اچ تی سی یو 11 پلاس

اچ تی سی یو 11 پلاس (+HTC U11) با نمایشگر بدون حاشیه رسما معرفی شد

اچ تی سی یو 11 پلاس (+HTC U11) با نمایشگر بی‌حاشیه معرفی شد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت پرچمدار جدید اچ تی سی می‌پردازیم.

اگرچه حالا اچ تی سی یو 11 پلاس عنوان بهترین و قدرتمندترین تلفن هوشمند تایوانی‌ها را یدک می‌کشد، اما نمی‌توان آن را نسل جدید U11 در نظر گرفت چرا که سازندگان با استفاده از زبان طراحی جدید و اضافه کردن برخی قابلیت‌ها، تنها نسخه‌ای پالایش‌شده و کامل‌تر را پیش روی کاربران قرار داده‌اند.

بدون شک، مهم‌ترین تفاوت‌های میان اچ تی سی +U11 و نسخه استاندارد آن را می‌توان صفحه نمایش بدون حاشیه و باتری بزرگ‌تر معرفی کرد. اما گوشی جدید اچ تی سی چه ویژگی‌های دارد؟

طراحی و نمایشگر اچ تی سی یو 11 پلاس

همانند بسیاری از پرچمداران بدون حاشیه بازار، پرچمدار جدید اچ تی سی نیز با چند میلی‌متر ارتفاع بیشتر نسبت به نسل قبل، به صفحه نمایش بزرگ‌تر 6.0 اینچی با وضوح 1440×2880 تجهیز شده تا شاهد معرفی یک گوشی دیگر با نمایشگر کشیده باشیم. به علاوه، کلید فیزیکی هوم نیز از بخش جلویی حذف و به بخش پشتی و زیر دوربین اصلی منتقل شده است.

اچ تی سی یو 11 پلاس

اگرچه این زبان طراحی بسیار جذاب بوده و ظاهری زیبا نیز به دستگاه می‌بخشد، اما بسیاری از ویدیوهای سرویس‌های مختلف همچون یوتیوب برای نمایشگرهای 18:9 توسعه پیدا نکرده‌اند که در نتیجه آن، هنگام پخش ویدیو، شاهد نمایش نوارهای مشکی در اطراف صفحه خواهیم بود. صفحه نمایش اچ تی سی یو 11 پلاس بر پایه فناوری Super LCD 6 ساخته شده و علاوه بر پشتیبانی از دامنه بیشتر رنگ‌ها (DCI-P3)، محتوای HDR10 را نیز پخش می‌کند.

مشخصات فنی اچ تی سی U11 پلاس

با عبور از طراحی، به سخت افزار قدرتمند گوشی جدید اچ تی سی می‌رسیم، جایی که تراشه اسنپدراگون 835 در کنار 6 گیگابایت حافظه رم، مسئولیت مدیریت اطلاعات را بر عهده داشته و کاربران می‌توانند اطلاعات خود را روی حافظه 128 گیگابایتی آن با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی ذخیره کنند. هرچند باز هم مثل قبل، خرید نسخه دیگری با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی امکان‌پذیر است. موضوع دیگری که احتمالا مورد توجه بسیاری از افراد قرار خواهد گرفت، باتری بزرگ 3930 میلی‌آمپر ساعتی این تلفن هوشمند است که می‌تواند ساعت‌های بیشتری را در خدمت کاربران باشد. البته برای آگاهی از عملکرد باتری باید منتظر انتشار تست‌های مختلف باشیم.

اچ تی سی یو 11 پلاس

اچ تی سی یو 11 در زمان عرضه به یکی از بهترین دوربین های موبایل تجهیز شده بود تا ثبت تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن امکان‌پذیر باشد. به نظر می‌رسد این موضوع، دوباره در حال تکرار بوده و سنسور 12 مگاپیکسلی پشتی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7، پیکسل‌هایی با اندازه 1.4 میکرومتر و لرزشگیر اپتیکال، تصاویری فوق‌العاده را ثبت خواهد کرد. اگرچه مشخصات دوربین این گوشی با U11 یکسان است، اما سازندگان از بهبود عملکرد آن به واسطه بهینه‌سازی‌های نرم افزاری خبر داده‌اند. در بخش جلویی نیز سنسوری 8 مگاپیکسلی با توانایی ثبت تصاویر اچ دی آر، همراه عاشقان سلفی خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه پرچمدار جدید اچ تی سی می‌توان به اسپیکرهای BoomSound با 30 درصد صدای بلندتر، استاندارد IP68 به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، سیستم تعاملی اج سنس، اندروید 8.0 اوریو و رنگ جدید مشکی نیمه شفاف (Translucent Black) که به کاربران اجازه مشاهده‌ی قسمتی از بخش داخلی دستگاه را می‌دهد، اشاره کرد. نقره‌ای (Amazing Silver) و مشکی سرامیکی (Ceramic Black) هم از دیگر رنگ‌های این گوشی هستند.

اچ تی سی یو 11 پلاس

متاسفانه فعلا سازندگان برنامه‌ای برای عرضه گوشی اچ تی سی یو 11 پلاس برای بازار آمریکا ندارند. به علاوه، قیمت نهایی این گوشی نیز هنوز تایید نشده است. هرچند، شایعات قبلی از قیمت 799 یورویی آن برای بازار اروپا خبر داشتند. در ادامه می‌توانید تصاویر اچ تی سی یو 11 پلاس را تماشا کنید.

عکس های اچ تی سی یو 11 پلاس