چیپست های موبایلی ال جی

چیپست های موبایلی ال جی برای رقابت با اگزینوس سامسونگ تولید می‌شوند (شایعه)

اخیرا برند چیپست های موبایلی ال جی تحت عناوین Kromax‌ و Epik در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا به ثبت رسیده‌اند. آیا این دو چیپ مخصوص گوشی‌های هوشمند هستند یا در اینترنت اشیا مورد استفاده قرار خواهند گرفت؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

قطعا بسیاری از شما به یاد میاورید که در سال 2014 کمپانی ال جی تلاش کرد درست همانند سامسونگ و هواوی از چیپست موبایلی اختصاصی خود با نام Nuclun پرده برداری کند. این چیپست تنها در نسخه‌ی مخصوص کره جنوبی گوشی ال جی G3 به کار گرفته شد و پس از آن دیگر ال جی فعالیتی را در زمینه‌ی تولید چیپست های موبایلی نداشت.

در حالی که بسیاری از شایعات ادعا می‌کردند این کمپانی هنوز مشغول فعالیت در حوزه ساخت چیپست است،‌ اما هرگز چنین چیزی تحقق نیافت و مدل دیگری روانه بازار نشد. حال ممکن است این قضیه به زودی تغییر کند. از آنجایی که به تازگی دو علامت تجاری جدید که اخیرا درخواست تصاحب آن‌ها از سوی ال جی در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا به ثبت رسیده است، ما می‌توانیم حدس بزنیم که خبرهایی در ارتباط با چیپست های موبایلی ال جی در راه است.

دو چیپست به نام‌های “LG Kromax Processor“‌و “LG Epik Processor” نام این دو برند است که در دسته بندی چیپست‌ها (مدارهای مجتمع) و تراشه‌های چند پردازنده‌ای قرار گرفته‌اند. در حالی که هیچ تضمینی نیست این چیپست‌ها تحت نام برند ال جی زمانی برای گوشی‌های هوشمند به تولید برسند، ما می‌توانیم این احتمال را بدهیم که شاید مرتبط با اهداف ال جی در بازار اینترنت اشیا (IoT)‌ به تولید خواهند رسید. به طور مثال سال گذشته اینتل رسما تایید کرد که قصد دارد گوشی‌های هوشمند ARM ساخت ال جی را در کارخانجات خود به تولید برساند. به نقل از گزارشی مشابه، چیپست های موبایلی ال جی از تکنولوژی فعلی 10 نانومتری استفاده خواهند کرد که انتظار می‌رود همچنان در تولید پردازنده‌های پرچمداران سال آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

چیپست های موبایلی ال جی در صورت تولید در گوشی‌های پرچمدار ال جی استفاده نخواهند شد

مگر این که برنامه تغییر کند و ال جی تصمیم بگیرد با چیپست های موبایلی Nuclun 2‌ خود بار دیگر در زمینه ساخت تراشه‌های موبایلی قد علم کرده و از آن‌ها در پرچمداران آینده‌ی خود استفاده کند. البته نباید فراموش کنید که شروع استفاده از یک چیپست داخلی همراه با گوشی‌های پرچمدار هیچگاه ایده‌ی خوبی نبوده است؛ به طور مثال می‌توان به نسل نخست چیپست های موبایلی ال جی Nuclun اشاره کرد که ریسک بزرگی برای غول کره‌ای دنیای فناوری بود. ما نباید انتظار تکرار این ریسک را از ال جی داشته باشیم و اگر تصمیم به استفاده از تراشه‌های ساخت خود این شرکت گرفته شده باشد، احتمالا در وهله اول بر روی گوشی های میان رده ال جی سوار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*