلومتر پیش‌بینی می‌کند.

ماجرای اشیای مرموز در مدار سیارک فلورنس سر و صدای بسیاری را در میان یوفولوژیست‌ها به راه انداخت؛ تا جایی که برخی مدعی شدند این اشیای مرموز در واقع بشقاب‌ پرنده های موجودات فضایی هستند.

بر اساس آخرین اطلاعات موجود از تصاویر رادار، جزئیات دقیق‌تری از سطح این سیارک به دست آمد. سطح فلورنس دارای کوه، دهانه برخورد و دست کم دو منطقه صاف و برخی دیگر از ویژگی‌ها است.

بررسی‌های دقیق‌تر بر روی این سیارک نشان داد که فلورنس هر 2.4 ساعت یک بار به دور خود گردش می‌کند. بنابراین اگر شما به عنوان یکی از ساکنین این سیارک بر روی سطح آن قرار داشته باشید، هر شبانه‌روز برایتان برابر با 2.4 ساعت خواهد بود!

اشیای مرموز در مدار سیارک فلورنس

به گفته کارشناسان ناسا، اشیای مرموز در مدار سیارک فلورنس در واقع اقمار این سیارک هستند! اکتشاف این دو قمر کوچک که هریک کمتر از 0.5 کیلومتر قطر دارند، برای دانشمندان و ستاره‌شناسان یک دستاورد جالب توجه به شمار می‌رود. با وجود این اکتشاف، هنوز اطلاعات دقیق‌تری از ویژگی‌های این اقمار در دسترس نیست.

مطالعات بیشتر در این زمینه هفته آینده و در مرکز گلداستون کالیفرنیا و رصدخانه آرسیبو در پورتوریکو انجام خواهد گرفت. انتظار می‌رود که این مطالعات جزئیات دقیق‌تری از این سیارک و مدت زمان گردش اقمار آن را ارائه کند. به عقیده دانشمندان، مطالعه سیارک فلورنش از جهان مختلفی حائز اهمیت است. پل چوداس (Paul Chodas) مدیر مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا در این باره گفت:

از زمان آغاز به کار ما تاکنون، هیچ سیارکی در این حجم و اندازه از نزدیکی زمین عبور نکرده است. این پدیده تقریبا هر 40 سال یک بار رخ می‌دهد.

اشیای مرموز در مدار سیارک فلورنس

با گذشتن سیارک فلورنس از نزدیکی کره زمین، دانشمندان ناسا مدعی شدند که مدت‌هاست مدار این سیارک را تحت نظر دارند و این سیارک شانسی برای برخورد به زمین ندارد. دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که این اتفاق حتی تا 500 سال آینده نیز رخ نخواهد داد.

با این حال دانشمندان می‌گویند در صورت برخورد یک جرم آسمانی در اندازه سیارک فلورنس، تمدن موجود بر روی زمین به کلی از بین خواهد رفت. گفته می‌شود در پی چنین رویداد هولناکی ریشه‌های حیات نیز نابود خواهند شد.

سیارک فلورنس اولین بار توسط ستاره‌شناسی با نام شلته بابی باس (Schelte Bobby Bus) در سال 1981 میلادی و در رصدخانه سایدینگ اسپرینگ (Siding Spring Observatory) استرالیا کشف شد. سیارک مذکور هر 2.35 سال یک بار در مداری بیضی‌شکل به دور خورشید گردش می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*