با دستگاه تهويه هوا فوق هوشمند LG آشنا شويد

در حقیقت هر محصولی سرسری در گجت نيوز جای ندارد و اگر قرار شد تا دستگاه تهویه‌ هوا را در محفل فناورانه‌ی کوچک و دوستانه‌ی خودمان معرفی کنیم نشانگر آن است که با محصولی خاص و بسیار پیشرفته طرف هستیم! این مقدمه چینی برای معرفی دستگاه تهویه هوای ال‌جی زیاد نیست، دستگاهی که از قابلیت NFC (ارتباطات حوزه نزدیک) و تشخیص فرامین صوتی بهره می‌برد و به راستی که بسیار زیباست!

کره‌ای ها از Whisen پرده‌برداری کردند، نخستین دستگاه تهویه مطبوع که می‌تواند از فاصله 16 فوتی (5 متری) فرامین صوتی کاربر را اجابت کرده و بدون اینکه نیازی به ریموت کنترل یا برخواستن از جایتان باشد دمای اتاق را آن طور که دوست دارید تنظیم می‌کند.

اگر حوصله ندارید کالری بسوزانید و حرف بزنید باز هم ‌مشکلی نیست! این تهویه مطبوع از قابلیت NFC بهره برده و با نصب برنامه‌ی مخصوصی بر روی گوشی تلفن همراه– در مراسم معرفی، از گوشی Optimus G ال‌جی استفاده شد – این مهم را عملی می‌کند. ال‌جی برنامه‌ی کاربردی ویژه‌ی Whisen 3.0 را برای همین منظور در نظر گرفته است که با اجرای آن در گوشی هوشمند می‌توان دستگاه تهویه را کنترل کرد!

Whisen دارای یک دوربین داخلی است که می‌تواند به کمک آن از فاصله دور [که صدای فرامین صوتی به گوش دستگاه نمی‌رسد] حرکات کاربر را رصد کرده و دستورات حرکتی او را اجابت نماید!

البته هنوز جزئیات بیشتری درباره‌ی این دستگاه هوشمند اعلام نشده است، با این وجود ال‌جی اعلام کرده که از 14 ژانویه تا 31 مارچ (25 دی 91 الی 11 فروردین 92) پیش از شروع فصل گرم در کره جنوبی، آمادگی دارد سفارشات خریداران را ثبت نماید.

اما سوالی که اینجا مطرح است اینکه آیا بشر امروز و فردا با این همه تنبلی می‌تواند راه به جایی ببرد؟ آیا بهتر نبود به جای تولید این همه دستگاه حرف گوش کن، راه‌کاری برای تحرک و ورزش بیشتر پیدا می‌کردیم تا اینقدر هزینه برای دارو و درمان بیماری‌های ناشی از کم تحرکی نپردازیم!؟ شاید برای آن نیز برنامه‌ای کاربردی یا NFC خاصی لازم باشد که باید به خود وصل کرده یا نصب نماییم!!


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*