آمار استفاده روزانه از گوشی های هوشمند

جدیدترین آمار استفاده روزانه از گوشی های هوشمند توسط Counterpoint منتشر شد

اخیرا Counterpoint با انتشار آمار استفاده روزانه از گوشی های هوشمند و جزئیات آن، مدعی شده نیمی از کاربران بیشتر از 5 ساعت در روز از گوشی خود استفاده می‌کنند!

اگر تصور می‌کنید 5 ساعت، بیشترین زمان استفاده از گوشی هوشمند برای بخشی عظیم از کاربران است، در اشتباهید چرا که آمار استفاده روزانه از گوشی های هوشمند نشان می‌دهد 26 درصد از تمام دارندگان موبایل‌ها، روزانه بیشتر از 7 ساعت از گوشی خود استفاده می‌کنند. به علاوه، هزینه‌های سالانه برای خرید اسمارت فون های جدید نیز از مرز 370 میلیارد دلار می‌گذرد.

آمار استفاده روزانه از گوشی های هوشمند

به گفته تحلیل‌گران، تمایل کاربران کشورهای در حال توسعه به استفاده از گوشی هوشمند، بیشتر از کاربران کشورهای توسعه‌یافته است. به عنوان مثال، 55 درصد از تمام کاربران مالزیایی، بیشتر از 5 ساعت در طول روز از گوشی خود استفاده می‌کنند؛ در حالی که 43 درصد ژاپنی‌ها تنها 3 ساعت در روز به گوشی خود توجه دارند.

در رابطه با محبوب‌ترین فعالیت‌ها، مجموعا 64 درصد از کاربران از گوشی برای وب‌گردی و مشاهده صفحات اینترنتی استفاده می‌کنند. این میزان در رابطه با انجام بازی‌ها به 62 درصد می‌رسد و برقراری تماس و ارسال پیام نیز با سهم 55 و 54 درصدی، از دیگر فعالیت‌های عمده کاربران هستند. هرچند، ارسال پیام مربوط به استفاده از سرویس خاصی نشده و این آمار، مجموع استفاده از اپلیکیشن های پیام رسان یا سرویس‌های مختلف همچون پیام کوتاه را شامل می‌شود.

آمار استفاده روزانه از گوشی های هوشمند

تعویض و خرید دستگاه جدید، احتمالا از موارد خسته‌کننده خواهد بود. اما کاربران کشورهای در حال توسعه با فاصله زمانی نسبتا کوتاه‌تری این کار را انجام می‌دهند. در آمار میانگین جهانی گوشی‌ها هر 21 ماه یک‌بار تعویض می‌شوند، اما این میزان در کشور مکزیک 18 ماه است. در بخش دیگر این آمار، باز هم ژاپن قرار گرفته است؛ جایی که کاربران ترجیح می‌دهند بیش از دو سال (26 ماه به صورت دقیق) برای خرید یک گوشی موبایل جدید صبر کنند.

آمار استفاده روزانه از گوشی های هوشمند

در آمار استفاده روزانه از گوشی های هوشمند ، قیمت این گجت ها نیز اهمیت بسیاری دارد که خوشبختانه Counterpoint آن را هم زیر ذره‌بین برده است. بر این اساس، کاربران کشورهای توسعه‌یافته همچون آلمان، استرالیا و حتی عربستان سعودی، پول بیشتری را صرف خرید موبایل کرده و حاضرند بیشتر از 400 دلار برای گوشی ها بپردازند.

یک سوم این افراد حتی حاضرند برای انجام این کار، بیشتر از 500 دلار نیز پرداخت کنند. هند یکی از کشورهایی‌ست که تنها 5 درصد کاربران آن حاضرند چنین مبلغی را صرف خرید تلفن هوشمند کنند. هرچند به واسطه جمعیت بالای این کشور، این 5 درصد به صورت تقریبی با مجموع نیمی از کاربران عربستانی، آلمانی و استرالیایی یکسان خواهد بود.

آمار استفاده روزانه از گوشی های هوشمند

به نظر می‌رسد محبوبیت سیستم‌های پرداخت دیجیتالی و اپلیکیشن های کیف پول در کشورهای آسیایی شرقی در حال افزایش است چرا که 45 درصد دارندگان اسمارت فون ها در کشورهای مالزی و تایلند، حداقل از یکی از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند.

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نیاز کاربران به گوشی های موبایل، شاید چنین آماری چندان هم عجیب نباشد. اما آیا زمان استفاده روزانه شما از تلفن های هوشمند نیز تا این اندازه بالاست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بیشترشم صرف بازیو علافی تو کانالایه مسخره میشه

    • منظورت از کانال برنامه تلگرامه.درسته؟
      بیچاره ایرانی ها بغیر از تلگرام برنامه دیگه ای رو نمیشناسن که ازش استفاده کنن : )