اتومبیل های سوخت فسیلی در چین

چین در حال برنامه ریزی برای ممنوعیت استفاده از اتومبیل های سوخت فسیلی است

ظاهرا چین در حال برنامه ریزی برای ممنوعیت استفاده از اتومبیل های سوخت فسیلی است تا بتواند تولید کربن در کلان شهرهایش را مهار کند. گفته می‌شود برای تولیدکنندگان یارانه‌های ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده است.

به نقل از گزارش جدیدی از سوی بلومبرگ، کشور چین خودش را مهیای برنامه ریزی جهت پایان دادن به فروش و تولید اتومبیل های سوخت فسیلی است. این کشور با این ممنوعیت قصد دارد تا از آن به عنوان راهی جهت تشویق خودروسازان محلی به توسعه اتومبیل های الکتریکی بپردازد. همانطور که احتمالا مستحضر هستید کشور چین به واسطه‌ی تردد بیش از حد اتومبیل‌ها در خیابان‌های کلان شهرهایش، یکی از آلوده‌ترین کشورهای جهان است.

“Xin Guobin” معاون وزیر صنایع و فناوری اطلاعات چین روز شنبه با سخنرانی در یک اجلاس مربوط به خودرو عنوان کرد که رگولاتورهای این کشور در حال کار بر روی جدول زمانی جهت خارج سازی تولید و فروش اتومبیل های سوخت فسیلی هستند. طبق آمار منتشر شده، چین همراه با فروش 28 میلیون دستگاه خودرو در سال 2016 صاحب بزرگترین بازار جهان برای اتومبیل‌ها است و این نشان از افزایش فروش در طول سالیان اخیر است. بلومبرگ اشاره می‌کند که چین قصد دارد بازار خودروهای الکتریکی خود را از طریق اختصاص یارانه‌هایی ویژه گسترش دهد و همراه با آن، میزان تولید کربن توسط سوخت اتومبیل‌ها را نیز کاهش دهد.

سایر کشورهای بزرگ نیز در حال حذف اتومبیل های سوخت فسیلی از بازارشان هستند

بسیاری دیگر از کشورهای بزرگ نیز راه‌کارهای مشابهی را برای ممنوعیت استفاده از اتومبیل های سوخت فسیلی در نظر گرفته‌اند: فرانسه و بریتانیا هر دو تا سال 2040 میلادی فروش این دسته از اتومبیل‌ها را متوقف خواهند کرد. تعداد خودروسازانی که به ساخت اتومبیل های الکتریکی می‌پردازند نیز افزایش پیدا کرده است. ولوو اعلام کرده است از سال 2019 تنها دیگر به تولید خودروهای الکتریکی و یا الکتریکی – هیبریدی خواهد پرداخت. جگوار لندرور نیز تا سال 2020 تنها به تولید خودروهای تمام الکتریکی خواهد پرداخت و تمامی اتومبیل های استون مارتین نیز تا سال 2025 تمام هیبریدی خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*