داستان دست به دست شدن سلفی های خطرناک یک خلبان با هواپیما در آسمان

داستان دست به دست شدن سلفی های خطرناک یک خلبان با هواپیمای در حال پرواز

مدتی است که سلفی های خطرناک خلبانی برزیلی در بیرون از پنجره هواپیما، در آسمان، توجه‌ زیادی را به خود جلب کرده است؛ در بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

نام این خلبان به ظاهر شجاع و جسور، دنیل سنتنو (Daniel Centeno) است و اقدامات او سوالات زیادی را در ذهن علاقه‌مندان ایجاد کرده است؛ اما مهم‌ترین سوال مطرح‌شده، یعنی واقعی بودن سلفی های خطرناک سنتنو، جوابی منفی دارد!

سنتنو که با نام مستعار “pilotganso” هم شناخته می‌شود، با استفاده از تکنیک‌های فتوشاپ تصویر ثبت‌شده از خودش در خارج از هواپیما را با عکس‌های هوایی دیگر ادغام کرده و سلفی‌ های زیبایی را به وجود می‌آورد. البته جزئیات مختلفی وجود دارند که ساختگی بودن سلفی های خطرناک این خلبان برزیلی را آشکار می‌کنند؛ مثلا موهای سنتنو که با وجود جریان هوای فوق‌العاده شدید کناره‌های هواپیمای در حال پرواز، حالتی کاملا عادی دارد و یا انعکاس ساختمان‌های اطراف که در عینک آفتابی عکاس مشخص هستند. همچنین، غیرممکن بودن باز کردن پنجره و تخلیه فشار کابین هواپیما در ارتفاع چند هزار پایی، قبل از همه‌ی دلایل مطرح‌شده توسط کارشناسان فتوشاپ، به ذهن مخاطب عادی خطور می‌کند.

با وجود اینکه خود سنتنو در زیر سلفی های خطرناک منتشرشده به دخیل بودن تکنیک‌های فتوشاپ در تهیه تصاویر اعتراف کرده است، عده‌ی زیادی حقیقی بودن سلفی‌ها را قبول کرده و برای باور خود دلیل و مدرک هم آورده‌اند!

دلیل دیگری هم که سایر کاربران برای قانع کردن این افراد نسبتا زودباور، به طنز مطرح می‌کنند، این است که هیچ خلبانی اجازه‌ی به خطر انداختن مسافران پرواز خود را نداشته و نباید از پنجره کابین کنترل سر خود را به بیرون آورد!

داستان دست به دست شدن سلفی های خطرناک یک خلبان با هواپیما در آسمان

پس از انتشار این سلفی های خطرناک، بیش از 62 هزار نفر دنیل سنتنو را در اینستاگرام دنبال می‌کنند.

داستان دست به دست شدن سلفی های خطرناک یک خلبان با هواپیما در آسمان

عکس ابرهای پس‌زمینه که در ادیت یکی از تصاویر سنتنو استفاده شده است.

داستان دست به دست شدن سلفی های خطرناک یک خلبان با هواپیما در آسمان داستان دست به دست شدن سلفی های خطرناک یک خلبان با هواپیما در آسمان داستان دست به دست شدن سلفی های خطرناک یک خلبان با هواپیما در آسمان داستان دست به دست شدن سلفی های خطرناک یک خلبان با هواپیما در آسمان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی مسخرس، تو اون ارتفاع دما حدود ۴۰الی۵۰ درجه زیر صفره، هواپیما هم با سرعت حدود هشتصد کیلومتر در ساعت حرکت میکنه، بعد آقا راحت سرشو آورده بیرون،و حالبه خیلیا هم باور کردن!!!!!