ترميم جمجمه كشاورز چيني به كمك پرينتر 3 بعدي

پزشکان بیمارستان چینی با استفاده از فناوری سه بعدی توانستند قسمت چپ جمجمه کشاورزی را که سال ها پیش در اثر یک حادثه آسیب دیده بود ترمیم کنند.

پرینت سه بعدی، یکی از فناوری های جدید و قابل توجهی است که در یک دهه اخیر با استقبال گسترده ای مواجه شده و در صنایع مختلف از جمله ساخت اجسام، اشیاء، ابزار آلات، خوراکی و اعضای بدن کاربرد داشته است. در حال حاضر، پرینت سه بعدی اعضای بدن دیگر رویایی دست نیافتنی و باورنکردنی نیست و با توسعه این فناوری جدید می توان جان انسان های بسیاری را نجات داد. پرینت سه بعدی علاوه بر اینکه با بدن انسان سازگار است، می تواند سریعتر صورت گرفته و تبدیل به امید جدیدی برای جایگزینی پیوند اعضا باشد.

متخصصان بیمارستان Xijing در چین با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق به ترمیم قسمت آسیب دیده جمجمه یک کشاورز چینی با نام “هو” شدند. کشاورز چینی بخاطر آسیب جمجمه اش با مشکلات متعددی از جمله اختلالات بینایی و تکلم دست به گریبان بود که انتظار می رود پس از عمل جراحی و ترمیم قسمت چپ جمجمه “هو” مشکلات جسمانی وی نیز از بین بروند.

یکی از اعضای این تیم پزشکی در مصاحبه ای گفت:” اکنون بسیار زود است که بخواهیم در رابطه با عملکرد مغزی بیمار پس از عمل جراحی صحبت کنیم و باید منتظر ماند اما تمام علائم حیاتی وی در وضعیت نرمال و خوبی قرار دارند. در صورت موفقیت آمیز بودن عمل جراحی باید گفت که این کشاورز برگشتن به زندگی عادی و روزمره خود را مدیون جراحی سه بعدی است.”

اما این اولین باری نیست که محققان موفق به پیوند سه بعدی جمجمه می شوند، پیش از این نیز جراحان هلندی کاسه سر دختری را که از بیماری نادری رنج می برد را با کمک پرینت سه بعدی جایگزین کردند. دختر هلندی مبتلا به بیماری نادری بود که استخوان جمجمه اش روز به روز ضخیم تر شده تا جایی که بر اثر این اختلال، از سردرد های مزمن رنج برده و بینایی خود را نیز تقریبا از دست داده بود. اما محققان با جایگزینی کامل جمجمه و کاسه سر موفق به نجات وی شدند.”

 منبع:engadget    ترجمه:gadgetnews

3D-printed mesh gives man with half a skull hope for recovery

3D-printed mesh gives man with half a skull hope for recovery

People have been patching up their bodies with foreign parts for ages now, but 3D printing has only made that process easier, faster and more emblematic of hope. Case in point: a Chinese farmer named Hu fell three stories in a construction accident, and he has a shot at a normal life again thanks to a 3D-printed titanium mesh that doctors installed where the left side of his skull used to be. The accident left Hu with impaired vision and an inability to speak or write, so surgeons at Xijing Hospital in northwest China took him under the knife for three hours to return his skull cavity to its normal shape. It’s too soon to tell if his normal brain function will return, though — doctors hope his gray matter will slowly start to regenerate now that it has the space to grow. This isn’t the first time 3D printed parts have complemented someone’s cranium — doctors in the Netherlands replaced most of a woman’s skull with 3D printed plastic after it was discovered that the bone surrounding her brain was slowly growing thicker and threatening her cognitive future.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*