نرم افزار ویز

نرم افزار ویز مجددا فیلتر می‌شود؛ رفع فیلتر Waze چند روز بیشتر دوام نیاورد!

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت نرم افزار ویز (Waze) رفع فیلتر شده اما از وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت خواستیم این اپلیکیشن مسیریابی را دوباره فیلتر کنند.

اخیرا باخبر شده بودیم که اپلیکیشن مسیریابی ویز (Waze) در ایران رفع فیلتر شده اما ظاهرا این موضوع خیلی دوام نخواهد آورد. عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و به برخی سوالات از جمله موضوع رفع فیلتر ویز پاسخ داد.

وی در مورد شعب رسیدگی به جرایم رایانه‌ای بیان کرد که در سراسر کشور اقدام به تشکیل شعبی برای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای کرده‌ایم و قضاتی را نیز آموزش داده‌ایم. معاونین دادستان‌ها در امور فضای مجازی نیز وظیفه آموزش همکاران را در سراسر کشور بر عهده دارند.

خرم آبادی در پاسخ به سوالی درباره همکاری با وزیر جدید ارتباطات و موضوع مدیریت فضای مجازی گفت:

نامه‌های سابق که برای وزیر سابق ارسال شده بود برای وزیر جدید ارتباطات نیز ارسال شد و از ایشان خواستیم تا زمینه مدیریت ما بر فضای مجازی به خصوص تلگرام را فراهم کند اما متاسفانه در عمل هیچ تغییر جدیدی اتفاق نیفتاده است.

فیلتر مجدد نرم افزار ویز زمان‌بر خواهد بود

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در مورد نرم افزار ویز گفت این اپلیکیشن اخیرا رفع فیلتر شد و از وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت خواستیم تا ترتیبی بدهند که مجددا فیلتر شود. آن‌ها هم یک تیم را برای فیلتر کردن ویز گذاشته‌اند چون این نرم افزار از زیرساخت‌هایی استفاده می‌کند که متوقف کردنش زمان‌بر است. خرم آبادی در ادامه بیان کرد هر چه استفاده مردم از فضای مجازی بیشتر می‌شود، افرادی که سوءاستفاده می‌کنند هم بیشتر خواهد شد و آمار جرایم نیز افزایش یافته است.

نرم افزار ویز

وی همچنین اضافه کرد از نظر فنی نظارتی بر سرورها نداریم اما از نظر مهندسی اجتماعی، نظارت خوبی داریم. ما از مجموعه‌های دست اندرکار می‌خواهیم که زمینه مدیریت فنی را ایجاد کنند زیرا نداشتن مدیریت فنی، هزینه کار ما را بالا می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اوه واقعا کجا داریم میریم ؟! به مسیر یایم رحم نکردن ؟!!!! ینی مردم بامسیریابم اغفال میشن ؟!

  2. افرین علی مهم اینه که استفاده نا مشرو نکنین که اتو بدین دست مسولین زحمت کش کشور عزیزمون ایران در ضمن: اپل تلویژن که اومد این شرکتا کارشون کساد شد اونوخ همه باز میشن کارگر قطعات تلویژن اپل

  3. ما که با هاتسپات استفاده می کنیم حالا اصلا قفلش کنید