پشتیبانی از زبان فارسی به اینستاگرام

پشتیبانی از زبان فارسی به اینستاگرام افزوده شد

پشتیبانی از زبان فارسی به اینستاگرام اضافه شد. با انتشار این آپدیت اینستاگرام از این پس از زبان‌های عربی و فارسی که به صورت راست به چپ نوشته می‌شوند پشتیبانی خواهد شد.

از این پس از زبان فارسی در اینستاگرام به صورت رسمی پشتیبانی می‌شود. پیش از این برخی کاربران قادر به تبدیل منوی اپلیکیشن از انگلیسی به فارسی بودند، اما همچنان از نوشته‌های راست به چپ پشتیبانی نمی‌شد. اما به لطف به‌ روزرسانی جدید اینستاگرام از این به بعد می‌توان به راحتی به انتشار مطالب فارسی و عربی پرداخت.

کاربران برای مدت زمانی طولانی منتظر چنین قابلیتی بودند. بیش از 33 زبان در اینستاگرام پشتیبانی می‌شود، با این حال تا روز گذشته فارسی عربی و جزو آن‌ها نبود. این شرکت اعلام کرد برای اضافه کردن پشتیبانی از زبان فارسی به اینستاگرام مجبور به تغییر فرمت کل اپلیکیشن بود تا بلکه نوشته‌هایی که به صورت راست به چپ نوشته می‌شوند به صورت صحیح نمایش داده شوند.

 

اینستاگرام از مدتی قبل زبان‌هایی مثل کره‌ای و چینی که از راست به چپ و از بالا به پایین خوانده می‌شوند را پشتیبانی می‌کند، اما تاکنون به طور انحصاری از زبان‌های دارای فرمت راست به چپ پشتیبانی نمی‌کرد. هنوز زبان‌هایی مثل اردو و آذری به این اپلیکیشن بسیار محبوب، که انتظار می‌رود به زودی تعداد کاربران فعال آن به یک میلیارد نفر برسد، اضافه نشده است. اینستاگرام تصمیم گرفت ابتدا زبان‌های محبوب کشورهای منطقه منا را به اپلیکیشن خود بیفزاید.

پشتیبانی از زبان فارسی به اینستاگرام

طبق برآوردها، در منطقه منا بیش از 60 میلیون کاربر اینستاگرام وجود دارد. از آنجایی که 70 درصد سیستم عامل دستگاه‌های همراه کاربران عرب زبان اندروید است، این قابلیت جدید ابتدا به نسخه اندرویدی اپلیکیشن اینستاگرام افزوده شده است و نسخه آی او اس به زودی آن را دریافت خواهد کرد.

بعد از اضافه شدن پشتیبانی از زبان فارسی به اینستاگرام این شرکت طی انتشار یک پست در وبلاگ خود اعلام کرد امیدوار است با این به‌روزرسانی، مردم بیشتری بتوانند با سایر کاربرانی که برایشان اهمیت دارند ارتباط برقرار کنند.

پشتیبانی از زبان فارسی به اینستاگرام

پیش از این حین نوشتن یک متن فارسی، اگر بدون ایجاد یک خط فاصله شروع می‌کردید، نوشته در اولین خط به صورت چپ به راست دیده می‌شد. برخی کاربران برای دور زدن این محدودیت، در خط اول چند نقطه قرار داده و متن را از خط دوم آغاز می‌کردند. اکنون با افزوده شدن پشتیبانی از زبان فارسی به اینستاگرام دیگر نیازی به استفاده از این ترفندها نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینیستاگرام در کابل عامل فسادو تباهی میباشد

  2. اینستا مزخرف ترین اپ برای جوانانه مستهجن و دروغ پرداز

    پر شده از فخر فروشی تجملات و یه سری بدبختم میرن توش حسرت زندگی fake یه سریارو میخورن