جدال ادامه دارد : احتمال جریمه 15 میلیارد دلاری براي سامسونگ

سال ۲۰۱۲ بدون شک یکی از پرکارترین و خبرساز ترین سال ها برای سامسونگ و اپل بود. امسال فرای محصولات متنوع و بینظری که شاهد آن بودیم روابط این دو کمپانی رو به تیرگی رفت و شاهد دادگاه های فراوان در سرتاسر دنیا از امریکا گرفته تا هنلد، انگلستان، ایتالیا، کره جنوبی و استرالیا بودیم. هر دو کمپانی در بعضی دادگاه ها پیروز و در دیگری محکوم شدند که شاید مهمترین آن را بتوانیم پرداخت خسارت سامسونگ به اپل بنامیم.

اگر مطالب و خبرهای پیرامون این دادگاه ها را دنبال کرده باشید، شکایت کردن این کمپانی ها از یکدیگر به حدی رسید و ادعاهایی مطرح میشد که در مواردی باعث اعتراض هواداران این دو کمپانی نیز گردید. شاید این کمپانی ها فکر آن را نمیکردند که این ادعاهای بی اساس برای آنها روزی مشکل ساز شود.

در یکی از جدیدترین مشکلات و مواردی که بر همین اساس برای سامسونگ ایجاد شده رسما اعلام گردید که سامسونگ به دلیل استفاده از پتنت استاندارد های ضروری برای جلوگیری از فروش محصولات اپل مانند آیفون، تنها در اروپا ممکن است با جریمه ای ۱۵ میلیارد دلاری روبرو شود.

به گزارش گاردین، کمیسیون اروپا میتواند جریمه ای بزرگ برابر با ۱۰% گردش مالی جهانی سامسونگ به عنوان جریمه استفاده از پتنت استانداردهای ضروری برای منع فروش محصولات اپل در اروپا تعیین کند. با توجه به آنکه درآمد جهانی سامسونگ در سال ۲۰۱۱ برابر با ۱۴۸.۹ میلیارد دلار بوده است، این جریمه تنها در اروپا میتواند ۱۴.۹ میلیارد دلار باشد.

تحقیقات کمیسون اروپا در ژانویه گذشته شروع شد و هفته گذشته بود که مسیر جدید و جالبی به خود گرفت. نکته جالب اینجاست که تنها یک روز قبل از آنکه گزارش و اعتراض کمیسون اروپا به نوع استفاده از پتنت توسط سامسونگ منتشر شود، این کمپانی از تصمیم و تلاش خود برای جلوگیری از ممنوعیت فروش محصولات اپل منصرف شده بود.

برای نهایی شدن میزان جریمه ای که برای سامسونگ در نظر گرفته خواهد شد، یک قاضی دادگاه باید رای آن را صادر کند و هنوز مشخص نیست که در ادامه این گزارش این کمپانی درگیر مشکلات مشابه در سایر نقاط جهان خواهد شد یا خیر !


منبع : Gurdian

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*