گوشی های هزار دلاری

آیا گوشی های هزار دلاری ارزش پرداخت چنین پولی را دارند؟

به 2017 خوش آمدید؛ جایی که گوشی های هزار دلاری به عنوان موبایل های پرچمدار معرفی شده و مردم نیز آنها را می‌خرند. اما آیا واقعا آنها ارزش چنین پولی را دارند؟

از نظر بسیاری از افراد، انجام این کار آنقدرها هم عجیب نیست. تلفن های هوشمند حالا قوی‌تر، کارآمدتر و بهتر از همیشه شده و حتی اپراتورهای مختلف، آنها را با اقساط 24 ماهه و بدون بهره در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

اگر کمی دقیق‌تر به موضوع نگاه کنیم، خود ما نیز حاضر به خرید گوشی های هزار دلاری و پرداخت چنین پولی هستیم. در صورتی که بخواهید از بیشترین میزان حافظه رم موجود و یا بزرگ‌ترین صفحه نمایش استفاده کنید، باید هزینه آن را بپردازید. این کار از نظر بسیاری از افراد، غیر منطقی است. با این حال، خود ما نیز آن را انجام داده و حتی به شما هم پیشنهاد می‌کنیم! هرچند علی رغم تصمیم کاربران و تمایل آنها به پرداخت چنین پولی، شرکت‌هایی همچون سامسونگ و گوگل هرگز بر سر قیمت با شما چانه نزده و پرچمدار خود را ارزان نمی‌فروشند.

گوشی های هزار دلاری

در این میان، برخی پرچمداران از جمله نسخه آنلاک ال جی وی 30 با قیمتی پایین‌تر (احتمالا در حدود 750 دلار) در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. به علاوه، قیمت این گوشی در صورتی که از طریق اپراتورها به فروش رسد، کمی بیشتر (احتمالا 850 دلار) خواهد بود. 750 دلار پول کمی نیست، اما 75 درصد کل پولی‌ست که برخی افراد حاضرند هزار دلار برای خرید یک گوشی موبایل بپردازند. در نتیجه شاید خرید آن، کمی توجیه بیشتری داشته باشد.

اما ال جی نسخه پلاس این گوشی با 64 گیگابایت حافظه داخلی بیشتر را با نام +LG V30 به فروش می‌رساند. این نسخه تنها از از طریق دو اپراتور اسپرینت (با قیمت 900 دلار) و یو اس سلولار (با قیمت 800 دلار) در دسترس است. با در نظر گرفتن این موارد و از آنجایی که به سختی کسی بابت 64 گیگابایت حافظه بیشتر، اپراتور خود را به اسپرینت تغییر خواهد داد، قیمت این نسخه به گوشی های هزار دلاری نیز می‌رسد.

ما نمی‌گوییم هدف سازندگان، بازی با اعداد و گول زدن کاربران با ارائه قیمت‌های مختلف است. اما می‌دانیم قیمت نسخه دست دوم خودروی هوندا آکورد 2000 همراه با وارانتی، با گلکسی نوت 8 یکسان است. بدون شک در ساخت این خودرو از فلز، شیشه، آلومینیوم و مواد نفیس بیشتری نسبت به پرچمدار سامسونگ استفاده شده است. هرچند با خرید آن از داشتن قلم هوشمند اس پن محروم خواهید شد.

گوشی های هزار دلاری

اگرچه مقایسه گلکسی نوت 8 با خودرویی 17 ساله شاید کمی بچگانه به نظر رسد، اما همین کار را در رابطه با یک لپ تاپ نیز می‌توان انجام داد. زمانی که شما می‌توانید یک دستگاه سرفیس پرو را با پرداخت 2800 دلار خریداری کرده و یا از مشتریان مک بوک پرو با قیمت 4200 دلار باشید، لپ تاپ دل XPS 13 با قیمت 850 دلار به فروش می‌رسد. این لپ تاپ توانایی انجام تمام کارهایی را دارد که شما با آیفون، پیکسل یا گلکسی نوت جدید خود انجام می‌دهید. به علاوه، صفحه نمایش آن بزرگ‌تر بوده و در ساخت آن از مواد نفیس و باکیفیت استفاده شده تا محصولی سبک، باریک و زیبا پیش روی کاربران قرار گیرد. حتی لپ تاپ جدید پیکسل بوک که بسیاری از افراد آن را محصولی گران‌قیمت می‌دانند، به ارزش هزار دلار و با سخت افزاری قدرتمند قابل خریداری است.

به هر صورت، بهتر است به ابتدای صحبت خود بازگردیم؛ ما چنین پولی بابت خرید گوشی های هزار دلاری می‌پردازیم چون انتخاب دیگری نداریم. از طرفی، علت انجام این  کار نیز کاملا مشخص است؛ این تلفن های هوشمند واقعا دوست‌داشتنی بوده و ما به جدیدترین و بهترین سخت افزار موجود نیاز داریم.

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که حاضرید چنین مبالغی را برای خرید گوشی های هزار دلاری بپردازید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. تعصّب=جهالت
    چون بزور احساس، چشم [عقل] را کور میکند. و گفته اند: عاشق، کور است!
    تعصّب به کالا=(جهالت*جهالت)=جهل مرکّب
    چون تعصّب، مفهومی غیرمادّی (متافیزیکی) است و بکار بردنش در مورد کالا (دنیای ماده) مثل بکار بردن فحش/التماس برای بازکرن قفل است بجای کلید.
    لذا کاربرد مفاهیم معنوی مثلاً “عشق” برای اشیاء مادّی، توهین به “عشق” بوده؛ ضمناً بیانگر انحطاط معنوی فرد است!
    مثلاً دختر عاقل به چنین خواستگاری، جوابِ ردّ خواهد داد؛ چون یکجا میگه: “عاشق گوشیمم” و یکجا میگه: “عاشقتم”. پس معلومه که طرف، دچار انحطاط معنوی است؛ یعنی: یا عشق را نمیشناسد و یا عشقش مادّی است؛ که در هر صورت، سخنش ارزش اعتناء ندارد!
    کامنت قبلم [که در آن هر سه پرچمدار گرانی را با یک چوب زده ام] کاملاً به وضوح، فرضیّه سخیف حسادت را ابطال میکند.
    تمام حرف من اینست: پرچمداران گرانی، شاید ارزش تکنولوژیکی بالایی [البته نسبت به گذشته] داشته باشند، امّا دلایل مخالفتم:
    1- ارزش تکنولوژیکی≠ارزش اقتصادی
    یعنی: وقتی برای سازندگان هم نمی-صرفد که از هر دستآورد تکنولوژیکی در ساخت محصولاتشان استفاده کنند، پس برای منِ نوعی (محصّل/دانشجو …) صدالبته نمی-صرفد!
    2- پیشرفتهای علمی/تکنولوژیکی قاعدتاً و بایست، منجر به کاهش هزینه تولید و به تبع آن، کاهش قیمت فروش میشوند؛ اینک چرا آب، سربالا میرود؟!
    3- خشت اوّل گر نهد استاد کج
    تا ثریّا می-رود بنیاد کج
    یعنی: بنایی که پرچمداران گرانی [با تبانی] گذاشته اند؛ بسیار خطرناک بوده و استقبال از این ایده سخیف، باعث بدآموزی و نهادینه شدنش میشود. از این پس باید کالایشان را گرانتر خرید! نه تنها پرچمدار، حتّا رده-سوّمی را.
    4- سؤال: مگر ساختِ تبلت، چه فرقی جز سایز (آنهم فقط یک اینچ) با ساختِ فبلت دارد؟ پس اینهمه تفاوت قیمت برای چیست؟!
    ج: چون در عصر ترافیک و کمبود جا/وقت/پول + گرانی=ملّت تبلت را نمیخرند
    5- تشویق به گرانفروشی تبعات منفی تکنولوژیکی هم دارد
    یعنی: سرعت پیشرفت و مدرنیته را کاسته، آنرا وارد دور باطل میکند.
    اگر بودجه کافی نباشد، فرآیند [تحقیق+تولید=فروش+توسعه+تولید] رشدش منفی میشود.
    لذا همانطور که اقتصاد میتواند محرّک تکنولوژی باشد، دید طمعکارانه (سطحی-نگر و زیاده-طلب) به آن، دشمن آنست؛ که به تبع باعث رکود خود اقتصاد میشود؛ سیکل باطلی که امروزه با ندانم-کاریهای [امثال] پرچمداران گرانی، شاهدش هستیم.
    باز هم تأکید میکنم که [امثال] مرد 100 ملیون دلاری، 100تا پرچمدار گرانی بخرد،
    نوش جونش!
    بقول خودش: دارندگی و برازندگی!
    چشم حسود کور!

  2. &.منظورت منم؟؟؟
    تا الان ایفون داشتی؟حرص نخور تو فقط حسودی

  3. هرگز!
    نه میّت، نه إبل و نه سامسنگ ارزش خرید ندارند؛ بیخودی التماس نکن!
    پس چی بخریم؟
    1- چون برخلاف بعضیها “تاجر تحریم” نیستم، به نامبردنش نیازی نیست.
    2- شعار “هر ایرانی یک…” هم نشانه “تاجر تحریم” بودنه!
    3- اگه کسی واقعاً قصد استفاده از امکانات [موبایل] را داره خودش میفهمه چی بخره!

    • داداش تو چته انگار چشمات درست نمی بینه این همه علائم نگارشی چیه گزاشتی میخوای بگی متخصص علوم ادبیات هستی .از طول متنت هم‌که معلومه شغلت چیه (الاف) یک ادم عاقل به این چیزا گوش نمیده اگه بخواد گوشی هزار دلاری بخره میخرد و کسی نمیتونه جلشو بگیره اگه نمیخواد هم بخره بازم کسی نمیتونه نظرشو عوض کنه نظر من هم اینه که این همه مردم میگن فقط برند هست خریداران پول به کیفیت میدن نه برند j7 dou 2018 رو با نوت۹ و یا اس۹ پلاس مقایسه کنی میفهمی چی میگم منظورم این نیست که تو ویترین فروشگاه ها کنار هم ببینی یا تو اینترنت فیلم تست سرعت مثلا j7 با note9 رو ببینی منظورم اینکه خودت تو دستت بگیری و تفاوت هارو با چشم خوشگلت ببینی ( j5 2017 تو بنچمارک Antutu تو تست GPU فقط ۵۲۰۰ اورد وCPU ۱۶ هزار و حالت کلی ۴۵ هزار درحالی اس۸ ۲۰۱۷ ۱۹۰ هزار کل ، ۸۰هزار GPU و نزدیک ۷۰ هزار CPU نسخه اسنپدراگونی به بالای ۲۰۰هزار هم می رسید حالت کلیش .موقع توهین کردن به گوشی های high end یا همون پرچمدار فقط به یه چیز توجه کنید ‌.اسم پرچمدار روشون هست این جوک یا مسخره بازی نیست .اکثر گوشی ها بازی هارو اجرا میکنن ولی نه60fps هدف از بازی لذت هست نه اعصاب خوردی بخاطر 18fps یا هنگ کردن لذت کار با نوت ۹ با جی 7 ۲۰۱۸یکی نیست آخه .(ببخشید زیاد شد فقط خواستم کسایی بدون فکر دهن باز میکنن بفهمن).

  4. منطق ضد اپلیا اینه

    تو پوله یه پرایدو میدی ۴۰ میلیون من باهاش ۱۰ تا ایفون میخرم که نمیکشتم بلکه زندم میکنه