فرمانده نيروي انتظامي کشور : احتمال رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و کنترل هوشمند آنها

فرمانده نیروی انتظامی کشور اعلام کرد که کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی به سانسور عمومی و ایجاد محدودیت کلی در دسترسی به آنها ترجیح دارد و در همین راستا از تهیه نرم‌افزاری برای اجرای این کنترل هوشمند خبر داد. به این ترتیب اگر نرم افزار کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی تهیه شود احتمالا امکان استفاده از بخش‌های مجاز شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک و توییتر میسر خواهد شد.

اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی اعلام نمود که کنترل هوشمند شبکه های اجتماعی نسبت به فیلترینگ کل، به جز سایت های ضد انقلاب، بهتر است:

    با کنترل هوشمند شبکه های اجتماعی چندگانه علاوه بر اینکه از مضرات آنها جلوگیری می شود، مردم می توانند از بخش های مفید آن بهره مند شوند.

او همچنین اعلام نمود:

    با تشکیل شورای فضای مجازی تصمیم‌ها سرعت گرفته و مسئولان در صدد تهیه آن (نرم افزار کنترل هوشمند) هستند تا تسهیلات برای کاربران اینترنت افزوده شود.

پیش از این مهدی اخوان به‌آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران هم گفته بود:

    در شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌های مفید زیادی اتفاق می‌افتد که قسمتی از جامعه مجبور می‌شوند از روش‌های دور زدن فیلترینگ برای دریافت این خدمات استفاده کنند.

او همچنین اعلام نموده بود:

    عضویت در شبکه های اجتماعی، جرم نیست، اما دور زدن سامانه فیلترینگ برای دسترسی به این شبکه‌ها جرم محسوب می‌شود.

البته این جمله دارای تناقص خاصی است چون با وجود فیلتر بودن شبکه‌های اجتماعی تنها راه دسترسی به آنها دور زدن فیلترینگ است اما به هر حال این اخبار نوید، باز شدن دسترسی به بخش‌هایی از شبکه‌های اجتماعی را می‌دهد.


منبع : tabnak

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*