sony XQDسریعترین کارت حافظه دنیا

سونی اعلام کرد که از ماه فوریه  امسال عرضه سریعترین کارتهای حافظه در صنعت IT با سرعت ذخیره سازی 125 مگابایت در ثانیه را آغاز خواهد کرد.

این کارتهای جدید برای نخستین بار در جهان با استاندارد جدید XQD ارائه شده اند، استاندارد نوینی برای حافظه های فلش که در اواخر سال 2010 میلادی توسط شرکتهای SanDisk، Sony و Nikon با سرعت خواندن حداقل 500 مگابایت در ثانیه، سرعت نوشتن حداقل 125 مگابایت در ثانیه و قابلیت ذخیره سازی بیش از 2 ترابایت و عموما جهت استفاده در دوربینهای دیجیتال ارائه و استانداردهای آن در دسامبر سال گذشته توسط انجمن CompactFlash به صورت رسمی اعلام شد.

این کارتهای حافظه جهت کار با فرمت های مختلف اطلاعات نظیر تصاویر خام  (Raw Picture) و ویدیو در دوربینهای دیجیتال HD طراحی شده اند. به این ترتیب سرعت ذخیره سازی داده های مذکور در حافظه با پیشرفت هرچه بیشتر حسگرها و پردازنده های تصویری به گلوگاهی برای کاهش عملکرد دوربینها تبدیل نشود. سرعت ذخیره سازی بالاتر در اینجا به معنای مکث کمتر مابین عکس های گرفته شده برای عکس های RAW یا ویرایش سریع و بلافاصله تصاویر ذخیره شده است.
سونی اعلام کرده که در ابتدا اقدام به تولید کارتهای حافظه با ظرفیتهای 16 گیگابایت و 32 گیگابایت و کارت خوانهایی سازگار با USB 3.0 و PCI برای کامپیوترهای شخصی خواهد نمود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*