هدست واقعیت مجازی مستقل آکیولس گو

هدست واقعیت مجازی مستقل آکیولس گو با قیمت 199 دلار معرفی شد

کمپانی آکیولس از هدست واقعیت مجازی مستقل آکیولس گو (Oculus Go) پرده برداری کرد. این هدست 199 دلاری، برای استفاده نیازی به کامپیوتر و گوشی هوشمند نخواهد داشت.

آکیولس، کمپانی تحت امر فیس بوک ساعاتی پیش میزبان یک رویداد خبری بود که در آن از تازه‌ترین دستاوردهای خود پرده برداری کرد. این کمپانی در ابتدا خبر از کاهش قیمت هدست آکیلوس ریفت خود داد و سپس از یک هدست واقعیت مجازی مستقل به نام آکیولس گو پرده برداری کرد.

این هدست برای استفاده نیازمند هیچگونه کامپیوتر و یا گوشی هوشمندی نخواهد بود. بنابراین هر قدرتی که این هدست نیاز دارد تا بتواند به کاربران خود تجربیات واقعیت مجازی را ارائه کند، توسط خودش تامین خواهد شد. همچنین این هدست نسبت به هدست پرچمدار آکیولس ریفت بسیار ارزان قیمت‌تر است و با قیمت 199 دلار روانه بازار خواهد شد. البته باید در نظر داشته باشید که آکیولس ریفت که حالا با قیمت 399 دلار قابل خریداری است، هرچند مستلزم اتصال به یک کامپیوتر قدرتمند است، اما خود نیز از قدرت بسیار بالاتری نسبت به هدست مستقل آکیولس گو برای ارائه تجربیات واقعیت مجازی بهره می‌برد. همراه با آکیولس گو این کمپانی در نظر دارد تا مردم بیشتری از سراسر جهان را بدون آن که نیازی به خرید کامپیوترها و گوشی های هوشمند قدرتمند باشد، به دنیای واقعیت مجازی بیاورد.

هدست واقعیت مجازی مستقل آکیولس گو

مارک زاکربرگ در مراسم معرفی آکیولس گو

این بخشی از هدف بلندپروازانه‌ی کمپانی آکیولس در جهت ارائه تکنولوژی واقعیت مجازی به 1 میلیون نفر در سراسر جهان است. این هدف توسط مارک زاکربرگ،‌ مدیرعامل کمپانی فیس بوک در چهارمین کنفرانس آکیولس کانکت (Oculus Connect) نیز تایید شده است.

مشخصات فنی آکیولس گو

البته از آنجایی که آکیولس گو یک گزینه‌ی مقرون به صرفه است، نباید انتظار داشته باشید تمامی ویژگی‌های موجود در هدست پرچمدار آکیولس را در آن نیز بیابیم. به طور مثال، آکیولس گو فاقد تمامی کنترلرهای حرکتی و یا ردیاب‌های داخلی و خارجی است. با این حال، لنز‌های جدیدی با وضوح 2560×1440 ‌پیکسل و قابلیت پشتیبانی از سیستم صوتی Spatial Audio به این هدست افزوده شده است. کنترلرهای این هدست نیز کمی شبیه به ریموت هدست Gear VR هستند که اوایل امسال عرضه شد.

کمپانی آکیولس کیت‌های توسعه دهندگان این هدست جدید را از ماه آینده عرضه خواهد کرد. عرضه رسمی عمومی خود محصول نیز از سال 2018 میلادی آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*