نمایشگر نوکیا 8

نمایشگر نوکیا 8 دارای یک مشکل بسیار مهم است

نمایشگر نوکیا 8 برخلاف دیگر مشخصات سخت افزاری آن قابل قبول نیست. صفحه نمایش این گوشی با وجود برتری در برخی زمینه‌ها در مقایسه با سایر پرچمداران، یک مشکل مهم دارد.

نوکیا 8 برترین گوشی اندرویدی نوکیا بعد از بازگشت مجدد این برند به دنیای موبایل است. داشتن تراشه اسنپدراگون 835 یکی از دلایل سرعت و عملکرد فوق‌العاده بالای آن است، اما با این حال، این گوشی موبایل یک ایراد بسیار مهم دارد؛ نمایشگر نوکیا 8 به طرز غیر قابل توجیهی بد است!

بعد از گوگل پیکسل 2 ایکس ال که چند روزی است مشکلات نمایشگر آن سبب افزایش اعتراض کاربران شده است، اکنون با گله‌مندی کاربران درباره نمایشگر نوکیا 8 رو به رو هستیم. علاوه بر سوختن پیکسل‌‌های صفحه نمایش پرچمدار جدید گوگل در برخی موارد، مشکل دیگر آن مشاهده هاله‌ی رنگی آبی بر روی نمایشگر حین نگاه کردن به آن از اطراف بود، اما مشکل نمایشگر نوکیا 8 از این نیز بدتر است، چرا که لایه‌ای آبی رنگ حتی در زمان نگاه مستقیم به صفحه نمایش آن نیز دیده می‌شود.

نمایشگر نوکیا 8

در بررسی اولیه نوکیا 8 یکی از نقاط قوت این گوشی موبایل را صفحه نمایش آن عنوان کردیم. تراکم پیکسلی نمایشگر 5.3 اینچی از نوع IPS LCD دارای رزولوشن کیو اچ‌دی این دستگاه 554 پی‌پی‌آی است که خارق‌العاده محسوب می‌شود. اما عدم تعادل در دمای رنگ‌ها مشکلی است که با مشاهده این مشخصات فنی به هیچ عنوان احساس نمی‌شود. در تصویر زیر، نوکیا 8 را در کنار گلکسی نوت 8 و آیفون 8 پلاس مشاهده می‌کنید. ته مایه آبی رنگ نمایشگر نوکیا 8 واضح است!

نمایشگر نوکیا 8

در عکس زیر، رنگ‌های استاندارد در ردیف پایینی و رنگ‌هایی که در نمایشگر نوکیا 8 نمایش داده می‌شوند را در ردیف بالایی مشاهده می‌کنید. در اینجا نیز مایل به آبی بودن بیشتر رنگ‌ها و تفاوتشان با رنگ‌های استاندارد مشخص است.

مشکل نمایشگر نوکیا 8

دمای رنگ‌ها در حالت طبیعی باید D65 یا همان 6 هزار و پانصد کلوین باشد. بیشتر شدن دما از این میزان سبب مایل شدن رنگ‌ها به آبی و کاهش آن، سبب قرمز و یا زرد دیده شدن آن‌ها می‌شود. در یک بررسی، امتیاز 8 هزار و پانصد و پانزده برای نمایشگر نوکیا 8 به دست آمد که به طور تخصصی‌، مجددا وجود ته مایه آبی رنگ در آن را تایید می‌کند.

بعد از عرضه گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ، یکی از مهمترین مشکلاتی که خیلی سر و صدا به پا کرد وجود ته مایه قرمز رنگ در نمایشگر آن‌ها بود. سامسونگ بعد از قبول این مشکل در برخی دستگاه‌ها، با انتشار یک آپدیت نرم افزاری به کاربران اجازه داد میزان رنگ قرمز، آبی و سبز را در صفحه نمایش گوشی های موبایل خود کنترل کنند. متاسفانه در حال حاضر چنین گزینه‌ای در بخش تنظیمات نمایشگر نوکیا 8 دیده نمی‌شود.

نمایشگر نوکیا 8

اما چه چیزی سبب بروز چنین مشکلی شده است؟ جواب به طور دقیق هنوز معلوم نیست، اما می‌توانیم بر اساس دانسته‌های خود به بررسی بیشتر ابعاد قضیه بپردازیم. به تصویر زیر که در آن برخی از مشخصات نمایشگرهای تعدادی از پرچمداران بازار مشخص شده است نگاه کنید. حداکثر میزان روشنایی نمایشگر نوکیا 8 به طور خارق‌العاده‌ای از دیگر گوشی ها بیشتر است، به طوری که می‌توان مطمئن بود زیر شدیدترین نور مستقیم خورشید، باز هم تمامی محتواها به راحتی قابل مشاهده خواهند بود.

نمایشگر نوکیا 8

در نمایشگر نوکیا 8 دقت رنگ‌ها فدای روشن‌تر شدن آن شده است. یکی از روش‌های زیاد کردن روشنایی صفحه نمایش، افزایش رنگ آبی در مقایسه با سایر رنگ‌های اصلی است. به نظر می‌رسد اچ ام دی گلوبال نیز با استفاده از همین ترفند، حداکثر میزان روشنایی نمایشگر نوکیا 8 را به 749 نیتس رسانده که فوق‌العاده بالاست.

نمایشگر نوکیا 8

اما روشنایی بالا تنها در زمان استفاده از گوشی موبایل در بیرون و مناطق سرباز، مخصوصا زیر نور آفتاب، مفید است. کاربر در شرایطی که تابش مستقیم نور آفتاب اجازه مشاهده هیچ محتوایی را به وی نمی‌دهد، دیگر به وجود ته مایه آبی رنگ اهمیتی نخواهد داد و فقط دوست دارد قادر به استفاده از دستگاه همراه خود باشد. اما حداکثر روشنایی صفحه نمایش تمامی گوشی های موبایل در زمان استفاده از آن‌ها در داخل خانه و یا دیگر مکان‌های سرپوشیده کافی است.

شرکت‌های زیادی در تلاش هستند برای کاهش مشکلاتی این‌چنینی به پنل‌های OLED مهاجرت کنند، اما متاسفانه ایجاد این پنل‌ها بسیار مشکل است و کمتر کارخانه‌ای آن‌ها را تولید می‌کند. انحصار تولید پنل‌های OLED به حدی است که سبب شده سود سامسونگ به خاطر تولید قطعات آیفون ایکس از جمله پنل OLED آن، از سودآوری گلکسی اس 8 بیشتر باشد!

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*