مقایسه پیکسل 2

مقایسه پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال گوگل با گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ

بعد از مقایسه پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال گوگل با گوشی های جدید اپل، بد نیست تفاوت‌های آن با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 سامسونگ را نیز بررسی کنیم.

زمان زیادی به عرضه گوشی های جدید گوگل به بازار باقی نمانده است. اما در سال 2017 و جایی که امکان خرید محصولاتی درخور و توانمند وجود دارد، این تلفن های هوشمند تا چه اندازه موفق خواهند بود؟

مقایسه پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال با گوشی های سری گلکسی S8

اندازه

مقایسه پیکسل 2

مقایسه پیکسل 2 را با بررسی ابعاد گوشی های موجود در این بررسی آغاز می‌کنیم؛ جایی که موبایل های سامسونگ کمی بلندتر و ضخیم‌تر اما عریض‌تر از پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال هستند.

وزن

مقایسه پیکسل 2

رنگ‌بندی

مقایسه پیکسل 2

اگر رنگ‌بندی برای شما اهمیت دارد، با خرید گوشی های سامسونگ حق انتخاب بیشتری وجود خواهد داشت. هرچند، این روزها بسیاری از کاربران قبل استفاده از گوشی، از قاب‌های محافظ با رنگ و شکل دیگری استفاده می‌کنند.

جنس بدنه

مقایسه پیکسل 2

گوگل در طراحی نسل جدید گوشی های خود باز هم از آلومینیوم استفاده کرده است. اما از این مواد در ساخت اسمارت فون های سامسونگ تنها برای فریم اصلی استفاده شده و شیشه، قاب پشتی را می‌پوشاند.

مقاومت در برابر آب

مقایسه پیکسل 2

پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال همراه با استاندارد IP67 در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت تا علاوه بر مقاومت در برابر گرد و غبار، گوشی تا عمق 1 متری (3.3 فوتی) به مدت 30 دقیقه دوام آورد. در آن سو، در نتیجه استفاده از استاندارد IP68 در گلکسی اس 8، گوشی گران‌قیمت شما تا عمق بیشتر 1.5 متر (4.9 فوت) دوام خواهد آورد. هرچند،

همراه داشتن موبایل هنگام شنا کردن توصیه نمی‌شود.

اندازه صفحه نمایش

مقایسه پیکسل 2

وضوح صفحه نمایش

مقایسه پیکسل 2

به لطف وضوح صفحه بالا در گوشی های سامسونگ، کیفیت این محصولات از زمان عرضه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفتند. خوشبختانه فبلت گوگل نیز با وضوح 1440×2880 و تراکم 538 پیکسل در هر اینچ به فروش خواهد رسید. اما پیکسل 2 به نمایشگری 1080p با تراکم پیکسلی پایین‌تر تجهیز شده است.

نوع صفحه نمایش

مقایسه پیکسل 2

هر چهار گوشی پیش رو بر مبنای فناوری اولد طراحی شده و این یعنی کاربران از ویژگی‌های خاص آن همچون مشکی تیره‌تر یا رنگ‌های درخشان‌تر بهره‌مند خواهند شد. سامسونگ از نام «سوپر آمولد» برای نمایشگرهای خود استفاده می‌کند که شاید دلیل آن، درخشندگی بالاتر، مصرف پایین‌تر و انعکاس بیشتر نور خورشید در مقایسه با «اولد» باشد. در نام پنل پیکسل 2 ایکس ال از حرف “P” استفاده شده که وجود لایه‌ای از جنس پلاستیک با انعطاف بالاتر را نشان می‌دهد.

عموما از POLED برای نمایشگرهایی با امکان لوله شدن استفاده می‌شود؛ ولی احتمالا هدف سازندگان از تجهیز پیکسل 2 ایکس ال به آن، اضافه کردن قابلیت فشردن لبه‌های دستگاه بدون شکستن نمایشگر اصلی بوده است.

لبه‌های صفحه نمایش 

مقایسه پیکسل 2

اگرچه از زمان عرضه گلکسی اس 6 اج سامسونگ مشغول کاهش حاشیه‌های نمایشگر پرچمداران خود است، ولی در 2017 بسیاری از سازندگان دیگر نیز با پیروی از این زبان طراحی، محصولات خود را با نمایشگر بدون حاشیه عرضه کردند. هرچند، پیکسل 2 هنوز هم با طراحی مرسوم گوشی های موبایل تولید شده است.

سیستم‌های بیومتریک

مقایسه پیکسل 2

گوشی های سامسونگ علاوه بر سنسور اثر انگشت، همراه با اسکنر عنبیه چشم و سیستم تشخیص چهره در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.

چیپست

مقایسه پیکسل 2

حافظه رم

مقایسه پیکسل 2

در مقایسه پیکسل 2 با دیگر گوشی ها از نظر پردازنده و میزان حافظه رم، هیچ تفاوتی وجود نداشته و تمامی آنها با 4 گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون 835 در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

حافظه داخلی

مقایسه پیکسل 2

کارت حافظه میکرو اس دی

مقایسه پیکسل 2

اگرچه 64 گیگابایت برای عموم کاربران بسیار زیاد است، ولی خریداران گوشی های سامسونگ می‌توانند به کمک کارت حافظه میکرو اس دی با پشتیبانی از حداکثر ظرفیت 256 گیگابایت، ظرفیت داخلی گوشی را افزایش دهند.

باتری

مقایسه پیکسل 2

با اینکه ظرفیت باتری گوشی های پیش رو تا حد زیادی با یکدیگر تفاوت دارد، اما با شارژ کامل، تمامی آنها یک روز کامل در خدمت کاربران خواهند بود.

پورت‌ها

مقایسه پیکسل 2

گوگل با پیروی از شرکت‌هایی همچون اپل، جک 3.5 میلی‌متری صدا را حذف کرده است. در نتیجه، کاربران برای اتصال هدفون می‌توانند از پورت یو اس بی نوع C یا اتصال بلوتوث استفاده کنند.

شارژ سریع

مقایسه پیکسل 2

شارژ بی سیم

مقایسه پیکسل 2

اگرچه گوشی های گوگل و سامسونگ از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، اما در مقایسه پیکسل 2 با گلکسی اس 8، خبری از شارژ بی سیم نبوده و تنها قاب پشتی شیشه‌ای گوشی های سامسونگ، چنین چیزی را امکان‌پذیر می‌کنند.

دوربین

مقایسه پیکسل 2

از نظر عددی، تفاوتی در دقت دوربین وجود ندارد. با این حال، نسل جدید گوشی های پیکسل موفق به دریافت بالاترین امتیاز از DxOMark شده‌اند.

در رابطه با سیستم نرم افزاری، گوگل لنز به کاربران اجازه اسکن و شناسایی آبجکت‌های مختلف را داده و حتی امکان جستجوی تصاویر از طریق موتور گوگل را نیز فراهم می‌کند.

گشودگی دریچه دیافراگم دوربین پشتی

مقایسه پیکسل 2

دوربین گلکسی اس 8 با دریچه دیافراگم عریض‌تر، اجازه ورود نور بیشتر را داده و کیفیت عکاسی در شب را آسان می‌کند.

پرداخت موبایلی

مقایسه پیکسل 2

سامسونگ پی علاوه بر NFC، با انتقال امن مغناطیسی (MST) نیز کار می‌کند. در این صورت می‌توان از آن با کارت‌خوان‌های قدیمی‌تر نیز استفاده کرد.

دستیار صوتی

مقایسه پیکسل 2

گوگل اسیستنت، نام دستیار صوتی گوگل است که با فشردن لبه‌های دستگاه فعال خواهد شد. در آن سو، سامسونگ نیز از دستیار اختصاصی خود موسوم به بیکسبی بهره می‌برد که می‌توان آن را با فشردن کلید فیزیکی تعبیه شده در بخش کناری فعال کرد.

سیستم نرم افزاری

مقایسه پیکسل 2

اگرچه در آینده نزدیک، اندروید 8.0 اوریو برای گوشی های سامسونگ عرضه خواهد شد، اما موبایل های جدید گوگل با آخرین نسخه از این سیستم عامل محبوب در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. هرچند سامسونگ به واسطه استفاده از رابط کاربری تاچ ویز، برخی قابلیت‌های اختصاصی را نیز به گوشی های خود اضافه کرده است.

زمان عرضه

مقایسه پیکسل 2

پیکسل 2 از هفته آینده به صورت رسمی روانه بازار خواهد شد. افرادی که قصد خرید پیکسل 2 ایکس ال را دارند، باید تا 17 نوامبر (26 آبان) منتظر باشند.

قیمت

مقایسه پیکسل 2

در آخرین بخش از مقایسه پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، بهتر است نگاهی به قیمت این گوشی های قدرتمند نیز داشته باشیم.

نسخه کوچک‌تر گوشی گوگل قیمت بسیار کمتری در مقایسه با گلکسی S8 دارد. ولی اگر قصد خرید یکی از فبلت‌های گوگل یا سامسونگ را دارید، پیکسل 2 ایکس ال، کمی گران‌تر از گلکسی S8 پلاس خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*