دوازدهمین راکت فالکون 9 در سال 2017

دوازدهمین راکت فالکون 9 در سال 2017 با موفقیت به زمین نشست

دوازدهمین راکت فالکون 9 در سال 2017 بعد از انجام ماموریت خود با موفقیت به زمین بازگشت. این سومین دفعه‌ای است که اسپیس ایکس یک موشک از قبل استفاده شده را به فضا فرستاده است.

فالکون 9 یک مرتبه دیگر با موفقیت به فضا رفت و مجددا به زمین بازگشت و بر روی سکوی مد نظر اسپیس ایکس فرود آمد. برخلاف معدود دفعه‌هایی که زمین خشک برای فرود در نظر گرفته شده بود، دوازدهمین راکت فالکون 9 در سال 2017 نیز بر روی سکوی دریایی اسپیس ایکس در اقیانوس، خارج از سواحل کیپ کاناورال فلوریدا، به زمین نشست.

این ماموریت، دوازدهمین دفعه‌ای است که اسپیس ایکس در سال 2017 فالکون 9 را با موفقیت بر روی زمین نشانده است. در مجموع ماموریت اخیر را باید هجدهمین فرود موفق راکت خطاب کنیم. این جزو معدود زمان‌هایی است که اسپیس ایکس فالکون 9 را طی یک هفته دو مرتبه به فضا ارسال می‌کند.

دوازدهمین راکت فالکون 9 در سال 2017

یکی دیگر از رکوردهای ثبت شده بعد از فرود موفق دوازدهمین راکت فالکون 9 در سال 2017 ، استفاده چند باره از یک راکت بوده است. راکتی که شرکت در ماموریت اخیر مورد استفاده قرار داد، پیش از این نیز به فضا ارسال شده بود. در هر صورت اسپیس ایکس طی سه روز، دو راکت به منظور انجام ماموریت‌های مختلف به فضا پرتاب کرد و آن‌ها را با موفقیت به زمین بازگرداند.

راکت مورد استفاده در ماموریت اخیر، بهمن ماه سال گذشته نیز به منظور حمله محموله باری به ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا پرتاب شده بود. اگرچه راکت در ماموریت پیشین بر روی زمین خشک فرود آمده بود، اما این مرتبه بعد بازگشت به زمین، بر روی سکوی شناور دریایی اسپیس ایکس پهلو گرفت.

دوازدهمین راکت فالکون 9 در سال 2017

دوازدهمین راکت فالکون 9 در سال 2017 بر روی یک سکوی شناور دریایی فرود آمد

اولین و دومین مرتبه استفاده مجدد از یک فالکون 9، در اسفند ماه سال گذشته و همچنین خرداد ماه سال جاری اتفاق افتاده بود. انتظار می‌رود تا پیش از انتهای سال جاری، باز هم شاهد استفاده مجدد از یک راکت کار کرده باشیم! اسپیس ایکس رویای بزرگی در سر دارد. هدف این شرکت، مهیا کردن فالکون 9 برای پرواز مجدد طی 24 ساعت است. در ماموریت اخیر، یک ماهواره هیبریدی با نام EchoStar 105/SES-11 در مدار 35 هزار کیلومتری از زمین قرار گرفت و قرار است توسط شرکت‌های SES و EchoStar مورد استفاده قرار بگیرد. هدف از ارسال این ماهواره، پخش محتوا باکیفیت‌های بسیار بالا در ایالات متحده آمریکا و بخش‌هایی از آمریکای شمالی است.

دوازدهمین راکت فالکون 9 در سال 2017

این نخستین مرتبه‌ای است که شرکت EchoStar، به اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره آن هم با استفاده از یک فالکون پیشتر استفاده شده پول پرداخت کرد، اما SES تجربه مشابهی داشت. ماهوره SES-10 این شرکت پیش از این در اسفند ماه سال گذشته، حین اولین دفعه استفاده مجدد از یک راکت از پیش استفاده شده، بر روی مدار زمین قرار گرفت. SES اعلام کرد برای ارسال ماهواره‌های خود به فضا به وسیله راکت‌های از قبل استفاده شده، بسیار مشتاق است!

دوازدهمین راکت فالکون 9 در سال 2017

مارتین هالیول (Martin Halliwell) مدیر عامل SES، طی یک مصاحبه مطبوعاتی بعد از پرتاب ماهواره پیشین آن‌ها به وسیله یک راکت از قبل استفاده شده گفته بود به اعتقاد این شرکت، راکت‌های دارای قابلیت استفاده مجدد پنجره‌ای جدید به دنیای سفینه‌های فضایی باز خواهند کرد و سبب می‌شوند سفر به فضا از نظر هزینه و مدیریت بهتر باشد. نکته جالب اینجاست به گفته مدیر عامل این شرکت، آن‌ها به خاطر پرتاب شدن ماهواره‌شان با یک راکت از پیش استفاده شده، از اسپیس ایکس کمی تخفیف دریافت کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مرسی سعید اموزنده بود

  2. اسم خوبی روش نگذاشتن اسم فراماسونیه
    خود space x هم اسمش فراماسونیه معلوم نیست شاید سقوط کرده دروغ بگن کی میفهمه