عظمت طوفان ایرما را در تازه‌ترین ویدیو منتشرشده توسط ایستگاه فضایی بین المللی ببینید

عظمت طوفان ایرما را در تازه‌ترین ویدیو منتشرشده توسط ایستگاه فضایی بین المللی ببینید

طوفان ایرما (Hurricane Irma) پدیده‌ای طبیعی و مخرب است که ابعاد آن در جدیدترین ویدیو ثبت‌شده توسط ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، قابل مشاهده است.

هیچ شکی وجود ندارد که فضانوردان سیاره‌ی محل زندگی ما را از زاویه‌ای کاملا متفاوت می‌بینند؛ مخصوصا در زمانی که یک بلای طبیعی مانند طوفان ایرما مشغولِ به خطر انداختن جان ساکنین بخشی از زمین باشد. در همین رابطه، سه‌شنبه گذشته ایستگاه فضایی بین المللی درست در زمانی که خطر عبور این کولاک عظیم از جزایر کارائیب و جنوب ایالت فلوریدای آمریکا اعلام شد، بر فراز طوفان ایرما پرواز کرد و موفق به ثبت ویدیویی منحصر به فرد از این پدیده، به کمک دوربین‌های خود شد.

طوفان ایرما که در بین پدیده‌های مشابه جزو دسته‌ی پنجم طوفان‌هاست، در روز سه‌شنبه با بادهایی به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت و تندبادهایی با سرعت بیشتر در مسیر خود حرکت کرد و ابعاد آن به عنوان یکی از قوی‌ترین کولاک‌های اقیانوس اطلس به ثبت رسید؛ در ادامه بخشی از قدرت این بلای طبیعی که به ادعای مرکز ملی طوفان آمریکا (NHC) پتانسیل زیادی برای تخریب دارد را از دید دوربین ناسا می‌بینیم:

قدرت طوفان ایرما از دید دوربین ایستگاه فضایی بین المللی

در ابتدای ویدیو، شاهد نمایی نزدیک‌ از بخش گرد مانند طوفان ایرما که با نام چشم طوفان هم شناخته می‌شود،‌ هستیم؛ به ادعای هواشناسان، دیواره‌های این طوفان به طرز عجیبی مرتفع هستند. در بخش دیگری از تصاویر هم فضاپیمای سایوز روسی که در حال حاضر تنها وسیله جابه‌جایی فضانوردان میان ISS و زمین است را می‌توان دید؛ این فضاپیما به طور معمول به ایستگاه فضایی بین ‌المللی متصل است تنها در زمان انتقال فضانوردان از فضاپیمای میزبانش جدا می‌شود.

عظمت طوفان ایرما را در تازه‌ترین ویدیو منتشرشده توسط ایستگاه فضایی بین المللی ببینید

در ویدیو تهیه‌شده به نظر می‌رسد که طوفان ایرما با سرعت زیادی در حرکت است، اما برخلاف انتظار دلیل این تصور، حرکت ایستگاه فضایی بین المللی است که با سرعت 28 هزار کیلومتر بر ساعت در ارتفاع 402 کیلومتری زمین در گردش است.

انتظار می‌رود که طوفان ایرما با وسعت کنونی 650 کیلومتر، پس از جزایر کارائیب از پورتوریکو، جمهوری دومینیکن، هائیتی،‌ جامائیکا، کوبا و فلوریدا هم عبور کند؛ البته پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط مدل‌های هواشناسی موجود، قابلیت تعیین مسیر قطعی این پدیده را ندارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*