هایما اس 5

هایما اس 5 رسما در مشهد رونمایی شد؛ قیمت دقیق کراس اوور جدید ایران خودرو

هایما اس 5 (Haima S5)، محصول جدید ایران خودرو در مراسمی با حضور خبرنگاران رسانه‌ها در شهر مشهد رونمایی و قیمت دقیق این کراس اوور چینی اعلام شد.

مراسم معرفی رسمی خودروی جدید هایما S5 با حضور مدیران گروه صنعتی ایران خودرو، مقامات استان خراسان رضوی و خبرنگاران رسانه‌های همگانی در شهر مشهد برگزار شد. در این مراسم مهندس بیژن زاهدی فرد، مدیرعامل ایران خودرو خراسان اعلام کرد طبق برنامه راهبردی این شرکت، سالانه یک محصول SUV به سبد محصولات اضافه می‌شود و در سال 1400 هجری شمسی، گروه صنعتی ایران خودرو 20 تا 25 درصد محصولات SUV موجود در بازار را در اختیار خود خواهد داشت. وی همچنین بر افزایش ظرفیت تولید در سایت خراسان تاکید کرد و گفت تیراژ تولید از 210 دستگاه در سال 1393 به بیش از 600 دستگاه در سال 1396 افزایش پیدا کرده است.

هایما اس 5

زاهدی فرد در ادامه افزود:

با شروع تولید سوزوکی گرند ویتارا در سایت خراسان، تولید همه محصولات SUV ایران خودرو به صورت انحصاری به این سایت محول شده و پس از عرضه محصول هایما اس 7، خودروی جدید S5 به بازار عرضه می‌شود. اشتغال‌زایی در منطقه از نتایج تولید در ایران خودرو خراسان است و در 3 سال اخیر حدود هزار و 300 نفر مشغول به کار شده‌اند که این اقدام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی ایران خودرو مانع از مهاجرت به مناطق شهری شده است.

پس از عرضه خودرو شاسی بلند هایما اس 7 توربوشارژ و استقبال مشتریان از این محصول و با توجه به نیاز و تقاضای مشتریان در بخش محصولات کراس اوور، گروه صنعتی ایران خودرو محصول جدید و جوان پسند هایما اس 5 را به بازار معرفی کرده که در سایت خراسان تولید خواهد شد و طبق برنامه از دی‌ماه 1396 وارد بازار می‌شود. هایما اس 5 یک کراس اوور کامپکت است که در سال 2015 در نمایشگاه گوانگژو چین، جایزه سالانه بهترین SUV شهری را دریافت کرد و همچنین موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از C NCAP شده است.

هایما S5 دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 223 نیوتن متر مجهز شده است. میانگین مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور چینی با گیربکس CVT، هشت لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده و حداکثر سرعت آن نیز 170 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

هایما اس 5

6 کیسه هوا، دوربین 360 درجه با امکان دید نقاط کور، ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA، سیستم کنترل کشش TCS، قطع خودکار سوخت‌رسانی در هنگام تصادف و باز شدن خودکار قفل درها و امکان خروج از صندوق عقب در مواقع اضطراری از جمله امکانات مربوط به بخش ایمنی هایما اس 5 هستند.

این خودرو با مشخصات فنی مناسب و ظاهر و تجهیزات نسبتا مدرن از مزایای خوبی نسبت به خودروهای هم رده خود برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود بتواند سهم خوبی را در بازار از آن خود کند. هایما S5 از امروز با پیش پرداخت 37 میلیون و سود انصراف 14 درصد ثبت نام می‌شود و شرکت ایران خودرو قیمت نقدی آن را حدودا 75 میلیون تومان اعلام کرد.

عکس های مراسم رونمایی از هایما اس 5

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*