نسل جدید آئودی RS4

نسل جدید آئودی RS4 ؛ استیشن اسپورت و جدید شرکت آلمانی در فرانفورت رونمایی شد

نسل جدید آئودی RS4 ، خودرو استیشن اسپورت آلمانی‌ها رسما در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت این خودرو آشنا خواهید شد.

تیم آئودی اسپورت، یکی از بخش‌های کمپانی خودروسازی آئودی، با حضور در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در کنار رونمایی از مدل منحصر به فرد R8 V10 RWS خود از یک استیشن جذاب جدید نیز پرده برداری کرد. نسل جدید آئودی RS4 آوانت دیگر محصول این کمپانی است که شاهد معرفی آن بودیم. آئودی این نسخه ویژه از اتومبیل استیشن خود را مخصوص کسانی طراحی کرده است که مدل اصلی S4 را به اندازه کافی، اسپورت و تهاجمی نمی‌دانند.

نسل جدید آئودی RS4

ظاهرا طراحان این خودروساز آلمانی برای ساخت نسل جدید آئودی RS4 از اتومبیل خاطره انگیز کواترو IMSA 90 الهام گرفته‌اند؛ این خودرو نسبت به مدل اصلی اس 4 دچار تغییرات ظاهری زیادی شده و المان‌هایی نظیر جلوپنجره اختصاصی همراه با ورودی‌های هوای بزرگ لانه زنبوری را می‌توان بر روی بدنه‌ی آن مشاهده کرد.

نسل جدید آئودی RS4

عرضه این نسخه استیشن، حدود 3 سانتی‌متر نسبت به نسخه معمولی خودرو مذکور افزایش پیدا کرده است. درست در بالاترین قسمت پشتی نیز ما شاهد حضور یک اسپویلر جدید، دیفیوزر‌ آر اس و همچنین دو سر اگزوز بیضی شکل هستیم. به طور کلی قسمت پشتی خودرو اسپورت‌تر شده و نمای جوان پسندی را به خود گرفته است. در زیر خودرو نیز به صورت پیشفرض رینگ‌های 19 اینچی قرار خواهد داشت، اما شما می‌توانید رینگ‌های بزرگ‌تر 20 اینچی را همراه با اتومبیل خود سفارش دهید. رنگ ویژه این محصول نیز آبی است که آئودی آن را “Nogaro“‌ می‌نامد و یادآور نخستین نسل RS4 در سال 1999 میلادی است.

وزن خودروی استیشن جدید آئودی نیز 1790 کیلوگرم است. همچنین استفاده از سیستم تعلیق اسپورت RS نیز باعث کاهش 7 میلی‌متری ارتقا آن نسبت به مدل اصلی A4 مجهز شده به تعلیق اسپورت شده است. این سیستم تعلیق را می‌توانید همراه با آیتم‌هایی نظیر کنترل پویایی سواری، دینامیک فرمان منحصر به فرد RS و همچنین ترمز‌های سرامیکی سفارشی کنید. راننده نیز می‌تواند به لطف سیستم پویایی هندلینگ کمپانی آئودی به نام Audi Drive Select، حالت رانندگی مد نظر خودش را برای راندن هرچه بهتر خودرو انتخاب کند.

کابین

نسل جدید آئودی RS4

وقتی وارد کابین نسل جدید آئودی RS4 می‌شویم، در نخستین نگاه چشممان به صندلی‌هایی با تم اسپورت می‌افتد که از طرح لانه زنبوری برخوردارند. در اینجا یک غربیلک اسپورت فرمان D شکل نیز همراه با پوشش چرم وجود دارد که این پوشش چرم را می‌توان در اکثر نقاط خودرو مشاهده کرد. یک صفحه آمپر مجازی منحصر به فرد RS و یک هدآپ دیسپلی با قابلیت نمایش نیروی جی، فشار باد لاستیک‌ها و همچنین میزان گشتاور نیز در داخل کابین خودرو تعبیه شده است.

پیشرانه

آئودی در زیر پوست خودرو استیشن جدید خود از یک پیشرانه 2.9 لیتری V6 بای‌توربو TFSI استفاده کرده است که می‌توان مشابه آن را در خودرو کوپه RS5 اسپورت این کمپانی یافت. این پیشرانه قادر به تولید 450 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن‌متر است. بدین ترتیب در نسل جدید این خودرو علیرغم عدم افزایش قدرت، حضور دو توربوشارژر باعث شده تا گشتاور آن بیش از 170 نیوتن‌متر افزایش پیدا کند که میزان قابل توجهی است. این خودرو استیشن، همانند تمامی اتومبیل‌های خانواده RS‌ کمپانی آئودی به صورت پیشفرض به سیستم چهارچرخ محرک کواترو تجهیز شده است. قدرت تولیدی از موتور نیز توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همراه با سیستم تعویض دنده بهینه شده به چرخ‌ها انتقال پیدا خواهد کرد.

نسل جدید آئودی RS4

شتاب 4.1 ثانیه‌ای در نسل جدید آئودی RS4

حضور چنین پیشرانه مدرنی باعث شده تا نسل جدید آئودی RS4 بتواند تنها در مدت 4.1 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را نیز ارائه کند. اگر نیازمند سرعت بیشتری هستید نیز می‌توانید با یک پکیج سفارشی به نام “RS Dynamic” حداکثر سرعت را به 280 کیلومتر بر ساعت برسانید. یکی از بزرگ‌ترین رقبای این خودرو جدید آئودی در شتاب‌گیری، اتومبیل مرسدس بنز C63 AMG است که همراه با یک پیشرانه V8 توئین توربو و یک گیربکس 7 سرعته دارای شتابی در حدود 0.1 ثانیه سریع‌تر است.

خوشبختانه منبع قدرت شگفت انگیز زیر پوسته نسل جدید آئودی RS4 باعث بالارفتن سرسام آور سوخت خودرو نشده است؛ به طوری که در هر صد کیلومتر مصرف سوخت این خودرو تنها 8.8 لیتر است و در هر کیلومتر نیز 199 گرم دی اکسید کربن را به تولید می‌رساند که می‌تواند نشان دهنده بهبود 17 درصدی بهره‌وری نسبت به نسل پیشین آن باشد.

قیمت

یکی از نقاط مثبت مشتری‌مداری کمپانی آئودی، ارائه قابلیت سفارشی شاسی نسل جدید آئودی RS4 به کاربران، به لطف برنامه‌ای با نام “Exclusive” است. این می‌تواند یک قدم استیشن اسپورت جدید سازنده آلمانی را از رقبایش جلو بی‌اندازد. قیمت این خودرو که می‌تواند رقیبی سرسخت برای اتومبیل‌های مرسدس بنز C63 AMG‌ و بی ام و M3 باشد از 61 هزار و 650 پوند در انگلستان آغاز می‌شود و فروش آن نیز در فصل پاییز انجام  خواهد گرفت.

ویدیو معرفی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*