قیمت گوشی

وزیر ارتباطات: قیمت گوشی با اجرای طرح رجیستری گران نمی‌شود

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که با اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، قیمت گوشی موبایل در بازار ایران افزایش پیدا نمی‌کند.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در حاشیه چهارمین همایش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت طرح رجیستری گوشی های موبایل تا پایان ماه جاری اجرایی می‌شود. وی در مورد تاثیر این طرح بر قیمت گوشی های موبایل در بازار تاکید کرد که تاثیر این طرح تنها در هزینه گمرک است و تدبیر ما بر این خواهد بود که اجرای رجیستری فشاری بر مردم نداشته باشد.

قیمت گوشی در بازار را مدیریت می‌کنیم

جهرمی ضمن اشاره به تشکیل کارگروهی برای بررسی ابعاد اجرای این طرح گفت یکی از موضوعات مورد بررسی در این کارگروه مربوط به قیمت گوشی در بازار است. بنابراین این بازار را ساماندهی و مدیریت می‌کنیم تا شاهد افزایش قیمت در بازار گوشی های موبایل نباشیم.

به گفته وزیر ارتباطات در طرح رجیستری قرار است جلوی منافع قاچاقچیان گرفته شود و قرار نیست مردم آسیب ببینند. وی در ادامه عنوان کرد:

البته از آنجایی که هر سیستمی دارای خطا است، به طور طبیعی امکان دارد در اجرای طرح رجیستری نیز مشکلاتی به وجود آید اما قابل حل خواهد بود و قول می‌دهیم در اسرع وقت، مشکلات پیش آمده را حل کنیم.

آذری جهرمی

محمد جواد آذری جهرمی همچنین در مورد آخرین وضعیت تعرفه‌گذاری اینترنت ثابت گفت با بهره‌گیری از نظرات کاربران، کارشناسان این بخش و بازخوردهای حاصل از تعرفه قبلی، در حال نهایی کردن تعرفه اینترنت ثابت بر مبنای ترافیک داخلی هستیم. کاربران به سقف در نظر گرفته شده برای حجم دانلود سرویس اینترنت اعتراض دارند و محدودیت در حجم، پاسخگوی نیازهایشان نیست. جوان‌ترین وزیر کابینه دولت دوازدهم در ادامه افزود:

نقطه نظراتی که در این باره دریافت شده در سازمان تنظیم مقررات در حال بررسی است و تعرفه جدید را در صد روز اول کار دولت (تا پایان آبان ماه) اعلام می‌کنیم. با عادلانه کردن تعرفه اینترنت، رویکردمان به سمت گسترش سرویس‌های ویدیویی و افزایش ترافیک دیتا در داخل کشور است.

وی در پایان بیان کرد که مهم‌ترین پروژه اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبکه ملی اطلاعات است و باید در همین حال، کسب و کارهای نوپا را برای توسعه خدمات داخلی در این بخش تقویت کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همینجوریش طرح اجرا نشده موبایلا گرون شدن چه برسه به اینکه اجرا بشه