گوشی هواوی میت 10 پرو

گوشی هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) ؛ نگاهی به پرچمدار آینده هواوی

گوشی هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) کمتر از دو هفته دیگر معرفی می‌شود. به همین بهانه، نگاهی به مشخصات ویژگی‌های پرچمدار آینده هواوی خواهیم داشت.

بعد از عرضه گوشی های پی 10 و پی 10 پلاس در ابتدای سال جاری، شرکت چینی هواوی قصد دارد سال 2017 را با عرضه یک پرچمدار قدرتمند و تمام‌عیار به پایان برساند.

کمتر از دو هفته تا رونمایی گوشی های سری میت 10 هواوی باقی مانده است؛ اما چه چیزی سبب شده این محصولات تا این اندازه مورد توجه قرار گیرند؟ بدون شک نسل قبلی یعنی هواوی میت 9 و قابلیت‌های فوق‌العاده آن همچون نمایشگر بزرگ 5.9 اینچی، باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی، طراحی زیبا و دوربین دوگانه پشتی که در تعامل با لایکا توسعه پیدا کرده، این تلفن های هوشمند را در کانون توجه قرار داده‌اند.

اما آیا هواوی می‌تواند بهترین موبایل خود را در رویداد مونیخ معرفی کند؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی به اطلاعات و شایعات موجود داشته باشیم.

عرضه میت 10 در چند نسخه مختلف

پیش از بررسی ویژگی‌های گوشی هواوی میت 10 پرو ، بهتر است بدانید خانواده جدید این شرکت چینی، حداقل 4 عضو مختلف خواهد داشت؛ میت 10 لایت (که با نام‌های مایمانگ 6، نوا 2 آی و آنر 9 آی نیز شناخته می‌شود)؛ نسخه استاندارد میت 10؛ میت 10 پرو و نسخه‌ای لوکس با نام میت 10 پورش دیزاین.

در این مقاله، ما تمرکز خود را روی پرچمدار این شرکت یعنی میت 10 پرو قرار خواهیم داد.

طراحی گوشی هواوی میت 10 پرو

گوشی هواوی میت 10 پرو

پیش از انتشار تصاویر رندر، مدیر ارشد اجرایی هواوی یعنی ریچادر یو (Richard Yu)، در جریان یک مصاحبه از عرضه پرچمدار آینده این شرکت با نمایشگر تمام‌صفحه خبر داده بود. به علاوه، طی هفته‌های گذشته نیز عکس‌های مختلفی از این گوشی در اختیارمان قرار گرفته است که طراحی بدون حاشیه پرچمدار چینی‌ها را نشان می‌دهند. همچنین، به نظر می‌رسد “EntireView” نام تجاری پنل مورد استفاده هواوی باشد.

در تصاوری که افشاگر مشهور، ایوان بلس، در اختیارمان قرار داده، به خوبی حاشیه‌های ناچیز صفحه در بخش‌های کناری دیده می‌شوند. در همین حال، بخش پشتی نیز میزبان سیستم دوربین دوگانه با لنزهای لایکا و حسگر اثر انگشت است.

اگر تصور می‌کنید در ساخت قاب پشتی از فلز استفاده شده، در اشتباهید. تصاویری که به تازگی از طریق شبکه اجتماعی ویبو لو رفته‌اند، پنلی شیشه‌ای را نشان می‌دهند. میت 9 با قاب پشتی فلزی تولید شده بود، اما استفاده از شیشه امکان اضافه کردن پشتیبانی از سیستم شارژ بی سیم را فراهم خواهد کرد.

صفحه نمایش

گفته می‌شود نمایشگر تمام‌صفحه گوشی هواوی میت 10 پرو با اندازه 5.99 اینچ و وضوح 1440×2880، توسط شرکت JDI Display تولید می‌شود.

گوشی هواوی میت 10 پرو

به علاوه، نسبت صفحه 18:9 این گوشی را می‌توان وجه تمایز آن و نسخه استاندارد میت 10 در نظر گرفت.

سخت افزار گوشی هواوی میت 10 پرو

گفته می‌شود هواوی Mate 10 Pro، اولین گوشی این شرکت چینی با تراشه 10 نانومتری کایرین 970 خواهد بود. در مقایسه، پی 10 به تراشه 16 نانومتری کایرین 960 تجهیز شده بود.

اسنپدراگون 835 که قدرت‌بخش پرچمدارانی همچون ال جی وی 30، گلکسی نوت 8 و وان پلاس 5 بود نیز با فناوری ساخت 10 نانومتری تولید شده است. اگرچه نسخه‌های قبلی چیپست کوالکام توانایی غلبه بر کایرین را داشتند، اما کایرین 970 به عنوان قوی‌ترین و بهینه‌ترین تراشه‌ هواوی، احتمالا مورد توجه بسیاری از افراد قرار خواهد گرفت.

گوشی هواوی میت 10 پرو

بد نیست نگاهی به مشخصات این تراشه نیز داشته باشیم:

  • پردازنده هشت هسته‌ای (چهار هسته پردازشگر Cortex A73 و چهار هسته پردازشگر Cortex A53)
  • حداکثر کلاک 2.8 گیگاهرتز
  • معماری 64 بیتی
  • پرداشگر گرافیکی 12 هسته‌ای
  • پشتیبانی از رم‌های LPDDR4 با باس 1866 مگاهرتز
  • شبکه LTE و دو سیم کارت به صورت هم‌زمان

موضوع جذاب دیگر، بهره‌گیری این تراشه از واحد پردازشی اختصاصی NPU است؛ بخشی که مدیریت تمام اطلاعات مربوط به هوش مصنوعی بر دوش آن خواهد بود. همین موضوع نیز سبب شده تا هواوی در تبلیغات، تمرکز خود را روی سیستم هوش مصنوعی قرار داده و گوشی جدیدش را فراتر از یک تلفن هوشمند بخواند. دید هواوی نسبت به آینده بسیار وسیع‌ بوده و شامل ادغام سیستم هوش مصنوعی به تلفن های همراه می‌شود.

کاربران، گوشی جدید هواوی را در 4 نسخه مختلف می‌توانند سفارش دهند: 6 گیگ رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی؛ 6 گیگ رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی؛ 6 گیگ رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی و همین‌طور 8 گیگ رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی.

سیستم نرم افزاری

با توجه به زمان عرضه احتمالی، گوشی هواوی میت 10 پرو همراه با اندروید 8.0 اوریو و نسخه جدید EMUI عرضه خواهد شد. اگرچه این ویژگی می‌تواند برای کاربران حرفه‌ای خوشحال‌کننده باشد، ولی احتمالا کاربران عادی را غافلگیر خواهد کرد.

دوربین هواوی میت 10 پرو

دوربین دوگانه پشتی با لنزهای لایکا، یکی از بهترین ویژگی‌های پرچمدار آینده هواوی خواهد بود که سازندگان، تاکید زیادی روی آن دارند. هواوی مدعی شده میت 10 پرو توانایی رقابت با بهترین گوشی های اپل و سامسونگ را داشته و تصاویر را با کیفیتی فوق‌العاده بالا ثبت می‌کند.

تیزر پیش رو توسط شعبه آلمان بخش موبایل هواوی منتشر شده است:

مطابق با نسل قبلی، احتمالا در میت 10 پرو نیز از ترکیب دو سنسور 20 و 12 مگاپیکسلی، یکی رنگی و دیگری مونوکروم، استفاده خواهد شد. هرچند، به نظر می‌رسد این بار دوربین اصلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا سطح عکاسی در شب افزایش پیدا کند.

در مورد دوربین سلفی، برخی افراد از وجود دو سنسور در بخش جلویی سخن می‌گویند. اما با توجه به تصاویر رندری که اخیرا منتشر شده، می‌توان این موضوع را رد کرد. در این صورت احتمالا مثل پی 10، باز هم شاهد استفاده از سنسوری 8 مگاپیکسلی خواهیم بود.

باتری

گوشی هواوی میت 10 پرو

میت 9 به یک باتری بزرگ 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی قدرتمند تجهیز شده بود که در تست‌ها، تا 12 ساعت و 14 دقیقه دوام می‌آورد.

در جدیدترین تیزر منتشر شده توسط چینی‌ها، هواوی باز هم از وجود باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی برای میت 10 و میت 10 پرو خبر داده است. هرچند، این‌بار از تراشه کایرین 970 با لیتوگرافی کوچک‌تر و مصرف بهینه‌تر استفاده شده که می‌تواند به شارژدهی بهتر دستگاه کمک کند.

زمان عرضه و قیمت گوشی هواوی میت 10 پرو

گوشی هواوی میت 10 پرو

گوشی هواوی میت 10 پرو قرار است در تاریخ 16 اکتبر (24 مهر)، طی مراسمی رسمی در مونیخ آلمان معرفی شود. در تئوری، این یعنی پیش از آغاز تعطیلات کریسمس شاهد عرضه پرچمدار آینده هواوی خواهیم بود.

در رابطه با قیمت، یکی از افشاگران مورد اعتماد با نام رولاند کوانت، از قیمت 1090 دلاری (930 یورویی) میت 10 پرو در برخی از فروشگاه‌های اروپای شرقی خبر داده است. در این صورت همانند گلکسی نوت 8 و آیفون ایکس، احتمالا باید از همین حالا خود را برای یک گوشی هزار دلاری دیگر آماده کنیم.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. من در تاریخ 1396/10/21 متاسفانه گول همین تبلیغات رو خوردم و یک گوشی آشغال Huawei Mate 10 خریدم که فقط 24 ساعت کار کرد و الان یک هفته است درگیر تعمیر و تعمیرگاه و این چیزها هستم، گوشی رو فقط شارژ کردم 2 یا 3 تماس تلفنی گرفتم و دیگه گوشی روشن نشد بنابراین دوستان پیشنهاد می کنم گوشی آشغال Huawei رو نخرید تا با خدمات افتضاح بعداز فروشش درگیر نشید، گوشی که بعداز 24 ساعت بره تعمیرگاه و بعداز 15 روز برسه دست شما آیا احساس خوبی نسبت به اون خواهید داشت، آیا صحیح تر این نبود که گوشی خرابی که فقط 24 ساعت کار کرده رو از من پس می گرفتند و یک گوشی دیگه می دادند و خودشون می رفتن ببیند چه آشغالی تولید کردند؟ متاسفانه به نمایندگیش هم گفتم فایده نداشت و فقط تنها کاری که می تونم بکنم هرجا که از Huawei حرفی باشه این نظر رو زیرش می نویسم تا همه اطلاع پیدا کنند؛ هرچند متاسفانه سایتها هم چون از این برندها پول می گیرند این نظرات رو نمایش نمی دهند انشاالله که این سایت اینطور نباشد

    • درود بر شما
      دوست عزیز اینکه گوشی شما خراب شده دلیل بر این نیست که همه گوشی های برند هواوی آشغال باشن. متاسفانه فقط میتونم بگم شما بدشانسی آوردین و این اتفاق ممکنه برای محصولات هر برندی رخ بده و ما بارها و بارها چنین نطراتی رو برای برندهای دیگه هم داشتیم.
      در مورد پشتیبانی و خدمات پس از فروش هم هر برندی شرایط خدمات پس ار فروش رو نوشته و شما باید قبل از خرید هر محصولی به شرایط گارانتی دقت کنید.
      البته تاکنون هیچ گزارش خرابی از گوشی های سری میت 10 هواوی منتشر نشده و شکایتی از گارانتی محصولات هواوی هم از سمت کاربران به دست ما نرسیده.