آمازون از فایر او اس 6 مبتنی بر اندروید 7.1.2 نوقا رونمایی کرد

آمازون از فایر او اس 6 مبتنی بر اندروید 7.1.2 نوقا رونمایی کرد

فایر او اس 6 (Fire OS 6) جدیدترین سیستم عامل آمازون بر پایه اندروید 7.1.2 نوقا توسعه یافته است. اما چه دیوایس‌هایی آپدیت فایر او اس 6 را دریافت می‌کنند؟

بنا بر گفته آمازون، فایر او اس 6 فعلا تنها بر روی نسل سوم آمازون فایر تی وی (Amazon Fire TV Gen 3) اجرا خواهد شد و محصولات قدیمی‌تر مانند نسل اول و دوم TV Stick، نسل اول و دوم Fire TV و Fire TV Edition با همان سیستم عامل فایر او اس 5، مبتنی بر اندروید 5.1 لالی‌لاپ کار خواهند کرد.

آمازون این خبر بد را نیز داده که در حال حاضر، برنامه‌ای برای آپدیت سیستم عامل محصولات قبلی خود به Fire OS 6 ندارد. البته در این بین، صحبتی از تبلت های مدل Fire به میان نیامده و احتمالا این محدودیت شامل این گجت ها نخواهد شد. اما فایر او اس 6 دارای چه امکانات و ویژگی‌هایی است؟

امکانات فایر او اس 6

با آپدیت دستگاه‌های آمازون فایر به جدیدترین نسخه سیستم عامل این کمپانی، ویژگی‌هایی نظیر قابلیت تصویر در تصویر (PiP)، ضبط محتویات چندرسانه‌ای و امکاناتی جهت مدیریت پخش زنده (مانند توقف فیلم، بازگشت به عقب و رفتن به جلو) به آنها افزوده خواهد شد. همچنین، فایر او اس 6 سایر قابلیت‌های جدید اندروید نوقا را نیز ارایه می‌دهد. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این امکانات شامل پشتیبانی از قابلیت چندپنجره‌ای (multi-window) نیز خواهد شد یا آن را به زمان دیگری موکول خواهد کرد.

آمازون از فایر او اس 6 مبتنی بر اندروید 7.1.2 نوقا رونمایی کرد

نسل سوم Fire TV با پشتیبانی از پخش 4K

تنها دستگاهی که نسخه جدید سیستم عامل آمازون را دریافت می‌کند، گجت تازه معرفی شده این کمپانی‌ست که Amazon Fire TV Gen 3 نام داشته و دارای وضوح تصویر 4K است. این محصول از هم‌اکنون قابل سفارش بوده و در وب‌سایت زسمی آمازون، با قیمت 69.99 دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*