سرعت آیفون های قدیمی

آزمایش‌ها نشان می‌دهند اپل سرعت آیفون های قدیمی را عمدا کاهش نمی‌دهد!

یکی از شایعاتی که مدتی است به صورت پراکنده شنیده می‌شود، کاهش سرعت آیفون های قدیمی توسط اپل به صورت عمدی، بعد از عرضه آیفون های جدید است.

طبق شایعاتی که اخیرا به گوشی می‌رسند، شرکت اپل بعد از عرضه نسل جدید آیفون‌ها، به صورت عمدی و به روش‌های مختلف، عملکرد آیفون های قدیمی را با مشکل مواجه می‌کند. این اتفاق مخصوصا زمانی رخ می‌دهد که کاربران، خیلی خوشحال جدیدترین نسخه آی او اس را دریافت می‌کنند.

یکی از شواهد ظاهری اثبات عقیده کاربران به این موضوع، افزایش جستجوی عبارت کاهش سرعت آیفون (iPhone slow) بعد از عرضه آیفون‌های جدید در موتور جستجو گوگل است. اگر این موضوع را واقعی بپنداریم، تنها دلیل اپل برای چنین اقدامی، قانع کردن کاربران به کنار گذاشتن آیفون‌ قدیمی خود و خرید یکی از مدل‌های جدید است.

سرعت آیفون های قدیمی

Futuremark شرکتی است که تست‌های مبنا را فراهم می‌کند. این شرکت برای آغاز آزمایش، از داده‌های موجود از سال گذشته تا به امروز استفاده کرد. Futuremark به آزمایش بیش از 100 هزار دستگاه شامل انواع آیفون‌ها پرداخت تا تاثیر بارگذاری آی او اس 9، آی او اس 10 و آی او اس 11 بر روی آن‌ها را ببیند و از صحت یا کذب شایعه کاهش سرعت آیفون های قدیمی با دریافت نسخه جدید سیستم عامل مطمئن شود.

این شرکت به عنوان نمونه، قدیمی‌ترین آیفونی که آی او اس 11 را دریافت کرده است را مورد آزمایش قرار داد. یک تست سه بعدی بر روی آیفون 5 اس، از فروردین سال گذشته تا شهریور ماه سال جاری به صورت ماهیانه صورت می‌گرفت. طبق شایعه کاهش سرعت آیفون های قدیمی به مرور زمان، باید عملکرد دستگاه بعد هر آزمایش کاهش پیدا می‌کرد، اما همواره نتایج تقریبا یکسانی از پردازنده و پردازشگر گرافیکی دریافت می‌شد.

سرعت آیفون های قدیمی

آزمایش‌ها نشان داد فرضیه کاهش عمدی سرعت آیفون های قدیمی صحت ندارد

این موضوع نشان داد با گذر زمان، کاهش سرعت ناگهانی در گوشی رخ نداده است و آن تغییرات کوچک، مربوط به افزایش عمر دستگاه هستند که به مرور زمان در هر دستگاه الکترونیکی رخ می‌دهد. انجام آزمایش بر روی آیفون 6، آیفون 6 اس و آیفون 7 نتیجه یکسانی داشت و طی آزمایش‌های ماهیانه، پردازشگر گرافیکی گوشی امتیازهای تقریبا یکسانی کسب می‌کرد. البته در هر ماه، امتیاز پردازنده اصلی دستگاه به میزان کمی کاهش داشت. اما این کاهش مطمئنا به اندازه‌ای نبود که در عملکردهای روزانه تاثیر بگذارد و کاربران را وادار به جستجوی عبارت iPhone slow در گوگل کند. تصاویر زیر بهتر نتیجه آزمایش‌ها را نشان داده و فرضیه کاهش سرعت آیفون های قدیمی توسط اپل را رد می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. chera jav midi, nemidahad dg e

  2. با درود
    درتیتر، فکر می‌کنم به جای “نمی‌دهد” باید از “می‌دهد” استفاده بشه!

  3. applo چه به این فراماسون بازیا