رده بندی کیفی خودروهای داخلی

رده بندی کیفی خودروهای داخلی برای شهریور 1396 منتشر شد

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، جدول رده بندی کیفی خودروهای داخلی را برای شهریور 1396 منتشر و باکیفیت ترین و بی کیفیت ترین خودروهای تولید داخل را معرفی کرده است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در جدیدترین گزارش خود به بررسی کیفیت خودروهای داخلی پرداخته است. این شرکت خصوصی برای تعیین سطح کیفی خودروها از طریق بازرسی در خط تولید خودروسازها با هماهنگی آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن، مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی را بررسی می‌کند. این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش تعداد عیوب خودروهای فروخته شده در بازه‌های زمانی گوناگون از قابلیت اعتماد کمتری برخوردار است اما می‌توان تا حدود زیادی به عنوان یک مرجع پذیرفته شود و برای تشخیص میزان کیفیت خودروهای تولید داخل مورد استفاده قرار بگیرد.

طبق گزارش رده بندی کیفی خودروهای داخلی در شهریور 96، تعداد 69 هزار و 812 دستگاه خودرو در این ماه در کشورمان تولید شد که 99 درصد آن‌ها به گروه خودروهای سبک و یک درصد به گروه خودروهای سنگین مربوط می‌شود. این دو گروه شامل 50 مدل خودروی سبک و 7 مدل خودروی سنگین شده‌اند.

در میان خودروهای وانت، 7 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که تندر 90 پیکاپ ایران خودرو با 3 ستاره کیفی، باکیفیت ترین خودروی این بخش لقب گرفته است. در میان خودروهای سواری، مزدا 3 و سوزوکی گرند ویتارا در رده بالاتر از 100 میلیون، کیا سراتو و هیوندای آی 20 در رده 75 تا 100 میلیون، هیوندای آی 10 در رده 50 تا 75 میلیون، رنو ساندرو، تندر 90 اتومات و پارس تندر و پژو 207 اتومات در رده 25 تا 50 میلیون بالاترین کیفیت را به خود اختصاص داده بودند و در رده کمتر از 25 میلیون تومان نیز تمامی مدل‌ها با تنها یک ستاره کیفی، بی کیفیت ترین خودروهای تولید داخل کشورمان بوده‌اند.

در گروه خودروهای سنگین نیز، اتوبوس بین شهری اسکانیا 4212 مارال در بخش مسافری، ایسوزو NPR75K در بخش کامیونت‌ها، ایسوزو NPR75M در بخش کامیون باری و کمپرسی و کشنده ولوو FH و اسکانیا G410 در بخش کشنده‌ها، بیشترین کیفیت را به خود اختصاص داده بودند.

در ادامه، جدول کامل رده بندی کیفی خودروهای داخلی در شهریور 1396 را مشاهده می‌کنید.

رده بندی کیفی خودروهای داخلی – شهریور 1396

سطوح کیفی خودروهای گروه سبک – بخش وانت

رده بندی کیفی خودروهای داخلی

سطوح کیفی خودروهای گروه سبک – بخش سواری

رده بندی کیفی خودروهای داخلی

مقایسه سطوح کیفیت خودروهای گروه سبک

رده بندی کیفی خودروهای داخلی

سطوح کیفی خودروهای گروه سنگین

رده بندی کیفی خودروهای داخلی

مقایسه سطوح کیفی خودروهای گروه سنگین

رده بندی کیفی خودروهای داخلی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*