آئودی آیکون

کانسپت الکتریکی خودران آئودی آیکون (Audi Aicon) در فرانکفورت معرفی شد؛ دریچه‌ای رو به آینده صنعت خودرو

کانسپت کاملا خودران و تمام الکتریکی آئودی آیکون (Audi Aicon) در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 معرفی شد تا دریچه‌ای را به سوی آینده صنعت خودرو باز کند.

آئودی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2017 از یک کانسپت کاملا خودران رونمایی کرد. در حالی که مرسدس بنز با رونمایی از هایپرکار پروژه وان، تمام توجهات را به خود جلب کرده، آئودی نیز با این مدل مفهومی الکتریکی چهار در خودنمایی کرده است.

آئودی آیکون

آئودی آیکون (Audi Aicon)،‌ یک سدان لوکس  کاملا خودران و الکتریکی است که دریچه‌ای را به سوی آینده صنعت خودرو باز کرد. آئودی در این کانسپت، نوآوری‌های جدیدی را در زمینه فناوری‌های رانندگی، سیستم تعلیق، دیجیتال و پایداری ارائه کرده است. در کابین خودرو از بخش فرست کلاس هواپیماها الگوبرداری شده و شاهد فضایی فوق‌العاده لوکس هستیم. این خودروی مفهومی دارای ابعادی معادل طول 5.44 متر، عرضه 2.10 متر و ارتفاع 1.56 متر است و بنابراین در کلاس سدان‌های سگمنت D قرار می‌گیرد. فاصله بین دو محور خودرو نیز 3.47 متر یعنی 24 سانتی‌متر بیشتر از مدل پرچمدار آئودی A8 است.

آئودی آیکون از ویژگی‌های جالبی در طراحی خود بهره می‌برد که یکی از آن‌ها خطی است از لبه کاپوت کشیده شده و از روی پنجره‌های جانبی عبور کرده و به انتهای خودرو می‌رسد. طراحی ستون D خودرو بر روی کاهش حجم ظاهری کابین نسبت به بخش بیرونی تاکید دارد. رینگ‌های غول‌پیکر 26 اینچی و جلوپنجره 6 ضلعی معکوس از دیگر ویژگی‌های ظاهری این مدل مفهومی محسوب می‌شوند. در مجموع، آئودی Aicon نشان دهنده طراحی نسل آینده خودروهای الکتریکی این برند است.

آئودی آیکون

از دیگر ویژگی‌های برجسته آئودی آیکون می‌توان به تکنولوژی روشنایی LED آن اشاره کرد. در این خودرو، چراغ‌های سنتی جلو و عقب دیده نمی‌شود و به جای آن از صفحه نمایش تمام دیجیتال با حدود 600 پیکسل مثلثی شکل سه بعدی استفاده شده است. این تعداد پیکسل‌های بالا امکان نمایش هر نوع گرافیک و اطلاعاتی را در هر رنگی فراهم می‌کند. به این ترتیب به نظر می‌رسد خودروهای آینده آئودی با چراغ‌های دی لایت یا روشنایی در روز خداحافظی خواهند کرد. تکنولوژی روشنایی LED جدید آئودی آیکون قادر است با هر شرایط رانندگی سازگاری داشته باشد و به مالکان نیز اجازه می‌دهد تا ویژگی روشنایی خودرو را به طور کامل و مطابق با میل خود سفارشی سازی کنند.

آئودی آیکون

این کانسپت الکتریکی خودران برای اطلاع دادن به عابران پیاده و دوچرخه سواران در مورد موقعیت‌های خطرناک، از انیمیشن‌هایی در سطوح چراغ خود استفاده می‌کند. برای مثال در هنگام شتاب گیری، یک نوار افقی از پایین به سمت بالا حرکت می‌کند و در هنگام ترمز گرفتن، این اتفاق برعکس عمل می‌کند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد آیکون به همین جا ختم نمی‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های خارق‌العاده این کانسپت، روشن کردن جاده و محیط اطراف آن با وضوح بالا است. آیکون از چراغ‌های جلوی دوربرد استفاده می‌کند که با به کارگیری لیزر و رادار، همه چیز را حتی در محیط‌های بدون نور می‌بیند. سیستم نور مشایعت‌کننده، یکی دیگر از ویژگی‌های جالب سیستم روشنایی خودرو است. این سیستم به نوعی یک هواپیمای بدون سرنشین با چراغ قوه است که به دنبال فرد حرکت کرده و مسیر پیش روی او را روشن می‌کند.

آئودی آیکون

طراحی جالب آئودی آیکون در کابین آن نیز نمود پیدا کرده است. این کانسپت دارای درهایی است که به شیوه خودکشی باز می‌شوند و با توجه به نبود ستون B، کل کابین در هنگام ورود در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. آیکون خودرویی 2+2 است به این معنی که تمرکز اصلی بر روی صندلی‌های جلو قرار گرفته و این صندلی‌ها تا اندازه زیادی می‌توانند به عقب کشیده شوند. در این صورت فضای بسیار زیادی برای سرنشینان جلو فراهم می‌شود. صندلی‌های راحت این خودرو تا 15 درجه چرخش دارند که موجب راحتی ورود به خودرو و تعامل با سایر سرنشینان خواهد شد.

ورودی‌های لمسی، کنترل صوتی و ردیابی چشم از جمله ویژگی‌هایی هستند که توانایی آیکون در برقراری ارتباط با سرنشینان را نشان می‌دهند. درون خودرو می‌توان فیلم تماشا کرد و یا به وب‌گردی پرداخت و امکان برقراری ارتباط با شبکه‌های اجتماعی و ویدیو کنفرانس نیز وجود دارد. سقف این کانسپت یک پنل کاملا شیشه‌ای است که نور خورشید را به فضای داخلی خودرو راه داده و یا این که با استفاده از سیستم روشنایی یکپارچه OLED درون کابین را نورپردازی کند.

آئودی آیکون

کانسپت آئودی آیکون ، یک خودروی آینده نگرانه است و به همین دلیل از فناوری‌هایی در آن استفاده شده که به زیرساخت حمل و نقل کاملا توسعه یافته مانند خیابان‌هایی با وسایل نقلیه خودران نیاز دارد. نیروی مورد نیاز این خودروی تمام الکتریکی توسط چهار موتور الکتریکی تامین می‌شود که در مجموع قدرت 355 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتن متر را در اختیار قرار می‌دهند. هر جفت از این موتورهای الکتریکی بر روی یکی از محورهای خودرو نصب شده‌اند و هر موتور، یکی از چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آورد.

کمپانی آئودی در این مدل مفهومی بر روی حداکثر محدوده حرکتی و کارایی تمرکز کرده و گفته می‌شود آیکون با یک بار شارژ کامل باتری‌ها، قادر است مسافت 700 تا 800 کیلومتر را طی کند. در سیستم تعلیق خودرو از فنرهای پنوماتیک استفاده شده که هرگونه دست انداز و ناهمواری درون جاده را خنثی می‌کند. محرک‌های الکتریکی موجود در هر چهار چرخ نیز موجب کنترل شدن حرکات بدنه در پیچ‌ها، شتاب‌گیری و یا ترمزگیری می‌شود. با توجه به تمام الکتریکی بودن آئودی آیکون ، در هر دو قسمت جلو و عقب خودرو، محفظه بار با ظرفیت مجموع 600 لیتر وجود دارد. تاکنون اطلاعاتی در مورد قیمت و تاریخ تولید و عرضه این مدل مفهومی اعلام نشده است.

گالری عکس های کانسپت آئودی آیکون

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*