هواوی میت 10 (Huawei Mate 10)

هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) معرفی شد؛ کایرین 970، نمایشگر 2K‌ و طراحی کم حاشیه

گوشی هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) رسما معرفی شد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی، قیمت، طراحی و ویژگی‌های پرچمدار جدید برند چینی هواوی می‌پردازیم.

سرانجام هواوی در یک رویداد بزرگ در مونیخ آلمان از گوشی های جدید خود رونمایی کرد. فبلت هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) مهم‌ترین و اصلی‌ترین محصول این برند چینی بود که با ویژگی‌هایی مانند چیپست کایرین 970 و قابلیت هوش مصنوعی، دوربین اصلی دوگانه، کلید فیزیکی هوم و صفحه نمایش 5.9 اینچی از راه رسیده است.

صفحه نمایش

هواوی میت 10 با صفحه نمایش 5.9 اینچی عرضه می‌شود و نسبت به دو خواهر و برادر خود کوتاه‌تر و ضخیم‌تر است. این نمایشگر از وضوح 2560×1440 پیکسل برخوردار بوده و قادر به پشتیبانی از تکنولوژی HDR‌ است. میزان روشنایی آن نیز 30 درصد بیشتر از نسل پیشین شده تا تماشای محتوا در آن لذتبخش‌تر شود. به ادعای کمپانی هواوی، نمایشگر این گوشی برای وبگردی و خواندن متن بهینه شده است.

هواوی میت 10 (Huawei Mate 10)

امروزه بسیاری از برندها در محصولات خود سعی کرده‌اند با حذف کلید فیزیکی هوم، حاشیه‌های صفحه نمایش را کاهش دهند و حسگر اثر انگشت را نیز به پشت گوشی منتقل می‌کنند اما هواوی همچنان در میت 10 از کلید فیزیکی هوم استفاده کرده و سنسور اثر انگشت را نیز در بخش جلویی گوشی به کار برده است. این در حالی است که در سال گذشته، هواوی میت 9 بدون کلید فیزیکی هوم عرضه شده بود. بنابراین نمایشگر گوشی همچنان با نسبت 16:9‌ باقی‌مانده است.

هواوی میت 10

دوربین دوگانه هوشمند

طراحی بخش پشتی هواوی میت 10 با میت 10 پرو  تقریبا یکسان است و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها به قرارگیری سنسور اثر انگشت مدل میت 10 پرو در قاب پشتی مربوط می‌شود. در حالی که سنسور اثر انگشت در مدل میت 10 در جلوی گوشی قرار گرفته است. دوربین دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی رنگی و 20 مگاپیکسلی مونوکروم ساخت لایکا و فلاش LED دوگانه در قاب شیشه‌ای پشت گوشی دیده می‌شود. برای دوربین سلفی نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی در قاب جلویی گوشی تعبیه شده است. از جمله ویژگی‌های دوربین اصلی میت 10 می‌توان به فوکوس لیزری، فوکوس خودکار تشخیص فاز، دیافراگم f/1.6 و قابلیت فیلمبرداری 4K اشاره کرد.

هواوی میت 10

یکی از قابلیت‌های چیپست کایرین 970 مبتنی بر هوش مصنوعی در همین جا دیده می‌شود. این گوشی از یادگیری ماشینی برای کمک به کاربران در جهت گرفتن عکس‌های بهتر با قابلیت تشخیص خودکار اشیا استفاده خواهد کرد. در واقع دوربین گوشی می‌تواند تشخیص دهد که سوژه مورد نظر شما غذا، یک حیوان یا هر شی دیگری است و مطابق با آن تنظیمات دوربین را به طور خودکار بهینه‌سازی می‌کند.

هواوی میت 10

چیپست قدرتمند جدید و باتری بزرگ

یکی از تفاوت‌های هواوی میت 10 با میت 10 پرو به ویژگی‌های داخلی و سخت‌ افزاری گوشی مربوط می‌شود. میت 10 با رم 4 گیگابایتی و چیپست کایرین 970 به یک فبلت تمام عیار تبدیل شده که از نظر قدرت پردازشی هیچ چیزی از رقیبان خود در بازار کم ندارد. همچنین تراشه Kirin 970 مبتنی بر هوش مصنوعی باعث شده تا این گوشی به یک محصول منحصربه‌فرد در بازار تبدیل شود.

هواوی میت 10

باتری 4 هزار میلی‌آمپرساعتی نیز طول عمر بالایی را از نظر شارژ گوشی برای کاربران فراهم می‌کند. این باتری از تکنولوژی شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند که به لطف آن، گوشی شما تنها در عرض 30 دقیقه می‌تواند 58 درصد شارژ شود. حافظه داخلی گوشی نیز 64 گیگابایتی است که به لطف یک اسلات هیبریدی سیم کارت / کارت حافظه شما می‌توانید آن را تا 256 گیگابایت افزایش دهید.

هواوی میت 10 (Huawei Mate 10)

سیستم عامل و رابط کاربری

در راس بخش نرم افزاری گوشی هواوی میت 10 ، هواوی از رابط کاربری EMUI 8.0‌ مبتنی بر اندروید 8 اوریو استفاده کرده است که می‌تواند آن را به یکی از نخستین محصولات ارائه کننده سیستم عامل جدید اندروید تبدیل کند. این رابط کاربری دچار تغییرات زیادی نسبت به گذشته شده و حالا با امکاناتی بیشتر در اختیار کاربران قرار گرفته است. این گوشی همچنین موفق به دریافت تاییدیه IP53 شده است که به لطف آن، گوشی شما در برابر پاشش ناگهانی آب مقاوم خواهد بود، اما میت 10 عملا محصولی ضد آب نیست.

هواوی میت 10

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این گوشی “Smart Screen”‌ نام دارد که به نوعی می‌توان آن را رقیب سامسونگ دکس دانست، اما خوشبختانه در اینجا دیگر هیچ نیازی به یک داک نیست. تنها کافیست گوشی هوشمند خود را به لطف یک کابل USB-C‌ به HDMI‌ به یک مانیتور متصل کرده تا تجربه استفاده از یک دسکتاپ اندرویدی را به دست آورید. این قابلیت از اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت هواوی میت 10

هواوی میت 10 از نوامبر امسال (ماه آینده) با قیمت 699 یورو در بازار اروپا عرضه می‌شود. تاریخ عرضه و قیمت این گوشی در بازار آمریکا به زودی اعلام می‌شود.

جدول مشخصات هواوی میت 10

صفحه نمایش5.9 اینچی RGBW HDR با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل، پوشش محافظ نمایشگر گوریلا گلس
تراشهکایرین 970
رم4 گیگابایت
حافظه داخلی64 گیگابایت با قابلیت افزایش از طریق کارت حافظه جانبی تا 256 گیگابایت
دوربین اصلیدوگانه، سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 و سنسور 20 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس لیزری، فلاش LED دوگانه، فیلمبرداری 4K و لنزهای لایکا
دوربین سلفی8 مگاپیکسلی
باتری4 هزار میلی‌آمپرساعت
استانداردها و گواهی‌هااستاندارد IP53 برای مقاومت در برابر پاشش آب
شبکه و اتصالاتبلوتوث 4.2، وای فای، یو اس بی نوع C
سیستم عاملاندروید 8 اوریو با رابط کاربری EMUI 8.0
رنگ بندیقهوه‌ای، مشکی، طلایی، طلایی صورتی
ابعاد150.5 در 77.8 در 8.2 میلی‌متر
نسبت صفحه به پنل جلویی81.69 درصد
وزن186 گرم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*