درباره جف بزوس

8 حقیقت شگفت‌انگیز درباره جف بزوس ، موسس آمازون و دومین ثروتمند بزرگ دنیا

جف بزوس (Jeff Bezos) موسس و مدیر عامل بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا یعنی آمازون است و ثروت فراوانی دارد. در این مطلب اطلاعات بیشتری درباره جف بزوس به دست می‌آوریم.

در مدح توانایی‌های جف بزوس همین بس که وی برای مدتی هر چند بسیار کوتاه، توانست با پشت سر گذاشتن بیل گیتس تبدیل به ثروتمندترین مرد دنیا شود. دارایی جف بزوس 90 میلیارد دلار است که حتی شمردن صفرهای آن نیز طاقت‌فرساست! البته او بین رتبه دوم و سوم ثروتمندترین مردان دنیا جابه‌جا می‌شود، اما در بیشتر مواقع درست پشت سر بیل گیتس قرار دارد.

البته آمازون تنها شرکت تحت فرمان جف نیست. بلو اوریجین دومین شرکت تحت اختیار جف بزوس است که در کنار اسپیس ایکس، یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه هوافضا در دنیا شناخته می‌شود.

درباره جف بزوس

طی سی سال گذشته، جف بزوس ششمین فردی است که توانسته لقب ثروتمندترین مرد دنیا را از آن خود کند. با توجه به پیشرفت روز افزودن آمازون انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک باز هم شاهد جابه‌جا شدن رتبه اول و دوم میان جف بزوس و بیل گیتس باشیم.

بعد از انتشار گزارش درآمد آمازون طی سه ماهه سوم سال 2017 در روز بیست و ششم اکتبر (چهارم آبان)، ارزش سهام این شرکت به میزان هشت درصد افزایش پیدا کرد. به این ترتیب ارزش هر سهم به 79.64 دلار رسید که رقمی شگفت‌آور است. جف بزوس موسس و مدیر عامل آمازون، مالک 81 میلیون سهم این شرکت است.

با یک حساب و کتاب کوتاه می‌توان متوجه شد دارایی جف تنها در یک روز به میزان 6.44 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده و به رقم مجموع 90 میلیارد دلار رسیده است. اگر دوست دارید درباره جف بزوس اطلاعات بیشتری به دست بیاورید مطالب زیر را از دست ندهید.

درآمد جف بزوس در یک دقیقه از درآمد یک سال افراد عادی بیشتر است

تنها در سال گذشته، جف بزوس 19.3 میلیارد دلار درآمد داشته است. این میزان معادل 52 میلیون دلار در هر روز، 2 میلیون دلار در هر ساعت و حدود 36 هزار دلار در هر دقیقه است. افراد دارای سطح اجتماعی متوسط دارای درآمد 36 هزار دلار در هر سال هستند!

درباره جف بزوس

با تقسیم این عدد به 60، درباره جف بزوس باز هم اطلاعات جالب‌تری به دست می‌آوریم. او در هر ثانیه 600 دلار معادل دو میلیون و پانصد هزار تومان درآمد دارد!

جف بزوس مسیر موفقیت را با سرعتی زیاد طی کرد

موسس آمازون در سال 1998 (19 سال پیش) به جمع میلیاردرها پیوست و برای اولین مرتبه دارایی او مرز یک میلیارد دلار را گذراند. این اتفاق مصادف با عمومی شدن فروشگاه آمازون بود. وارن بافت (Warren Buffett) هشتاد و شش ساله، در آن زمان با دارایی حدود 30 میلیارد دلار دومین مرد ثروتمند آمریکا شناخته می‌شد. یعنی بین دارایی وی و جف بزوس 29 میلیارد دلار اختلاف وجود داشت.

وارن بافت

وارن بافت

اما در حال حاضر که 19 سال از میلیاردر شدن جف بزوس می‌گذرد، دارایی کل او از وارن بافت 9 میلیارد دلار نیز بیشتر است. این دو نفر از سال‌ها قبل بر سر رتبه دوم ثروتمندترین مردان دنیا با یکدیگر رقابت نزدیکی دارند.

جف بزوس یکی از 25 صاحب ملک بزرگ آمریکا است

طبق گزارش شرکت Land Report، جف بزوس را باید به عنوان یکی از بزرگترین صاحبان زمین در کل ایالات متحده آمریکا بدانیم. بزرگترین زمین تحت اختیار موسس آمازون مربوط به مرکز شرکت بلو اوریجین، شرکت فضایی خصوصی وی است که چیزی حدود 12 هزار هکتار وسعت دارد!

درباره جف بزوس

عمارت بزرگ جف روزی کمتر از 1 درصد دارایی کل وی بود

جف بزوس در سال 1998 عمارتی به وسعت حدود 2 هکتار در مدینا واشینگتن و در حومه سیاتل به قیمت 10 میلیون دلار خریداری کرد. در این زمان یک سال از عمومی شدن شرکت آمازون می‌گذشت و دارایی جف به 1.6 میلیارد دلار رسیده بود. او در این سال برای اولین مرتبه به عنوان یکی از ثروتمندترین مردان دنیا معرفی شد.

درباره جف بزوس

عمارت 2 هکتاری خریداری شده در مدینا تنها 0.625 درصد دارایی جف محسوب می‌شد. طی این 19 سال، او و همسرش املاک و زمین‌های بیشتری را در اطراف عمارت تحت تملک خود خریداری کردند، تا جایی که اکنون وسعت زمین به حدود 5 هکتار رسیده است. در حال حاضر ارزش این خانه 70 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. با کسب اطلاعات بیشتر درباره جف بزوس می‌توان متوجه شد وی علاقه زیادی به خرید زمین دارد!

بعد از کاخ سفید منزل جف بزوس بزرگترین خانه واشینگتن دی‌سی است

مالک فروشگاه آمازون، در ژانویه سال جاری برای خرید یک جفت عمارت که پیش از آن موزه‌های نساجی بودند 23 میلیون دلار هزینه کرد. جف از این عمارت‌ها خانه‌ای مجلل ساخت. منزل مدیر عامل بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا دارای وسعت 2 هزار و پانصد متر مربع است. جالب است بدانید او در همسایگی باراک اوباما و ایوانکا ترامپ زندگی می‌کند.

درباره جف بزوس

دارایی جف بزوس چهار برابر اهدایی دانشگاه پرینستون است

جف بزوس در سال 1986 و در رشته مهندسی برق و علوم رایانه از دانشگاه پرینستون فارغ‌التحصیل شد. در مارس سال 2017 میزان اهدایی به این دانشگاه 22.8 میلیارد دلار برآورد شد که چیزی حدود یک چهارم دارایی کل جف است.

درباره جف بزوس

وی دانش‌ به دست آورده از این دانشگاه را ارج نهاد و به همراه همسرش، که او نیز از دانشگاه پرینستون فارغ‌التحصیل شده است، در سال 2011 حدود 15 میلیون دلار برای تاسیس یک مرکز در موسسه عصب‌‌شناسی پرینستون هزینه کرد.

جف بزوس احتمالا تبدیل به اولین تریلیون دنیا خواهد شد

به گفته Oxfam، یک شبکه بین‌المللی سازمان یافته که برای کاهش فقر در دنیا تلاش می‌کند، جف بزوس ممکن است طی بیست و پنج سال آینده به اولین تریلیونر تاریخ تبدیل شود. با توجه به سن کنونی وی و سرعت پیشرفت فروشگاه اینترنتی آمازون این اتفاقی دور از انتظار نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نویسنده عزیز جناب اقای حجاری الن باید بگید اولین ثروت مند دنیا چند روز میشه که ثروتش از بیل گیتس رد کرد و به 93 میلیارد دلار رسید

  2. چه سود ار زر اندوزی و ملک و مال
    ز بخل، از ستم کردی افزون منال
    اگر دست گیری ز مردم چه خوب
    و گر نه، چه نازی؟ که مالت وبال