سپر ضد شورش کلاشنیکف

سپر ضد شورش کلاشنیکف را بشناسید؛ هیولایی از سرزمین برفی!

سپر ضد شورش کلاشنیکف را می‌توان به سادگی در عبارت «دیوار چرخ‌دار» خلاصه کرد. سازنده تفنگ تهاجمی معروف AK-47 اینبار دست به ساخت ابزاری برای کنترل شورش زده است.

ماژول رزمی خودکار

نماد کمپانی دفاعی روسی کلاشنیکف

دیگر آن زمان که کلاشنیکف تنها به طراحی و تولید تفنگ‌های تهاجمی و جنگ افزارهای انفرادی می‌پرداخت به سر آمده است. این کمپانی روسی در سال‌های اخیر جنگ افزارهای مدرن دیگری نیز طراحی کرده که از بین آن‌ها می‌توان به خودروهای زرهی بدون سرنشین رزمی کوچک و یا تفنگ‌های نگهبان خودکار با هوش مصنوعی بالا اشاره کرد.

سپر ضد شورش کلاشنیکف

آخرین دستاوری که کلاشنیکف اخیرا در نمایشگاه نظامی مسکو رونمایی کرد، از نظر تکنولوژیکی آن‌قدر بالا نیست که تعجب و تحسین همگان را بر انگیزد، اما همچنان خطرناک است. این محصول چیزی نیست جز سپهر ضد شورش کلاشنیکف که در روسی با نام شیت (Щит) به معنی سپر شناخته می‌شود.این سپر برای کنترل آشوب در مناطق شهری طراحی شده است.

کلاشنیکف مدعی است این وسیله پیشرفته‌ترین در نوع خود است. البته نمونه‌های بدون سرنشین از این چنین سپرهایی نیز وجود دارند و این محصول کلاشنیکف را بیشتر می‌توان یکی از مهیب‌ترین‌ها دانست. ناگفته نماند کلاشنیکف از آمادگی خود برای فروش خارجی این سپهر به کشورهای دیگر نیز خبر داده است.

سپر ضد شورش کلاشنیکف

سپر ضد شورش کلاشنیکف دارای سپرهایی فولادی و تقویت شده به اندازه درب‌های بزرگ یک گاراژ است که بیش از 7.3 متر ارتفاع داشته و توسط یک بازوی فلزی بزرگ مجهز به جک هیدرولیکی در جلوی اتاقک کامیون سرنشین‌دار حامل نگه داشته می‌شوند؛ سر دیگر این بازو و جک‌های آن جایی در پشت کابین نصب شده است.

سپر ضد شورش کلاشنیکف

این سپرها جمع شونده هستند و هنگام باز بودن کامل، می‌توانند 38 افسر را پشت خود جای داده و از آن‌ها محافظت کند. زیر این سپرها زنجیرهای آویزان است که برای جلوگیری از راه یافتن پرتابه‌های گوناگون همچون کوکتل مولوتف به آن سوی دیوار است.

این ماشین بالای خود دارای لوله پرتاب آب پرفشار جهت متفرق کردن جمعیت است. روی سپرها نیز سوراخ‌هایی وجود دارد که نیروهای برقرار کننده نظم می‌توانند از این راه اقدام به پرتاب نارنجک‌های دودزا و گاز اشک آور و یا گلوله‌های پلاستیکی به سمت جمعیت کنند. بالای سپرها نیز نورافکن‌هایی قدرتمند برا یفراهم کردن روشنایی در هوای تاریک و شب قرار داده شده است.

سپر ضد شورش کلاشنیکف

بالای سپر نیز سکویی دیگر تعبیه شده که یک افسر یا پلیس ضد شورش می‌تواند آن بالا ایستاده و هنگام پیشروی خودرو، ضمن بررسی کردن چشمی صحنه آشوب، در صورت لزوم اقدام به شلیک پرتابه‌هایی اعم از نارنجک دودزا و یا گلوله پلاستیکی کند.

سپر ضد شورش کلاشنیکف

سپر بوزنا

البته کلاشنیکف اولین کمپانی‌ای نیست که چنین ایده‌ای دارد. چندی پیش در اوایل سال میلادی جاری (2017) نیز کمپانی اسلواکیایی بوزنا (Bozena) نیز اقدام به معرفی وسیله‌ای مشابه موسوم به سپر بوزنا کرد که می‌تواند بیش از 36 سرباز را پشت سپر متحرک خود جای دهد.

رونمایی از این سپر ضد شورش کلاشنیکف پس از اعتراضات گسترده به فساد دولتی در روسیه و همزمان با پایه‌گذاری یک گارد ملی جدید روسیه صورت گرفت. گارد ملی جدید پیش از انتخاب ریاست جمهوری سال 2018 روسیه تشکیل شده است. این محصول جدید کلاشنیکف ممکن است جنگ افزار نباشد، اما توان نمایش قدرتی وحشتناک مشابه جنگ افزارها دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*