نسخه پیش نمایش عمومی آی او اس 11

تمامی مشکلات سیستم عامل آی او اس 11 (iOS 11) و روش برطرف کردن آن‌ها

نسخه جدید iOS اپل (Apple) سرانجام دو روز پیش عرضه شد و گزارشات اخیر از وجود مشکلات فراوان در سیستم عامل آی او اس 11 حکایت دارند.

«آیا دانلود کردن سیستم عامل آی او اس 11 کار درستی است؟!» این سوالی است که قبل از گرفتن تصمیم برای به‌روز کردن نرم افزار دستگاه‌تان، باید بارها از خود بپرسید، چرا که پس از ورود به آن ممکن است مشکلات زیادی گریبان‌گیر شما شود. در این مطلب تمامی مشکلاتی که تاکنون در سیستم عامل آی او اس 11 دیده‌ایم را برای شما لیست کرده‌ایم تا با نگاهی به آن‌ها، تصمیم خود برای آپدیت دستگاه‌تان به iOS 11 را بگیرید.

نکته مهم این است که مشکلات iOS 11 از همان ابتدا آغاز می‌شوند؛ از دانلود نشدن فایل آپدیت گرفته تا مشکلات مربوط به عمر باتری، همه و همه دست به دست هم می‌دهند و ممکن است شما را حسابی اذیت کنند.

اگر شما مشکل دیگری دارید که هنوز حل نشده است، لطفا در قسمت کامنت‌ها آن را با گجت نیوز و دیگر کاربران در میان بگذارید.

عدم وجود فضای کافی برای نصب سیستم عامل آی او اس 11

با استفاده از ابزار MacX MediaTrans می‌توانید از ویدیوهای HD، عکس‌های 4K، موسیقی‌ها، خریدهای آیتونز، پادکست‌ها و… نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را در کامپیوتر خود ذخیره کنید. به لطف این ابزار، شما می‌توانید فایل‌هایی را که دیگر بهشان نیاز ندارید، به صورت دسته‌ای حذف کنید و فضای گوشی خود را خالی نمایید.

دانلود رایگان برای مک | دانلود رایگان برای ویندوز

عدم نصب شدن آپدیت سیستم عامل آی او اس 11

بسیاری از کاربران گزارش کرده‌اند که نمی‌توانند با هیچ‌یک از روش‌های معرفی شده برای آپدیت کردن دستگاه‌شان، به‌روزرسانی iOS 11 را نصب کنند. آن‌ها گفته‌اند که وقتی برای نصب آپدیت اقدام می‌کنند، با ارورهایی مثل «عدم وجود فضای کافی»، «متوقف شدن دانلود سیستم عامل آی او اس 11 »، «نصب سیستم عامل آی او اس 11 با شکست مواجه شد» و… رو به رو می‌شوند. نصب نشدن سیستم عامل آی او اس 11 ممکن به دلایل مختلفی صورت گیرد.

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) بررسی کنید که دستگاه شما با سیستم عامل آی او اس 11 سازگار باشد.

دو) اگر پیغامی دریافت می‌کنید که در آن نوشته شده دستگاه شما فضای کافی برای نصب کردن سیستم عامل آی او اس 11 ندارد، اقدام به خالی کردن حجم آیفون، آیپد یا آیپاد خود کنید.

سه) اگر گوشی‌تان پس از نصب کردن آی او اس 11 قفل شده، آن را ریستارت کنید.

چهار) گاهی اوقات در یک لحظه، تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیا اقدام به نصب آن می‌کنند و سرورها شلوغ می‌شوند؛ پس سعی کنید جند بار بر روی دانلود ضربه بزنید.

مشکلات مربوط به تایید هویت

سیستم عامل آی او اس 11

این موضوع، چیز جدیدی نیست و قبلا در آی او اس 10 نیز شاهدش بوده‌ایم. اگر پس از نصب آپدیت آی او اس 11، در صفحه مربوط به تایید هویت گیر می‌کنید، فقط کافی است که آن را Skip کنید. اگر نمی‌توانید چنین کاری انجام دهید، باید طور دیگری عمل کنید.

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) چند دقیقه صبر کنید.

دو) عملیات آپدیت به آی او اس 11 را لغو کنید و پس از خاموش و روشن کردن گوشی، مجددا برای نصب آپدیت جدید اقدام کنید.

سه) برای آپدیت به آی او اس 11، از نرم افزار آیتونز بر روی کامپیوتر استفاده کنید.

اشغال 13 گیگابایت فضا توسط iOS 11 در آیفون 7

به طور معمول آپدیت به سیستم عامل آی او اس 11 نیازمند 4 گیگابایت فضای خالی است. اما در مواردی دیده شده که پس از نصب این به‌روزرسانی، 13 گیگابایت از فضای گوشی آیفون 7 اشغال می‌شود.

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) چندین دقیقه صبر کنید. گاهی اوقات ممکن است این مشکل، گذرا و موقتی باشد؛ چرا که برای ریستور شدن داده‌ها باید اندکی به دستگاه زمان داد.

دو) تصاویری که حس می‌کنید وجود آن‌ها ضروری نیست را از گوشی حذف کنید تا پروسه نصب آی او اس 11 روان‌تر شود.

سه) برخی اپلیکیشن‌های مخصوص را از اپ استور برای خالی کردن فضای گوشی دانلود کنید.

از دست رفتن اطلاعات در جریان نصب iOS 11

مشکل دیگری که به دفعات مشاهده شده، این است که اطلاعات داخل دستگاه در جریان آپدیت کردن از دست می‌روند. این امر ممکن است به دلایل مختلفی روی دهد. نسخه بتای آی او اس 11 پر از مشکل بود و حدس ما این است که اپل احتمالا آن‌ها را در نسخه نهایی برطرف نکرده است. به دلیل چنین مشکلاتی است که ما بارها تاکید می‌کنیم پیش از انجام هر کاری، از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر نسخه پشتیبانی تهیه نکرده‌اید و برای‌تان این مشکل پیش آمده، پس درس خوبی گرفته‌اید تا برای دفعات بعد، بیشتر حواس‌تان را جمع کنید.

وصل نشدن به اپ استور (App Store)

خود من به هنگام نصب کردن آی او اس 11 بر روی آیفون 6 اس هیچ مشکلی نداشتم و همه چیز درست پیش رفت؛ اما وقتی که خواستم بازی رایگان Zombie Run را از اپ استور دانلود کنم، متوجه شدم که این فروشگاه باز نمی‌شود. در چنین حالتی، صفحه سفیدی دیده می‌شود که دز وسط آن عبارت Cannot Connect to App Store (به معنای عدم توانایی برای متصل شدن به اپ استور) دیده می‌شود. به همین دلیل چندین بار آیفون خود را روشن و خاموش کردم اما باز هم مشکل برطرف نشد. حتی روش‌هایی مثل خارج کردن سیمکارت، روشن کردن حالت هواپیما و… نیز نتوانست کمکم کند.

در نهایت این مشکل مرا تسلیم کرد و مجبور شدم که به آی او اس 10 دانگرید کنم؛ آن موقع بود که مشکلم رفع شد و اپ استور به خوبی بالا آمد. این کار، آخرین چیزی بود که به ذهنم رسید و شاید روش‌های بهتری نیز وجود داشته باشد؛ اگر شما همچین مشکلی داشته‌اید و توانسته‌اید به روش دیگری برطرف کنید، آن را با ما در میان بگذارید.

دانلود نشدن اپ‌ها از اپ استور

برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که نمی‌توانند از اپ استور چیزی را دانلود کنند. در حقیقت، کاربران پس از اقدام به دانلود اپلیکیشنی خاص در اپ استور، در پنجره‌ای شناور می‌بینند که که گفته شده برای دانلود کردن، یا باید از اپل آی دی خودشان استفاده کنند یا یک عدد جدید بسازند. مشکل این است که آن‌ها قبلا در اکانت خود Sign In کرده‌اند!

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) به مسیر Settings > General > Reset > Reset All Settings رفته و مجددا در اپ استور ساین این کنید.

دو) به مسیر Settings > iTunes & App Store > Password Settings رفته و بر روی گزینه Require Password ضربه بزنید؛ در برخی موارد، این کار مشکل را حل می‌کند.

سه) بدون استفاده از نرم افزار آیتونز، از دستگاه خود بک آپ بگیرید و آیفون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

عدم شناسایی گوشی‌های آیفون 7/6/6S/SE/5S توسط آیتونز پس از آپدیت به iOS 11

اگر با این مشکل رو به رو شده‌اید، بدانید که بسیار بدشانس هستید! چرا که اگر از کاربران قدیمی محصولات اپل باشید، می‌دانید که وقتی چنین مشکلی پیش می‌آید نمی‌توان در مورد علت اصلی به طور دقیق نظر داد؛ ممکن است مشکل از خود آیتونز یا برخی اپلیکیشن‌های شخص ثالث باشد؛ البته باگ‌های سیستم عامل آی او اس 11 نیز ممکن است علت این مشکل باشد.

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) مطمئن شوید که از جدیدترین نسخه آیتونز استفاده می‌کنید.

دو) به مسیر Settings > General > Restrictions > Disable Restrictions بروید.

سه) آیتونز را حذف کرده و دوباره نصب کنید.

چهار) اگر از ویندوز استفاده می‌کنید، حتما سری به این لینک بزنید.

پنج) گاهی اوقات استفاده از جایگزین‌های مناسب برای آیتونز، می‌تواند کار شما را راه بیاندازد.

شش) به سایت اپل رجوع کرده و مشکل را گزارش کنید تا کارشناسان این کمپانی هر چه زودتر برای برطرف کردن آن اقدام کنند.

کار نکردن قابلیت فیلمبرداری از صفحه‌نمایش در سیستم عامل آی او اس 11

سیستم عامل آی او اس 11 ویژگی‌های جدید زیادی دارد که یکی از آن‌ها، امکان فیلمبرداری از صفحه‌نمایش است. اما خبرها حاکی از آن هستند که برای بسیاری از کاربران، این قابلیت کار نمی‌کند.

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) مطمئن شوید که قابلیت Screen Recording را در کنترل سنتر فعال کرده‌اید.

دو) اگر ضبط ویدیو از نمایشگر کار می‌کند اما صدا ندارد، در بخش تنظیمات، صدا را روشن کنید.

سه) اگر Screen Recording نمی‌تواند ویدیو ذخیره کند، مقداری از فضای گوشی‌تان را خالی کنید.

کم شدن سرعت اپلیکیشن یوتیوب

سیستم عامل آی او اس 11 هنوز نیاز به بهبود دارد، حداقل برای اپلیکیشن YouTube. همانطور که می‌دانید، یوتیوب پرطرفدارترین و بزرگ‌ترین سرویس اشتراک ویدیو در جهان است و این یعنی میلیاردها ویدیو به صورت روزانه بر روی سرورهای آن آپلود می‌شوند. بعد از این‌که دستگاه‌تان را به آی او اس 11 آپدیت کردید، قطعا کند شدن آن را نسبت به قبل حس خواهید کرد و ماجرا فقط به اینجا ختم نمی‌شود. این کار باعث می‌شود که حتی عملکرد دستگاه‌تان در اپلیکیشن‌هایی مثل فیس‌تایم، اسنپ‌چت و… نیز کند شود. اگر این مشکل را دارید، از دستورالعمل زیر پیروی کنید.

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) پهنای باند شبکه اینترنت‌تان را بررسی کرده و اگر ممکن بود، آن را آپگرید کنید.

دو) ویدیوهای یوتیوب را به جای 4K، با کیفیت 720p یا 1080p اجرا کنید.

سه) امکان اجرا شدن یوتیوب در پس‌زمینه را -به هنگام استفاده از دیگر اپلیکیشن‌ها- غیرفعال کنید.

چهار) چندین بار کش و کوکی‌های آیفون خود را پاک کنید.

پنج) اپلیکیشن یوتیوب را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید.

مشکل مربوط به اپلیکیشن اسنپ چت

آی او اس 11 با خود ویژگی‌های جدیدی مثل ARKit، هوشمندتر شدن سیری و… را به گوشی‌تان اضافه می‌کند که البته در میان همه آن‌ها، یک چیز هست که ممکن است زیاد به مذاق کاربران اسنپ چت خوش نیاید؛ قابلیت ضبط ویدیو از صفحه‌نمایش. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که به راحتی از طریق کنترل سنتر، از صفحه‌نمایش گوشی خود ویدیو تهیه کنید.

برخی از کاربران ممکن است از این قابلیت برای گرفتن ویدیو از از تصاویر یا ویدیوهایی که بر روی اسنپ چت به اشتراک می‌گذارید، استفاده کنند. این موضوع ممکن است برای شما اذیت‌کننده باشد، چون خیلی‌ها نمی‌خواهند تصاویر و ویدیوهای شخصی‌شان از اسنپ چت به بیرون درز کند. انتظار می‌رود که سازنده این اپلیکیشن به زودی در آپدیتی جدید، چنین مشکلی را برطرف کند.

کار نکردن دوربین

بعد از نصب آپدیت آی او اس 11، بسیاری از کاربران، این موضوع را در فروم اپل به نشانی forum.developer.apple مطرح کرده‌اند:«آی او اس 11 باعث بوجود آمدن مشکلاتی در دوربین شده است». بسیاری از کسانی که این مشکل را گزارش کرده‌اند، از گوشی آیفون 6 اس استفاده می‌کنند و متوجه شده‌اند که دوربین اصلی گوشی‌شان کار نمی‌کند و با صفحه‌ای سیاه رو به رو می‌شوند.

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) اگر دوربین را از طریق یک اپلیکیشن شخص ثالث باز کرده‌اید، آن را ببندید و از طریق اپلیکیشن اصلی خود گوشی برای باز کردن آن اقدام کنید.

دو) گوشی‌تان را خاموش و سپس روشن کنید.

سه) بررسی کنید که چیزی روی لنز گوشی‌تان را نپوشانده باشد.

خالی شدن سریع باتری در آیفون 7/6S/6/Plus/SE/5S پس از نصب آی او اس 11

آی او اس 11 در اصل قرار بود عمر مفید باتری را افزایش دهد؛ اما جدیدا برخی از کاربران گزارش داده‌اند که باتری آیفون بسیار زود خالی می‌شود. اگر می‌خواهید باتری گوشی‌تان دیر خالی شود، باید با خریدن آیفون 10 یا آیفون 8 جیب‌تان را خالی کنید! اما اگر آن‌قدر پول ندارید، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید.

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) تازه‌سازی اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه را غیرفعال کنید و برنامه‌های غیر ضروری را ببندید.

دو) Offload Unused App را نصب کنید تا بتوانید به صورت خودکار، برنامه‌های بلا استفاده را حذف کنید.

سه) در آیفون خود، میزان روشنایی صفحه‌نمایش را کم کرده و Low Power Mode را فعال کنید.

چهار) به جای استفاده از دیتای سلولار، از طریق وای فای به اینترنت متصل شوید.

پنج) هر دو تا سه ساعت یک بار آیفون خود را شارژ کنید، از کابل‌های تقلبی استفاده نکنید و…

شارژ نشدن آیفون پس از نصب آی او اس 11

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آی او اس 11، مربوط به شارژ شدن گوشی است. طبق آمار رسمی، از هر پنجاه کاربر اپل، یک کاربر پس از نصب آی او اس 11 با مشکلات مربوط به شارژ گوشی مواجه شده است. البته مشکلات مربوط به شارژ به شکل‌های مختلفی خود را نشان داده‌اند: پس از اتصال آیفون به شارژر، گوشی شارژ نمی‌شود؛ میزان شارژ گوشی بر روی 100 درصد قفل می‌شود و…

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) از کابل اورجینال آیفون برای شارژ کردن آن استفاده کنید.

دو) بررسی کنید که منبع تغذیه‌تان مشکلی نداشته باشد.

سه) وقتی که درصد شارژ آیفون 20 تا 40 درصد است، آن را به شارژر متصل کنید.

چهار) اگر مشکل‌تان این است که شارژ گوشی بر روی 100 درصد قفل می‌کند، بهتر است فعلا صبر کرده و منتظر واکنش اپل به این موضوع باشید.

پنج) گوشی خود را ریست کنید.

فریز شدن گوشی پس از نصب آی او اس جدید

با بررسی آمار و ارقام متوجه می‌شویم که سال پیش 72 درصد امکان داشت که پس از نصب آی او اس 10 با یکی از معمول‌ترین مشکلات آیفون در آن روزها -یعنی فریز شدن- رو به رو شوید. حال به نظر می‌رسد که در آی او اس 11 نیز کاربران باید با چنین مشکلی دست و پنجه نرم کنند. کاربری در گزارشش می‌نویسد:

بعد از این‌که گوشی آیفون 7 را به سیستم عامل آی او اس 11 آپدیت کردم، ناگهان متوجه شدم که گوشی‌ام فریز شده است. گوشی‌ام همینطور فریز مانده است و نمی‌توان با آن کار کرد و الان هم به دنبال یک راه‌حل سریع هستم. هر گونه راهنمایی می‌تواند کمکم کند.

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) دکمه Sleep/Wake را به همراه دکمه هوم یا کم کردن صدا نگه دارید تا صفحه سیاه شده و لوگوی سفید رنگ اپل به نمایش درآید.

دو) با استفاده از آیتونز، گوشی خود را آپدیت کنید تا مشکلات مربوط به فریز شدن آی او اس 11 رفع شود؛ اگر نتوانستید این کار را انجام دهید، گوشی را ریست فکتوری کنید؛ اما یادتان نرود که قبل از آن، از گوشی خود بک آپ تهیه کنید.

سه) از آی او اس 11 به آی او اس 10 دانگرید کنید.

کرش‌های مکرر آیفون‌ها

عده‌ای از کاربران پس از نصب آپدیت جدید، با باگ‌های مختلف رو به رو شده‌اند که یکی از آن‌ها باعث می‌شود آیفون‌ها به صورت مکرر کرش کنند. کرش کردن آیفون در بیشتر مواقع به هنگام باز کردن اپلیکیشن‌های Photo ،Camera، اینستاگرام، Flick و موارد مشابه اتفاق می‌افتد.

راه‌حل‌‌هایی برای این مشکل:

یک) اپلیکیشنِ کرش کرده را بسته و مجددا باز کنید.

دو) آیفون خود را ریستارت کرده و به جدیدترین نسخه آی او اس 11 آپدیت کنید.

سه) از طریق اپ استور، جدیدترین نسخه اپلیکیشن یاد شده را دانلود کنید.

چهار) در صورت پابرجا بودن مشکل، با سازنده اپلیکیشن تماس برقرار کرده و مشکل را گزارش کنید.

کند شدن گوشی

در یکی از گزارش‌های جدید کاربران می‌خوانیم:

آی او اس 11 بر روی گوشی من به شدت کند اجرا می‌شود و این موضوع بسیار اذیت‌کننده است. برای باز شدن دوربین باید دست کم پنج ثانیه صبر کنم و برای تماس گرفتن باید سه بار بر روی آیکون تماس ضربه بزنم! تازه‌سازی اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه را نیز غیرفعال کرده‌ام، اما باز هم گوشی‌ام خیلی کند عمل می‌کند.

کند شدن آیفون پس از نصب آی او اس 11 مشکلی است که خیلی‌ها اکنون با آن رو به رو شده‌اند.

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) اندکی از حجم دستگاه خود را خالی کنید.

دو) ریستارت کردن دستگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش آمده برای آن را رفع کند.

سه) به مسیر General > Accessibility بروید و در آن‌جا Reduce Motion را فعال کنید.

مشکلات مربوط به بلوتوث و وای فای

کاربران آیفون، آیپد و آیپاد حتی در زمان عرضه آی او اس 10 نیز با مشکلات مربوط به بلوتوث و وای فای رو به رو بودند و این روند در نسخه جدید هم ادامه‌دار است.

برای حل شدن مشکل‌ بهتر است بلوتوث و وای فای را خاموش کرده و گوشی را ریستارت کنید. البته این مقاله نیز می‌تواند در مورد وای فای به شما کمک کند.

باگ مربوط به کیبورد

یکی از اذیت‌کننده‌ترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر دارنده اسمارت فونی رخ دهد، مشکل مربوط به کیبورد است؛ چون با این اتفاق، ارتباط شما با دیگران تا حد زیادی قطع می‌شود. راه‌حل خاصی برای این مشکل در دسترس نیست و پیشنهاد می‌کنیم چند بار گوشی خود را ریستارت کنید.

مشکلات مربوط به لمس سه بعدی

وقتی به موضوع مقایسه آیفون‌های اپل با گوشی‌های اندرویدی می‌رسیم، بیش از ده یا بیست دلیل می‌توان برای خرید آیفون ذکر کرد که یکی از آن‌ها قطعا همان لمس سه بعدی یا 3D Touch است. اما به نظر می‌رسد که در اکثر مواقع پس از نصب آی او اس 11 این قابلیت گوشی شما دچار مشکل می‌شود. اما برای رفع مشکل بوجود آمده باید چه کاری انجام داد؟

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) آی او اس 11 را یک بار بر روی گوشی خود ریبوت کنید.

دو) تنظیمات مربوط به تری دی تاچ را در قسمت Settings تغییر دهید.

سه) تنظیمات مربوط به گوشی را ریست کنید.

از کار افتادن مرورگر سافاری

بدون هیچ شکی استفاده از مرورگر سافاری برای بسیاری از کاربران آیفون در اولویت قرار دارد و ایجاد هر گونه مشکلی برای آن ممکن است خیلی‌ها را آزرده‌خاطر کند. این مروگر هم سرعت قابل‌قبولی دارد و رابط کاربری‌اش دوست‌داشتنی و سبک است.

راه‌حل‌هایی برای این مشکل:

یک) کوکی‌ها و کش مرورگر سافاری را پاک کنید.

دو) از قوی بودن اتصال اینترنتی خود اطمینان حاصل کنید.

سه) گوشی خود را ریست کنید.

چهار) اگر همچنان مشکلتان پا بر جا بود، ناچارید از فایرفاکس یا کروم استفاده کنید.