کالبدشکافی آیفون 8

کالبدشکافی آیفون 8 ؛ در دل نسخه کوچکتر آیفون چه می‌گذرد؟

به دنبال عرضه گوشی جدید اپل، حالا تیم “iFixit” با کالبدشکافی آیفون 8 (Apple iPhone 8) نگاهی به بخش داخلی این گوشی داشته و میزان تعمیرپذیری آن را سنجیده است.

این تلفن هوشمند که از روز گذشته روانه بازار شده، امتیاز 6 از 10 را دریافت کرده که در مقایسه با آیفون 7 پلاس، یک امتیاز کمتر است.

کالبدشکافی آیفون 8 ، دسترسی مستقیم به صفحه نمایش و باتری که احتمالا بیش از موارد دیگر به تعمیر نیاز خواهند داشت را نشان می‌دهد. البته شما برای انجام این کار به ابزار مناسب و دانش کافی نیاز دارید، اما احتمالا مشکلی در تعویض این بخش‌ها نخواهد بود. شارژ بی سیم که در واقع یکی از قابلیت‌های جدید گوشی های اپل است، سبب کاهش فشار از روی پورت لایتنینگ می‌شود که این موضوع را می‌توان نقطه قوت آیفون های جدید در مقایسه با قبل در نظر گرفت.

مقاومت دستگاه در برابر آب و گرد و غبار و مهر و موم دقیق آن، کار را پیچیده می‌کند. از طرفی، به لطف وجود استاندارد IP67، نیازی به انجام تعمیرات سخت در صورت آسیب ناشی از مایعات نخواهد بود. در نهایت، حالا نیز از چهار اتصال‌دهنده مختلف برای باتری دستگاه استفاده شده است.

طی مراسم رونمایی این گوشی، اپل مدعی استفاده از مقاوم‌ترین شیشه برای آیفون 8 در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند شد. ولی قضاوت در این مورد کمی زود بوده و فعلا باید منتظر آزمایش آن در دنیای واقعی باشیم. به هر صورت، به نظر می‌رسد تعویض قاب پشتی شیشه‌ای آیفون 8 بسیار مشکل خواهد بود. اجزای پایین‌تر گوشی نیز زیر مجموعه‌ای از براکت‌ها و کابل‌های انعطاف‌پذیر و پیچ‌خورده قرار گرفته‌اند که یک اشکال اساسی برای تعمیر محسوب می‌شوند.

آیفون 8 به یک باتری 1821 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده که ظرفیت آن کمی پایین‌تر از باتری 1960 میلی‌آمپر ساعتی نسل قبلی است. سنسور دوربین این گوشی بزرگ‌تر از آیفون 7 است، ولی به واسطه برابر بودن وضوح می‌توان گفت پیکسل‌های آن بزرگ‌تر است. احتمالا همین موضوع نیز باعث شده تا آیفون 8 در لیست وب‌سایت DxOMark، در جایگاه دوم قرار گیرد. در توسعه آیفون 8 از 2 گیگابایت رم، مودم کوالکام MDM9655 و ماژول NXP NFC استفاده شده است. در ادامه می‌توانید ویدیوی تهیه‌شده توسط iFixit را مشاهده کنید.

ویدیوی کالبدشکافی آیفون 8

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*